Ford Fiesta

1.5 Diesel Turbo (TDCi) 120CP Man6 Vignale 5 usi

Motor / Transmisie

4.0

Chiar dacă tot mai mulți producători de modele subcompacte au decis să renunțe la motorizările diesel definitiv sau pentru o perioadă (Skoda Fabia, Volkswagen Polo), Ford crede în continuare în TDCi-urile sale. Alături de EcoBoost-urile pe benzină, desigur.

Prin urmare, actualul Fiesta folosește și un motor diesel de 1.5 litri și 120 de cai putere. Primul lucru pe care îl observi este antifonarea destul de bună, chiar dacă mai există mici vibrații. Ford a reușit să separe vocea guturală a dieselului de urechile pasagerilor, însă doar până pe la 3000 de rotații. Dincolo de acest prag, sunetul trădează motorizarea de sub capotă.

Folosirea unui diesel are mai multe avantaje. În primul rând un cuplu generos, de 270 de Nm, mai mare decât cel oferit de versiunile Ecoboost pe benzină. Cei 270 de Nm se simt bine încă de la 1700 de rotații și fac din Fiesta o subcompactă agilă, nu doar în oraș, ci și în afara lui. Aveți resurse suficiente pentru plecări rapide de pe loc sau pentru depășiri.

Motorul cu patru cilindri este asociat unei transmisii manuale cu șase rapoarte, care promite o etajare bună: primele trepte sunt ceva mai scurte pentru a favoriza accelerația, în vreme ce a cincea și a șasea sunt mai lungi, pentru a optimiza consumul. Timoneria este și ea destul de bună și precisă.

  • someone, miercuri, 21.03.2018 10:54

    oricat ar fi de bine echipat si de premium, la 20.400 ( pret cu reducerea inclusa !!! ) imi iau direct si fara sa ma gandesc de 2 ori varianta ST. nu stiu daca gamei fiesta i se preteaza un tratament luxury. inca o chestie pe care o am de comentat: de ce despre golf 6 s-a scris ca e un golf 5 cu facelift mai ales pt ca foloseste aceeasi platforma cu golf 5, dar despre aceasta fiesta, care foloseste aceeasi platforma cu generatia precedenta nimeni nu spune nimic? e practic aceeasi strategie cu cea a vw insa...... nu ma intelegeti gresit, imi place fordul, am si eu unul luat de nou din showroom, dar mi-ar placea ca judecatile sa se faca dupa aceleasi criterii pt toata lumea.

  • mm, miercuri, 21.03.2018 11:58

    ciudata atitudinea ford cu seria vignale, mi-e greu sa cred ca finisajele premium vor compensa imaginea de marca de volum mai ales cand vorbim de aceeasia caroserie, cel putin seria ds de la citroen e lucrata si la table(pe ds 3 ati uitat sa-l mentionati la comparatie).

  • @mm, miercuri, 21.03.2018 12:51

    sincer cred ca Vignale e peste DS-ul Citroenului. Am mers timp de o saptamana cu un DS5 si, desi mi-a placut, parca nu era la fel de "premium" ca un Mondeo Vignale. Asta a fost parerea mea la momentul respectiv. Arata super bine la exterior, are niste artificii de design interesante la interior, DAR inca apar plastice care sunt mai mult de C5 nu de DS5.

  • PMC, miercuri, 21.03.2018 12:57

    Da, combinatia de marca de volum cu elemente premium nu ma incanta nici pe mine... Mai bine un volum bun decat volum cu pretentii, fortat.

  • Octavian, miercuri, 21.03.2018 13:47

    "Pretul piperat" - cam tot ce a aparut nou in ultimul an are pretul piperat.

  • Scrooge, miercuri, 21.03.2018 15:01

    20.400 si are cutie manuala ??...masina de oras....fie ea si un pic premium...nu merge....automata e singura solutie.

  • danutz9393, miercuri, 21.03.2018 16:21

    Eu cred ca e o masina bine "plasata" in aceasta clasa a "subcompactelor premium". Sunt de acord, Ford nu are o istorie in zona premium, insa aceasta tentativa cu echipare premium a unui model de volum merita atentie. Iar Fiesta Vignale are destule avantaje in raport cu rivalii mentionati (A1, Mini si DS 3): calitatea comparabila, performante mai bune si pret mai mic.

  • Coco, miercuri, 21.03.2018 21:06

    În domeniul segmentului B ( subcompact ) premium Ford nu are trecut, este în prezent dar nu prea va avea viitor pentru că nu este la nivelul concurenței...Audi și Mini aparțin altei culturi / lumi auto din sfera căreia Ford nu fece părete iar DS este o marcă originală și cu steiff care nu poate să se compare cu Ford care propune că soluție modelul de volum cu pretenții premium....cam subțire și forțat

  • xxx, joi, 22.03.2018 09:38

    Arata foarte bine pe hârtie (oricum si fără aceste "îmbunătățiri" Fiesta este de luat in seama, mie îmi place mult), dar rămâne un Ford Fiesta poți sa-i pui si motor de avion daca vrei, tot Fiesta rămâne, segmentul de cumpărători este foarte restrâns.

  • Mihai, luni, 26.03.2018 16:22

    Am vazut masina la SIAB. Are niste finisaje surprinzator de bune pentru un Ford. Singurul lucru de care sufera este imaginea. Oricum, eu prefer Fiesta ST, pe care de asemena am vazut-o la SIAB. Probabil ca are un pret similar cu Vignale.

  • adi, miercuri, 11.04.2018 11:47

    din punct de vedere al motorizarii mi se pare foarte ok masina...de asemenea echiparea este foarte interesanta...din pacate nu este foarte confortabila masina iar la fiabilitate cam lasa de dorit (evident ma refer la vehiul fiesta, dar banuiesc ca si in cazul de fata lucrurile vor sta la fel)