Dacia Duster

1.5 Diesel Turbo (dCi) 110CP 4x4 Man6 Prestige

Tehnologie

3.5

Dacia a ascultat de clienți și de trendul pieței și a instalat mai multă tehnologie în interiorul mașinilor sale. Duster a primit cele mai multe noutăți, având în vedere că este vârful de gamă. O să încep cu computerul de bord amplasat între cele două ceasuri analog, ușor de folosit și de citit.

Trec apoi la sistemul Media Nav Evolution, care a rămas neschimbat, dar continuă să se achite decent de întreținerea atmosferei în interiorul mașinii. Vine cu suport USB, capabil să citească muzica de pe telefonul mobil sau de pe un stick. USB-ul eșuează însă la încărcarea telefonului, pentru că energia care vine prin mufă nu face față energiei consumate de telefon. Dar măcar se achită de citirea melodiilor.

iPhone-ul meu a fost detectat ca un dispozitiv auxiliar, iar muzica din iTunes a început să se audă bine din boxele mașinii. Mi-a plăcut că sistemul afișa chiar și coperta albumului.

Bineînțeles, există și posibilitatea de a reda muzica de pe telefon prin Bluetooth. Problema este că sistemul are tendința de a răspunde greu la comenzi și de a o lua puțin razna imediat după ce termini un apel.

Un alt minus pe care aș vrea să îl semnalez este faptul că răspunsul tactil nu este tocmai prompt. Pentru cei mai tradiționaliști, care vor să folosească navigația mașinii, am vești bune. Hărțile sunt destul de bune, informațiile sunt și ele acolo, însă v-aș recomanda și o navigație mobilă de backup.

Nu lipsesc limitatorul de viteză și pilotul automat. Pe acesta din urmă l-am folosit de mai multe ori pe autostrada Sibiu-Deva. Butonul de activare a rămas în continuare pe consola centrală, însă butoanele de acționare sunt pe volan, mult mai bine evidențiate și ușor de manevrat.

Cele patru camere video instalate pe Duster sunt și ele destul de utile, mai ales atunci când ajungi în teren accidentat. Calitatea imaginii oferite lasă de dorit, dar măcar vezi ce se întâmplă în zone în care altfel n-ai nicio șansă să ajungi cu privirea. Cum sunt roțile din față, "filmate" constant.

Nu o să uit nici de sistemul de monitorizare a unghiului mort, care a dat unele erori de-a lungul deplasării noastre, mai ales atunci când condițiile meteo erau nefavorabile. Senzorii se aprindeau, deși în lateralul mașinii nu era nimic. În plus, LED-ul butonului care dezactivează funcția se vede mereu în oglinda șoferului.

  • eee, vineri, 23.02.2018 10:37

    Enorm progres, felicitari dacia, multumin Renault ca ne invata cum sa facem masini. Modelul nou de Duster este efectiv frumos pe strada si exprima calitate si arata foarte bine, comparabil cu SUV-uri mult mai scumpe decat el

  • bbb, vineri, 23.02.2018 13:08

    @Bogdan: In primul test Duster-ul 1.5 dci avea izolarea fonica "SILENTIOASA", acum e incadrata la "ZGOMOTOASA". De ce? http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-noul-dacia-duster-15-dci-110-cp-edc-81281.html

  • dany, vineri, 23.02.2018 16:31

    1. Suspensia spate e in continuare multilink pe spate la 4x4 si punte rigida pt 4x2? 2. De ce nu introduceti testul clasic al germanilor: demaraj 0-100 km/h, franare 100-0 km/h, slalom cu jaloanele la 18 m? 3. Poate s-ar merita si ceva ”rococo-uri” gen testul elanului, nu credeti? PS nu inteleg moda asta cu oglinzile gri metalizat

  • ProfiBv, vineri, 23.02.2018 16:45

    @Bogdan legat de .... " La finalul expediției, computerul de bord a indicat un consum de 6.5 litri/100 de kilometri." care era media de viteza afisata in bord la final ?

  • nume, vineri, 23.02.2018 21:09

    O fi facand cutia manuala prea multa galagie :))))))) Pana si vizibiltatea a scazut intre timp. Poate de la culoarea galbena, cum ar zice popescu, a caroseriei.

  • nume, vineri, 23.02.2018 21:29

    PS: de cand au farurile de Duster forma unui patrat?

  • unu, sâmbătă, 24.02.2018 13:09

    o fi fost mai cald afara si nu mai purtau caciula pe urechi :)

  • Stefi, duminică, 25.02.2018 11:27

    Toti jurnalistii care au testat masina,inclusiv voi, au fost surprinsi de nivelul de silentiozitate (fata de generatia precedenta).

  • adi, duminică, 25.02.2018 15:35

    Felicitari...asta este un TEST DRIVE! 2100 km....nu cand va plimbati juma' de ora prin Bucuresti si dupaia va dati cu parerea. De Duster ce sa zic, mult mai bun decat cel precedent dar haideti sa nu exageram. tot urat a ramas la exterior si tot ieftineala e la interior (materiale, aspect etc)

  • StM, duminică, 25.02.2018 16:59

    Inteleg comparatia cu Vitara, ca are 4x4, dar cu masinile alea bune de urcat borduri ca sunt inalte si...cam atat, de la Peugeot, sau fratele Kadjar 1.5 cu 4x2, ce ati avut? Trebuiau sa iasa la numar sau cum? Nu poti compara Dusterul 4x4 cu masini care au fost gandite pentru altceva si care, intr-o zapada mai mare, cedeaza! Sau un noroi ceva mai mare! Alea sunt doar pentru sosea, ca sa vada unii traficul de mai sus! Dusterul e pentru altceva! Si fata de generatia precedenta e mult mai bun! Probabil ca asta va conta in Vest, ca la noi tot sh-urile de 10 ani sunt mai bune....pentru unii!

  • xxx, luni, 26.02.2018 12:59

    Duster 4x4 poate sa facă mult mai mult decât toate celelalte, dar nu este o mașină off-road, nu înțeleg de unde atâta înverșunare pentru a încerca imposibilul! Nu cred ca cineva ar da 20000€ pe o mașină noua pentru ca apoi s-o rupă in doua. Am citit încă o data articolele, concluzia mea este: Nota 3,9 are doua variante 1. nu exista un plus fata de Dusterul model vechi sau poate acesta a fost supraapreciat prima data 2. cotația este severa Rog Automarket sa decidă, ca m-ați băgat in ceata!

  • user001, miercuri, 28.02.2018 00:48

    Nici eu nu inteleg de ce nu se include un test real 0-100km/h si se preia doar cel de la producator.Una din "jucariile" mele ajunge la 100km/h cu 2 secunde mai putin decat zice producatorul.(luata de noua,nu se pune problema ca a umblat cineva la ea).Pe langa asta,puteti include test 100-0 cum a zis cineva mai sus(desi conteaza mult anvelopele),slalom,consum instant la diferite viteze,turatia motorului la diferite viteze,in diferite trepte de viteza,masurarea zgomotului la interior cu un smartphone sau cu un aparat special pentru asa ceva,test faruri noaptea si multe alte asemenea teste mai practice,mai obiective si mai reale,asa...ca vi se pare voua ca este mai zgomotoasa dar la ultimul articol ati spus ca este silentioasa,sau ca face suta in 12-13 secunde dar defapt,in realitate face in 10 si chestii de genul,nu prea ne lamuresc.

  • cosmin, marţi, 20.03.2018 14:03

    ati scris ca volumul portbagajului la 4x4 scade la 411litri. in specificatiile de la finalul articolului, e trecut 4x4 si 467litri. pana la urma, ce volum are portbagajul in relatie cu 4x2 si 4x4???