Motor / Transmisie
În ultima perioadă am pus atât de mult accent pe motorizările EcoBoost și pe rafinamentul și eficiența lor, încât am uitat că Ford face și motoare diesel bune. Motoare diesel obligatorii pentru cineva care își dorește un monovolum, o mașină de familie, vioaie atunci când vine vorba de cărat bagaje și persoane.
Am urcat la volanul unui C-Max 2.0 TDCI de 150 de cai putere și am realizat că dieselul a fost pus pe nedrept într-un con de umbră. Motorul este elastic, se simte foarte bine, dă dovadă de vivacitate și se lasă exploatat pe o plajă de cuplu extrem de generoasă.
Și fiindcă tot a venit vorba de cuplu, trebuie să amintesc de cei 370 de Nm, resimțiți de la 2000 de rotații, care îți dau impresia că te afli într-o compactă sportivă, dispusă mereu la acte de bravură, gata să te satisfacă cu porții energizante de resurse, fie că te afli într-o depășire pe Valea Oltului, fie că vrei să furi startul la un semafor din Cluj.
Antifonarea este bună, iar liniaritatea se simte perfect alături de o cutie Powershift cu șase rapoarte, care alternează treptele pe nesimțite. Calibrarea ei face să te afli mereu în zona unui cuplu motor generos, chiar dacă, uneori, retrogradările se lasă puțin așteptate.
Ai însă un mod Sport pentru o rulare mai alertă, un mod Sport care cu siguranță satisface apetitul de viraje strânse luate în forță.
Spuneam în testele trecute, mai exact atunci când mă întâlneam cu actualul Kuga, că îmi plac cele două butoane de schimbare a treptelor de viteză de pe mânerul schimbătorului. Totuși, în situația unui șofat ceva mai alert ele nu sunt atât de ușor de utilizat. Rămân recomandate padelele din spatele volanului.
Ford face masini FRUMOASE!!! Designul este fresh si putin plictisitor, in comparatie cu VAG.