Ford C-Max

1.5 Benzina Turbo (Ecoboost) 150CP Man6 S/S Trend

Motor / Transmisie

4.0

Ford şi-a echipat modelul C-Max cu o gama completă de propulsoare benzină şi diesel. Gama de motoare pe benzină începe cu deja foarte cunoscutul motor 1.0 Ecoboost de 100 sau 125 CP, acesta fiind urmat apoi de motorul de 1.5 Ecoboost de 150 sau 182 CP. Amatorii diesel pot alege motorul de 1.5 litri TDCI în variante de 95 sau 120 CP, plus o variantă Econetic de 105 CP care va emite doar 99 grame CO2/km. Dacă se doreşte ceva mai multă putere, se poate opta pentru motorul 2.0 TDCI în variante de 150 sau 170 CP.

La lansarea oficială din Spania am putut încerca C-Max în varianta 1.5 Ecoboost 150 CP. Acest motor face parte din familia de propulsoare de ultimă generaţie Ford construite inclusiv în România, la uzina de motoare de la Craiova. Motorul echipează şi alte modele din gama Ford, precum KugaFocus sau Mondeo.

Este unul dintre motoarele elastice şi polivalente din gama Ford. Acest motor înlocuieşte practic propulsorul 1.6 turbo de 150 CP care era disponibil pe anteriorul C-Max. 

Noul motor de 1.5 litri este supraalimentat prin sistem turbo şi asta îi permite să se mişte dezinvolt şi la turaţii mici. Cei 150 CP sunt dezvoltaţi la 6.000 rpm, dar cuplul maxim de 240 Nm este disponibil jos, între 1.600 şi 4.000 rot/min. Motorul satisface normele de poluare Euro 6 şi este asociat cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte cu o acţionare precisă şi bine etajată. 

Cei 150 CP răspund chemării pedalei de acceleraţie, dar trebuie să insistăm un pic şi să ducem turometru spre zona roşie pentru ca motorul să-şi alinieze toate forţele. Per total, experienţa este plăcută, iar motorul pe benzină de 150 se potriveşte bine cu C-Max, poate chiar mai bine decât în cazul modelului Focus.

  • cici de la bucatarie, marţi, 28.04.2015 12:13

    consum 9, 5 mediu e bine ? pai pe zapada inseamna 12 , sa mi iau turbo pe benzina .fratilor , daca noul ford mondeo 2015 in ameica testat de americani cu acest motor de 1, 5 nu a iesit bine , voi ce doriti acum ? e un motor care respecta placerea europenilor de cilindree mica si atat , e oferta pt cine nu are bani de taxe si impozite mari atat . daca il aduci in bucuresti are consum de v6 . nu e nimic nou sub soare .

  • Moldovean, marţi, 28.04.2015 12:46

    Nu m-ar fi deranjat deloc un facelift total al părții din spate a lui Grand C-Max.

  • petrush, marţi, 28.04.2015 14:38

    sigur ca da .toate fordurile seamana intre ele la grila cu aston martin

  • 45, marţi, 28.04.2015 16:58

    Spatios modelul.....nota 10 pt test.

  • Emil, marţi, 28.04.2015 17:03

    Am testat-o si pot spune ca are un prag de incarcare destul de ridicat si anumite comenzi cu mari probleme de ergonomie. Nu m-a incantat

  • Andy, marţi, 28.04.2015 17:18

    Zafira si Sportsvan merg luate in considerare mult mai bine in cazul achizitionarii unei astfel de masini. Poate si Scenic insa doar daca ar veni cu o generatie complet noua cu design-ul nou Renault. Pacat ca in Europa monovolumele in general sunt in moarte clinica si nu reusesc sa atinga popularitatea din anii 80-90...

  • NN, marţi, 28.04.2015 17:33

    "buza" portbagajului si finisajele mediocre n-au ce cauta la un monovolum

  • leo, marţi, 28.04.2015 17:50

    Conduc modelul actual de C-Max cu motor de 2.0 Tdci 163 CP de peste 3 ani si sunt foarte multumit de masina. Consumul facut la pompa pana in prezent este de 5.75 l/100 km. Am fost in serice doar pentru revizii, in rest nu am avut nici o problema tehnica. E dinamic, economic, silentios si suficient de spatios. Daca scoti cele 3 scaune din spate ai un minivan pentru transport obiecte voluminoase sau poti sa mergi in vacanta cu 2 biciclete MTB in masina + bagajele aferente. Dupa mine raportul pret/calitate este foarte bun! Sunt curios sa vad pe viu modelul facelift si daca ma va convinge poate merg la un buy-back.

  • Sandu aI-III-lea, marţi, 28.04.2015 18:15

    O masina placuta,dar nu se poate compara totusi cu sora sa S-Max care e...mult mai placuta.

  • Moldovean, marţi, 28.04.2015 19:01

    Leo, un minus îl ai de la mine, dar din greșeală. Îmi cer scuze și socotește-l ca plus, te rog. Mi-a zburat mâna aiurea pe telefon.

  • van, marţi, 28.04.2015 19:11

    Destul de interesant,poate chiar cea mai buna optiune din segment.

  • @leo, marţi, 28.04.2015 19:40

    Ce legatura are motorul diesel cu acest bezinar turbo? Nici una! Vedeti ca sunt cateva teste recente (facute inclusiv in Romania) unde precizeaza intre punctele slabe ale masinii consumul foarte ridicat de combustibil (mai exact dublu fata de cat declara producatorul). In concluzie, comparativ cu vechea motorizare de 1.6 Ecoboost, 1.5-ul nou este mult mai setos.

  • arhitect, marţi, 28.04.2015 20:27

    comparatia trebuie facuta cu citroen picasso si renault scenic, campionii de pe podiumul vanzarilor http://left-lane.com/european-sales-2014-midsized-mpv-segment/ nu cu monovolumele bmw si mercedes care au vanzari insignifiante in Europa

  • vioanu, marţi, 28.04.2015 20:45

    @@leo deci tu pui botu' la consumurile rezultate in urma unor teste de 5 minute... Mai bine incerci un sprinmonitor....sunt sute de utilizarori cu sute de mii de km. E mai sugestiva parerea lor. dar dublul consumului oficial....esti copil?

  • @leo, miercuri, 29.04.2015 00:08

    Nu am voie sa pun link cu test facut in Ro cu motorul asta. Am exagerat, nu este dublu:- de la 6,1% declarat de producator ia 9,1-9,5% in realitate. Mi se pare enorm.

  • @Andy, miercuri, 29.04.2015 11:13

    Renault Scenic convinge mai multi cumparatori decat acest Ford c-max. Actualul Scenic se vinde mai bine decat C-max.

  • Mihai, luni, 04.05.2015 23:04

    Asta cu consumul e foarte relativa. Mai ales la un motor turbo pe benzina. Daca mergi economioc consuma putin, daca ii dai capace se dubleaza consumul. Daca vrei performant, le ai. Dar e cu benzina nu moca.