Ford Ecosport

1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 125CP 4x2 Aut6 Trend

Interior

3.5

Ford susține că noul Ecosport are 2300 de componente noi. N-am stat să le număr pe toate, dar cred că majoritatea lor se ascund la interior, acolo unde americanii au scăpat de multe probleme ale vechiului model.

Ecosport câștigă în primul rând de pe urma faptului că interiorul este preluat de la Fiesta. Avem o ergonomie la ani lumină distanță față de cea a vechiului Ecosport, cu un ecran generos poziționat în centrul planșei de bord, cu butoane ale climatizării bine evidențiate și cu o serie de comenzi pe volan și ele ușor de citit.

Materialele folosite la interior nu au crescut atât de mult pe cât ne-am fi așteptat. Încă mai există zone numeroase în care plasticul este tare și neprietenos. Din fericire, a mai apărut un plastic moale pe planșa de bord, avem un volan îmbrăcat într-o piele de calitate, iar scaunele au acum o textură diferită și au devenit mai confortabile. Aș fi tentat să spun că, în termeni generali, evoluția este similară cu cea a noului Duster, în multe privințe.

Spațiile de depozitare sunt destul de bine gândite. Există două spații pentru sticle pe consola centrală, buzunare generoase în portierele față și o cotieră foarte adâncă. Din păcate, spațiul pentru telefonul mobil este prea îngust, iar torpedoul este și el cam zgârcit.

Pe locurile din spate există spațiu decent la nivelul picioarelor și al capului. Tunelul central este destul de coborât, însă nu vă imaginați că vor încăpea trei adulți pe banchetă. Portbagajul are o capacitate de 356 de litri, adică cu 24 de litri mai mult decât în cazul modelului anterior. Știu că suntem în segmentul mic, dar există producători care nu s-au cramponat de acest aspect și au oferit peste 350 de litri SUV-urilor de segment B. Dacă ne uităm la Opel Crossland X, Seat Arona sau Citroen C3 Aircross, devenim invidioși. E semn că se poate. Dar există și exemple contrare: Kia Stonic, Mazda CX-3 este mai zgârcit în spațiu. Dar măcar sud-coreeanul are un hayon care poate fi utilizat în condiții normale.

Să nu mă înțelegeți greșit. Eu sunt pe dos și apreciez constructorii ăștia care se întorc împotriva curentului și mai schimbă deschiderea unei uși, o mai iau razna cu designul sau uită de ergonomie. Însă, în cazul lui Ecosport, oricât de mult mi-ar plăcea ideea unui hayon care se deschide ca ușa frigiderului meu de acasă, nu o văd foarte practică. Imaginați-vă că sunteți în parcarea unui centru comercial și trebuie să încărcați cumpărăturile. Ori parcați mașina cu fața la perete (complicat dacă e un loc îngust), ori o lăsați puțin în afară.

N-am uitat nici de antifonare. Chiar dacă motorul e fost izolat ceva mai bine de habitaclu, zgomotul la rulare este destul de prezent. Mai ales la viteze de autostradă.

  • unu, luni, 18.12.2017 12:54

    1324 kg ! grea pt o masina de dimensiunea asta.

  • @ unu, luni, 18.12.2017 15:10

    Probabil vine plina de praz direct din fabrica ...

  • Mihai, luni, 18.12.2017 15:20

    1324 kg ?!? Gogule de siguranta ai auzit?? Daca era prea usoara iar nu era bine, ca era tabla slaba..

  • hazard, luni, 18.12.2017 15:43

    o sa urmeze succesul extraordinar al lu B-max.

  • @Mihai, luni, 18.12.2017 15:46

    Da, am auzit. Renault Captur 1.2 TCe 120 CP: 1184 kg Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 CP: 1160 kg Una peste alta, poate ca masina e buna, fiabila si de incredere. Are si calitati, nimic de reprosat: o tinuta de drum a la Ford, portbagaj ok ca dimensiune, ergonomie buna, ambianta interioara placuta etc. Insa punctele slabe sunt mai "la vedere" fata de concurenta, iar asta o va penaliza (dinamica destul de slaba, plastic mai slab in zone vizibile, deschidera haionului...) @hazard, fii si tu optimist. B-Max era prea ciudat pentru clasa lui. Desi nu era o masina rea.

  • mm, luni, 18.12.2017 17:26

    imi creeaza impresia de masina facuta la repezeala, incepand cu designul, care pare dezlanat terminand cu practicabilitatea, cred c-ar fi putut mai mult, pacat

  • review extern, luni, 18.12.2017 17:34

    Pe caradisiac.com (site de profil francez): - Ford Ecosport primeste 11,9/20 puncte - Dacia Duster primeste 14,9/20 (14,7 in TCe 125) Pentru binele colectiv, mult succes noului model din Banie!

  • kim_vl, luni, 18.12.2017 18:12

    Captur 1.2 TCe 1.2 EDC - 1316 kg (in CIV)

  • Coco, luni, 18.12.2017 18:46

    O mașină fără prea multe atuuri. În segmentul său ( aflat în plină expansiune ) este una dintre cele mai slabe alternative. Păcat... dar se pare că aceasta este concepția Ford că marcă în ansamblu la ora actuală.

  • Tatraurs, marţi, 19.12.2017 00:09

    Pacat de design-ul oribil , ca e un suv scump si doar 4x2 nu vreau sa comentez.Cred ca o sa se vanda mai prost decat s-a vandut bmax-ul.Parca e desenata cu mana stanga de niste retardati dreptaci.

  • Geo, marţi, 19.12.2017 07:36

    @review extern: nu te mai baza pe toate pseudo-reviewurile de pe net. Alea sunt doar chestii de marketing.

  • gp_online, marţi, 19.12.2017 11:08

    Asa arata ok, dar cand vezi portbagajul...OO stupoare, zici pas si treci mai departe.

  • Uac, marţi, 19.12.2017 11:31

    pacat de potentialul din aceasta clasa dar cu tot cu facelift tot ca un broscoi indian constipat arata

  • LauCalin, marţi, 19.12.2017 14:20

    Apropo de portbagaj, cred ca deschiderea lui este un compromis. S-a dorit lasarea rotii de rezerva prinsa de haion, pentru a crea o imagine de SUV veritabil. Dar la dimensiuni mici. Nu e neaparat un lucru rau, pentru ca e o chestie unica in segment. Motiv pentru care, deshiderea haionului pe inaltime, este practic imposibila. Datorita greutatii suplimentare care ar apasa prea tare pe amortizoarele haionului. Cel putin eu nu am vazut sau nu imi amintesc sa fi vazut vreodata un SUV cu roata prinsa de haion si a carui deshidere sa fie pe vericala, ca la un hatchback. Deci inainte de a critica, poate ca nu ar fi rau sa ne gandim mai mult de ce e asa si nu e altfel. Eu am o parere buna despre masina asta. As avea o singura mare critica: arata ca o jucarie. Sentiment pe care 2008, Captur sau C3 Aircross nu il lasa. Din contra chiar.

  • ironR, marţi, 19.12.2017 18:03

    Daca arata FIX ASA cand a venit prima data pe piata era altceva, acum parca e putin cam tarziu. E cam tot ce pot sa spun. Cotiera nu-mi place, raza de bracare e mare - deci nu e un atu pt oras. Probabil are putine rotatii volanul? Cotiera arata cam ciudat. In plus: Ecosport, lungime 4273, ampatament 2519, portbagaj 333L Captur: lungime 4122, ampatament 2606, portbagaj 455L Cum naiba vine asta? Doar la nivel de comparatie Nissa qashqai are 430L - nici asta nu inteleg cum vine pt clasa compacta! Faptul ca iau o masina si o tin 5-7 ani, ma mai doare pe mine ca are fiabilitate X ani? Oricum dupa 7 ani o sa mai iau putin bani pe ea indiferent de marca, ce ma incalzeste ca iau 500 euro in plus?! In rest masina arata muuult mai mare in exterior decat e in interior, pacat!

  • LUCCI, marţi, 19.12.2017 23:28

    Scurta, inalta si ingusta, prea grea, portbagaj mic cu portiera deschisa aiurea. Motor fata suflu, zgomotoasa, interior paliu. Toate aceste ,,atuuri,, costa de la 13.600 ,,cheala,, Acum ganditi-va cam ce puteti cumpara cu banii astia..... Ford Ecosport cred ca e, sigur, ultima varianta din lista. Chiar nu are nici un atu cu care sa te atraga. O sparge VItara la orice ora, cu 1000 de euro in plus, iar daca nu ai mofturi, te duci spre Duster.

  • kim_vl, miercuri, 20.12.2017 09:26

    @ironR De unde ai scos dimensiunile astea ? Doar un exemplu: lungime Ecosport - 4096 mm.

  • ironR, miercuri, 20.12.2017 22:49

    @kim_vl Ai dreptate, are 4096 util. Cu roata de rezerva atasata in spate are 4273.

  • unu sau altu, joi, 21.12.2017 10:50

    Doi olteni trecura Oltu, Doar ca unu se-neca... Cine umfla acuma potu'? Ala cu ASU din maneca... In rolul oltenilor: B-Max si EcoSport. Intrebarea e la cine e ASU?

  • kim_vl, joi, 21.12.2017 12:26

    @ironR Inca una: portbagaj Captur - 377 litri (e gresit pe site-ul automarket, desi in articolul despre noul Captur e scris corect).

  • lorinczi.thomas, sâmbătă, 23.12.2017 16:09

    problema e ca masina asta nu e nici eco si nici sport.

  • Ilici02, joi, 28.12.2017 17:09

    Un Fiesta umflat si cocotzat dar fara nici unul din atuurile lui. Nnnieeexxtt!

  • pipo, luni, 15.01.2018 14:43

    I-mi pare rau sa o spun dar ...acest auto este o petarda de la cap la coada . In primul rand, asa cum remarca anterior cineva p-aici, ca orice om normal ma asteptam sa vad care-i treaba cu eco-ul si cu sportul din denumire , dar chiar nu are nici-o treaba nici cu eco nici cu sportul asa cum "senin" mi-a declarat chiar reprezentantul dealer-ului. Din contra, va asigur ca o sa consume f. mult (stiu cat consuma un Focus cu acest motor =aprox. 10 in oras) iar cu sportul ..ce sa zic, chiar nu e cazul aici. Masina arata mult mai rau in realitate ,unde poti vedea calitatea f. proasta a constructiei. Inca o data , chiar i-mi pare rau , mi-as fi dorit sa am alta impresie, chiar ma intereseaza un suv de dimensiuni mici dar asta este departe (in spate) fata de concurenti. Nu-l poti gasi nicaieri la pretul promo, se adauga diverse optiuni care-l ridica la 15-16.000. Nu e un pret mare dar chiar nu se merita.

  • theodor2004, miercuri, 17.01.2018 13:06

    Totusi sa nu dam cu bata pana nu testam masinia...poate se conduce exemplar si uitam de lacunele de la asamblare. Cat despre pret, uitati un amanunt: Ford da discounturi substantiale, se ajunge la peste 20% la unele modele, de ce nu s-ar da si la acest model?