Ford EcoSport

1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 125CP Man5 Titanium

Interior

4.0

Faceliftul i-a adus noului Ecosport o mulțime de îmbunătățiri la nivel interior. Se presupune că vei începe să le observi imediat ce deschizi portierea. Parțial adevărat.

Le vor observa cel mai bine clienții modelului anterior, pe al căror feedback a și fost dezvoltat faceliftul. Ford a ascultat de vocea clienților săi, de obiecțiile acestora, de nemulțumirile lor și a corectat Ecosport.

Mașina beneficiază acum de un plafon diferit și de 30 de elemente noi care se presupun că asigură o antifonare mai bună. E drept că motorul este silențios, însă zgomotul de vânt este prezent dincolo de 110 km/h.

Materialele au fost și ele îmbunătățite, însă plasticul de pe planșa de bord este tare și neprietenos, iar finisajele sunt perfectibile. Aparențele sunt salvate de o nouă piele pe volan, de o tapițerie mixtă textil și piele, de un plastic lucios pentru zona planșei de bord și de o serie de elemente cromate la nivelul gurilor de ventilație și al portierelor.

Ergonomia este și ea perfectibilă, având în vedere că vorbim despre același amalgam de butoane ca în cazul lui Fiesta. Din fericire, cele pentru climatizare sunt ceva mai ordonate și intuitive.

Ce nu comunică foarte bine Ford atunci când promovează Ecosport? Faptul că vorbim despre unul dintre cele mai spațioase modele din segment. Exceptându-l pe nou venitul Honda HR-V, EcoSport este una dintre cele mai generoase propuneri în acest sens. Mașina oferă spațiu suficient pe locurile din spate, chiar și pentru pasageri adulți.

Portbagajul, chiar dacă are printre cele mai modeste valori din segment (doar 333 de litri), este ajutat de o deschidere amplă a ușii. Portiera are o deschidere neconvențională, care ar putea da unele bătăi de cap în parcările aglomerate sau înguste, însă, atunci când există suficient loc pentru deschiderea ei completă, gura de încărcare este foarte bună.

În ceea ce privește spațiile de depozitare, 20 la număr, Ford a gândit totul foarte bine. Există suficient spațiu la nivelul ușilor față și în consola centrală.

  • hazard, marţi, 03.11.2015 12:57

    vai de capul eu de masina! Si mai vor si aproape 20 mii de euro pe ea. AAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHA

  • Cornel, marţi, 03.11.2015 13:38

    La capitolul dezavantaje trebuie trecut cu litere uriase : cel mai urat suv existent in ultimii 15 ani. arata ca un broscoi umflat

  • texta, marţi, 03.11.2015 14:47

    Nu e chiar o frumusete de masina,totusi arata mai bine decat oribilitatea pe roti numita Juke.

  • Sam93, marţi, 03.11.2015 16:02

    Masina asta este proiectata la centrul Ford din Brazilia parca, sau undeva in America de Sud. O adus-o in Europa pentru ca mai salveaza din costuri. Deci nu poti avea asteptari prea mari de la o masina proiectata in Brazilia in principal pentru piata sud-americana.

  • Andy, marţi, 03.11.2015 17:44

    @Juke e "Miss Crossover B segment" fata de EcoSport. Dupa cum zicea si Sam, e un model realizat pentru pietele emergente (India, America de Sud etc.) care sunt mult mai putin pretentioase fata de Europa, SUA sau Japonia si Coreea. Ford doreste sa vanda din modelul respectiv 800 de bucati in Romania anului urmator ...Greu de crezut. Va avea soarta B-Max-ului, atat in Europa cat si in Romania. Oricum sunt de felicitat. VW, Seat, Skoda si Toyota nu au reusit nici pana azi sa ofere macar un crossover de clasa mica (B), in timp ce toti producatorii mari de volum au asa ceva de cativa ani.

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 04.11.2015 11:34

    @Andy, As mai adauga si grupul Kia-Hyundai, care nu au in acest moment in lista de modele un crossover de clasa mica. Totusi, B-Max se vinde binisor avand in vedere ca la noi ''dubitele'' ( de clasa mica in cazul asta ) nu sunt prea agreate.

  • Andy, miercuri, 04.11.2015 11:58

    @Mada Au ix25/Creta pe unele piete. E pe aceeasi platforma cu i20. De precizat ca aceasta clasa din care fac modelele amintite are doua nume: suv-uri de clasa mica (B) sau crossovere compacte (denumirea din ce in ce mai acceptata si folosita). E de fapt un artificiu sa zici compact unei masini de clasa B, dar na..., marketingul trebuie sa-si faca si el treaba.

  • ironR, luni, 09.11.2015 13:26

    Aveam asteptari mai mari de la acest EcoSport. Din pacate nu exista nici optiune de 4x4. Cat despre pret... ciudat de mare! Design-ul imi place, dar nu conteaza doar asta la o masina, mai ales de la o varsta. Asteptam 1.5 ecoboost si 4x4, asta era o combinatie buna, ceva mai dinamic, totusi masina arata bine, merita ceva mai multa performanta!

  • Grig, miercuri, 24.02.2016 15:01

    Pentru carcotasi, am de vanzare una la 0 km cu 5000 eur. Cine o doreste?

  • teo, miercuri, 04.05.2016 16:46

    Mai intai cumparati si apoi vorbiti de aceasta masina!