Consum

4.5

Știați că din cele peste 80.000 de unități Jogger produse, un total de două treimi (2/3) au avut propulsie pe benzină+GPL? E o dovadă că clienții Dacia își doresc o mașină care să consume puțin. Și cum dieselul e scos din ecuație, alternativa nu putea fi alta decât hibridă.

Dacia promite un consum de 4.8 litri, emisii de 108 g/km și o autonomie impresionantă, de 900 de kilometri. La acest ultim capitol, chiar are trăsături de diesel.

În trafic real, după ce am parcurs 106 kilometri pe drumuri extraurbane (chiar și puțină autostradă), combinate pe alocuri cu zone urbane scurte (mici sate portugheze), indicatorul de consum a arătat 5.4 litri la 100 de km/h. Iar autonomia promisă era de 770 de kilometri. Deci sunt plauzibili cei 900 de kilometri.

Pentru cei care se gândesc la baterie, trebuie să vă spun că această versiune nu are nevoie de o capacitate uriașă. Tocmai aceasta e ideea: încărcare/descărcare foarte rapide. În cazul nostru, cei 1.2 kWh ajung pentru vreo 2-3 kilometri electrici. Asta dacă accelerezi gradual de la 0 până la 65-70 de km/h. După ce s-a descărcat, bateria se încarcă prin frânare sau prin simpla ridicare a piciorului din accelerație. Ai și o treaptă B a cutiei automate, tocmai pentru a recupera și mai bine energia.

În plus, în anumite momente, pe autostradă, atunci când rulezi cu viteză constantă, s-ar putea să ai surpriza că te afli în modul electric pentru câteva secunde. Orice efort e binevenit pentru a reduce consumul.

Dacia Jogger hibrid a intrat, oficial, în duel cu granzii segmentului eco, adică cu Toyota sau Honda. Dacă ne uităm la o Toyota Corolla Touring Sports, vedem că cifrele oficiale indică 4.6 litri/100 de km. Deci nu e cu mult mai eficientă. Noul Honda Civic, echipat și el cu un sistem hibrid, promite 5 litri/100 de kilometri și nici nu se compară în dimensiuni cu Dacia Jogger. 

  • Anonim, luni, 13.02.2023 09:50

    Singurul hop este pretul in rest este o masina destul de moderna . Va face vanzari bune mai ales in occident .

  • ds, luni, 13.02.2023 10:35

    140 cp nu sună tocmai rău, fie ei și din full hybrid. Deși nu înțeleg de ce mulți îl confundă cu un mild-hybrid. Mă rog, un 1.6 aspirat care are putere și cuplul suficient pentru segmentul de clienți pentru care a fost gândită mașina. Că doar nu cumperi un Jogger să faci liniuțe cu el. Practic ai un consum la prețul unui consum pe gpl al unui motor de 1 dar cu putere și cuplu mai mari.

  • @ds, luni, 13.02.2023 11:27

    da, sau altfel spus, un motor aspirat pe benzina, clasicul si indestructibilul 1,6 al lui renault, adaptat pentru ciclu atkinson, plus un motor electric care vine sa suplimenteze curba de cuplu specifica unui aspirat exact in plaja de turatii unde el conceptual nu are cum sa straluceasca comparativ cu motoarele actuale turbo.

  • Kap, luni, 13.02.2023 12:08

    Jogger hibrid 205 Nm la 3200 rpm și 140 CP la 5600 rpm (!) Jogger TCe GPL 170 Nm la 2000 rpm și 100 CP la 4600 rpm (!) Cifrele nu le diferențiază mult, iar la 5200 euro și 200kg mai puțin mie-mi pare o alegere mai bună varianta turbo cu GPL, chiar dacă beneficiază de cutie manuală.

  • ds, luni, 13.02.2023 12:16

    ... sau altfel spus: Full-hybridul este noul turbo.

  • Banditos, luni, 13.02.2023 12:38

    @Kap Pentru o masina destinata transportului a mai mult de 3 persoane si ceva bagaje, Jogger pe GPL e doar un entry level fara pretentii. Adica o chestie pe 4 roti pe care o conduci dupa principiul "mai este si maine o zi". Hibridul e mai flexibil si mai potent. Dar totul se reduce la cat de multi bani esti dispus sa investesti.

  • @Kap, luni, 13.02.2023 13:06

    nu chiar, e cu schepsis sistemul si rpm-ul nu prea mai e asa relevat la un hibrid, de asta nici turometru nu exista. ai deja 205 Nm cand pleci de pe loc si la viteze mici si moderate, in treptele 1 si 2 angrenate strict de motorul electric mare (de tractiune). la mers de autostrada constant pe teren plat cu 130 km/h, cand electricul mare nu contribuie deloc la tractiune si intermitent porneste doar cel mic sa mai genereze curent pentru baterie, vei avea sub talpa fara sa bagi de seama doar vreo 135 Nm pe la aprox. 3800-4000 rpm din maximul de 148 Nm atinsi la 3200 rpm. daca incepe vreo urcare sau apesi tare pe pedala pentru vreo depasire, atunci intervine si electicul mare si pune umarul la miscarea masinii cu ai sai 205 Nm. mai pe scurt, Nm trimisi la roata sunt 205 cat timp trage si motorul electric de tractiune, iar in rest avem cel mult 148 de la benzinar, indiferent daca electricul mic generator sta pe loc sau se invarte doar ca incarca bateria.

  • @ds, luni, 13.02.2023 13:07

    @ds: bine zis noul turbo, cu mentiunea ca nu mai stam cu morcovul ca pica turbina.

  • Andrei, luni, 13.02.2023 13:58

    Numai prostii ar lua asta cand poti lua un Golf 4 TDI cu I-ul rosu, semi full option, 90.000 km reali-reali.

  • joe, luni, 13.02.2023 15:00

    Un comentariu ce tine de estetic! Le-am admirat in sow room in Elvetia. Urat au copiat stopurile din spate de la Volvo xc 60. Puteau sa faca o sticla mai mata sa nu se vada oglinzile,,si sa puna o ”dara” de leduri,macar pe pozitie.Ca nu costa o avere,maxim 50 de euro.

  • @Andrei, luni, 13.02.2023 15:27

    :)) O să iei 100 de voturi negative. Nu știu dacă de la cei care nu înțeleg sarcasmul, sau de la cei ce se simt cu musca pe căciulă.

  • @@Andrei, luni, 13.02.2023 15:43

    Sarcasm e să dai 24k pe o mașină incapabilă să țină pasul cu un cazan de 1342 euro din anul 2000. O mașină de 7 locuri și zero spațiu de depozitare targetează o nișă studiată atent la întâmplare. Să fim serioși, clientul needucat are nevoie de produsul care i se potrivește.

  • @@@Andrei, luni, 13.02.2023 16:40

    Deșteptule, are 7 locuri dacă ai nevoie de 7 locuri. Chiar și asa, spațiul de depozitare e fix cât al unui Touran. Dar poți rabata ultimul rand de scaune, sau le poți scoate complet, și ai un break veritabil. A, si... ține-te bine sa nu cazi în nas, poti rabata sau scoate și al doilea rand de scaune. Dar tu tot la cazanul german visezi, ca asta e condiția ta.

  • @@Andrei, luni, 13.02.2023 16:59

    Poți rabata multe la 27k. Vremurile în care proștii aveau acces la bani sunt în urmă. Dobânzile sunt 7% la leu și vor ajunge cam tot acolo și la euro, deșteptule... ca să fac și o mică panaramă de nucile tale. Dacia produce pentru proști și întotdeauna alții. Cei arși oricum nu-și mai permit ever alt cazan. :) P.S. Cazanele germane sunt reper în traficul din România. Cred că le-ai văzut și tu pe stradă. :)

  • eu, luni, 13.02.2023 17:03

    eram ingrijorat ca haterul dacia care isi face veacul pe AM a patit ceva. ma gandeam ca poate i s-a rupt in mers bmw-ul pe la sudura sau s-a otravit in parcare cand asculta manele cu motorul pornit, inecat cu fumul de la golful 4 tdi cu d si i rosii. acum m-am linistit, doar a intarziat putin ca nu a gasit niciun fraier sa-l impinga si cum cazanele lui altfel nu pornesc...in fine, e bine si nevatamat si aici la datorie sa faca ce stie el mai bine: sa arunce cu labute rosii si noroi in dacia si in cei care isi exprima pareri de bun simt. ca de obicei, fiind expert in orice, el cunoaste cel mai bine ce i se potriveste fiecaruia si ne spune de ce dacia nu e buna pentru nimeni. dupa o argumentatie atat de solida, cum sa nu-i dai dreptate?

  • @tu, luni, 13.02.2023 17:11

    gumatul ăla spune că rabatezi și ai volum. Kia Ceed SW, 160 cai, 1600 litri, 20k. :) Doamne, ce proști patetici ar putea mușca jegărul ăsta!!! :D

  • @@tu, luni, 13.02.2023 17:36

    E 23k, hibrid, cu motor de 1l. La jogger ai 7 locuri și max 1800 litri. Boala romanului e sa fie și sărac și snob. Vorba aceea: prostul dacă nu e și fudul, parca nu e prost destul.

  • @tu, luni, 13.02.2023 17:57

    N-ai mașină, n-ai motor, ești ultima proastă în trafic, ești carne de tun, ai garanție de frigider, n-ai fiabilitate. Vorba ceea, prostul dacă nu e bou pe banii lui n-ar fi sărac.

  • @@tu, luni, 13.02.2023 18:02

    Ai și vreo dovada sau așa îți imaginezi @tu ca stau lucrurile, snobule cu ifose de deștept?

  • euro NCAP, luni, 13.02.2023 18:11

    Unii care n-au treabă au făcut teste, mașinile Dacia sunt cavouri pe roți. Colegul de la autocelmaiultimul se distrează cu șoriceii de unică folosință din mărețul jogger de 27 k. Spatele mașinii e terci, cu o clasă în minus față de Săndelul testat, motor termic de 95CP de pe clio, tamburi pe puntea spate pe o mașină cu greutate maximă de 2,7 tone. E tot ce trebuie. :) Culmea e că la banii ăștia poți să-ți cumperi mașină, dar trebuie să nu fii chiar cel mai prost.

  • aaaoleu, luni, 13.02.2023 19:19

    asta e iar sclavul ala cu autolatest ...i-am mai zis papagalului ca fituica aia scrisa de analfabeti nu e buna nici de hartie igienica. daca de acolo isi ia el informatiile, va dati seama ce terci e in capul lui. grohaie frustrarea in el si stiu de ce: pentru ca e carne de tun in trafic. pentru ca asa se intampla cand esti prost gramada. auzi la el tupeu sa vorbeasca de fiabilitate si siguranta, el cu cazanul facut din bucati sudate.

  • @profesioniste, luni, 13.02.2023 20:06

    șoriceii de pe jogger nu sunt din textul agramatului, ci din pozele originale Dacia. :) "Șoriceii vorbește" ei singurei despre fiabilitatea made in romania. Hai să facem panaramă de unu' care spune adevărul despre gunoaiele Dacia, și să-i lăudăm pe prostovanii care-și cumpără jeguri de 96cp la preț de 160 cp, culmea, pentru a consuma mai mult extraurban, în spatele camioanelor. :)

  • @aaaoleu, luni, 13.02.2023 20:13

    Orice șofer de Dacia este carne de tun în trafic. Talentul îl face pe prostul de pe dacie încă și mai vulnerabil. :)

  • Banditos, luni, 13.02.2023 20:18

    Am citit si eu din fituica aia autocelmaiultimul....e de o frustare ingrozitoare autorul respectiv. Dar individul face o cumplita confuzie sau nu cunoaste diferenta intre "masele" masinii....premiul intai cu coronita la prostie i se acorda pentru Masa Totala Rulanta "la gol"....acele 2,7 tone pe care le evidentiaza (acolo mai e si un 2,5t dar omul are o problema cu numerele mari) fara sa aiba minimul bun simt sa isi verifice elucubratia: Masa Totala Rulanta nu poate fi "la gol" si nu e masa masinii ci e masa totală maximă autorizată (mașina + sarcina utila) + masa maxima REMORCATA. @EuroNCAP...spune-i taranului sa se lase de meserie PS soricei din aia am gasit si io in compartimentul motor. Masina din 2012. Made in Germany.

  • @profesioniste, luni, 13.02.2023 20:29

    problema cu "numerele mari" va fi evidențiată de tamburi. n-am a-i transmite nimic, doar mă bucur să constat câți papagali propagandiști are Dacia pentru gunoaiele ei.

  • Banditos, luni, 13.02.2023 20:38

    @profesioniste 1. mi se flutura de Dacia. Am avut, am trecut la "next level". 2. cu siguranta aia de la Dacia nici nu au verificat si nici n-au testat masina. Au aruncat cu cifre, sa fie! 3. cu maimute ca ala de pe autola...t nu convingeti pe nimeni, nici daca ar avea dreptate. Succes!

  • @profesioniste, luni, 13.02.2023 20:46

    E cam mare agitația, deși clientul Dacia nu citește și nu gândește. Vă speriați degeaba. :) Agramați sunteți mulți, dacă e să vorbim pendelete.

  • Haha, luni, 13.02.2023 21:03

    Au invadat site-ul haterii jegosi, probabil unii platiti. Uitati-va la degetelele rosii. :))) Cat de retardat trebuie sa fii incat sa intri la un articol despre o masina care nu iti place doar ca sa faci hate? Nu iti place, ignora! Se vor vinde destule cu tot cu comentariile negative si cu degetelele rosii.

  • @peofesionista de la benzinări, luni, 13.02.2023 21:36

    Se scrie "pe-ndelete", prescurtare de la "pe îndelete". Sunt două cuvinte. Mai zii cu agramații, ca ești amuzantă.

  • @@aaaoleu, luni, 13.02.2023 21:39

    S-au umplut cimitirele de cocalari cu BMW și Passat. Nu pentru ca sunt proaste mașinile cu pentru ca sunteți voi proști. Păcat ca luați și pe alții după voi, altfel era perfect.

  • @Haha, luni, 13.02.2023 23:34

    Toate gunoaiele Dacia sunt colivii de stâlcit oameni. Capul de pod este principalul dușman al șoferilor de gunoaie Dacia.

  • Pendelete, luni, 13.02.2023 23:35

    Prostovane, țiam ser-vito l-a fix, te-ai prins, ești fâțneș. Oricum, când mai bagi pendelete în articole, mai lasă șaorma că te-ai făcut de 1 tonă, strici jogger-ul.

  • @@@oaoa, luni, 13.02.2023 23:36

    Ăia se duc când dau în copaci. Dacă dau în dacii, cine se duce?

  • Matei, marţi, 14.02.2023 00:44

    S-a răsturnat căruța cu snobi frustrați :)) Se simte damful de parvenit prin internet.

  • @autolatest, marţi, 14.02.2023 10:22

    vaivai s-au activat "specialiștii" lu' peshte de la baraca autolatest. Ce tăvăleală pe ei, îi ustură la lingurică pe băieți. Ușurel mă copii, mă, oricum nu vă bagă nimeni în seamă. Eu v-am dat de mult cu flit. Hai, liber la palme roșii. Pare că vă pricepeți bine la așa ceva, că la auto vorbiți din auzite. Haaaaaa, haaaaa, hhaaa!

  • xxx, marţi, 14.02.2023 13:41

    Abia aștept comentariile după ce Dacia va trece pragul psihologic de 30000€ Daca ce s-a scris in articol este adevărat (mai ales consumul), va rupe in vânzări in Europa

  • Cowabunga, marţi, 14.02.2023 14:14

    220 Nm? Ultimul motor diesel de la Dacia avea mai mult cuplu

  • pongo, marţi, 14.02.2023 16:10

    Are 205 Nm cu baterie. Cu mașina plină, la deal, cuplul de bază este 140 Nm. Cuplul poate fi de ajutor și în depășiri. Încarci bateria și poți obține timpi doar dubli raportat la mașinile concurenței. Orice mașină care nu e gunoi poate 4-5 s de la 80 la 120, jogger cu baterie valabilă scoate 9, dar bateria nu va fi valabilă mult timp la drum lung. La 27 k poți face un compromis pe partea de accelerație, siguranță, fiabilitate și confort decât să-ți cumperi o mașină de capacitate comparabilă care chiar merge și arată bine.

  • Haha, joi, 16.02.2023 09:56

    @@Haha daca zici ca Dacia e gunoi, zic si eu ca ma--ta e cwrva si principalul dusman e madularul soferului de Dacia. :)))

  • @Haha, joi, 16.02.2023 11:41

    Și eu pot să spun că mă-ta e cwrva, dar nu mai tu știi asta. Șoferul de Dacia o are mică, inclusiv veniturile, inclusiv sclavetele ăla care lucrează la patronul care i-a dat gunoiul pe mână. Șoferul de Dacia nu poate fi decât un cretin inconștient, o viitoare cruce pe marginea drumului.

  • xxx, joi, 16.02.2023 15:36

    Eu vă întreb, ce vina au mamele voastre !? Nu știu de ce nu va asumați, ca odată ce-ai scris aici, se găsește cineva care sa va jignească! Sincer, schimbul vostru de replici nu trece clasa la bullying, grupa mare, grădiniță

  • @xxx, vineri, 17.02.2023 08:24

    Acum știe că o poate jigni pe mă-ta, tu ești un om matur și înțelept, deși este evident că eu m-am referit la gunoaiele Dacia în timp ce gunoiul care conduce Dacia se lăuda cu mădularul lui de 1 cm. Analfabetismul funcțional face ravagii.

  • xxx, vineri, 17.02.2023 09:43

    Alegerea unei mașini este un lucru absolut personal, funcție de posibilitățile/înțelegerea fiecăruia. Este evident ca o mașină noua de 15000€ nu face același lucru ca una de 30000€ sau 50000€ Eu nu știu sa compar o mașină sh de 10 ani care noua a fost in jur de 25000 cu o Dacie model nou din punct de vedere al securității pasive. Comentez pe acest site de foarte mulți ani. Constat ca după 2020, perioada neagra COVID comentariile sunt din ce in ce mai triviale. Nu ajuta cu nimic, sa-ti exprimi frustrarea vremurilor grele prin care trecem, prin astfel de comentarii (mama si mărimea sunt chestii care nu depind de noi)