Dacia Duster

1.5 Diesel Turbo (dCi) 109CP 4x4 Man6 Laureate

Interior

4.0

Interiorul modelului Duster a fost şi el modificat în urma faceliftului primit. Dacia a ascultat şi a modficat o parte din elementele care păreau arhaice în modelul anterior, dar a decisă să păstreze câteva aşa cum sunt. În primul rând, comenzile pentru geamurile electrice s-au mutat de pe consola centrală pe portieră, aşa cum era normal. Apoi, avem o planşă de bord nouă, ceva mai plăcută privirii şi mai uşor de citit. Semnalizarea se poate face şi prin impuls, o scurtă apăsare pe manetă provocând trei clipiri ale semnalizatorului, element extrem de util la rularea pe autostradă. Deşi acest element există acum pe Duster, el lipseşte de pe alte modele din gama Dacia, cum ar fi Logan sau Dokker. Nu mai există indicator pentru temperatura lichidului de răcire, locul acestuia fiind luat de display-ul computerului de bord. Claxonul este la locul lui, așa cum ne-a obișnuit Dacia: pe maneta semnalizatorului. 

Pe consola centrală există acum display-ul tactil al sistemului MediaNav, dar spre deosebire de Logan sau Sandero acesta este amplasat prea jos, ceea ce face uneori dificilă urmărirea indicaţiilor de la sistemul de navigaţie. 

Materialele folosite sunt rezistente, ceva mai plăcute la pipăit, dar nu vei fi dat pe spate de atenţia finisărilor. Este genul de interior care va rezista în timp şi asta este cel mai important. Poziţia la volan este bună, nivelul de confort este chiar plăcut, iar spaţiul este suficient pentru cinci pasageri. Portbagajul este încăpător având un volum de 408 litri, unul dintre cele mai mari din această clasă.

  • joe.giorgica, vineri, 09.01.2015 11:21

    prost antifonat, si consum relativ mare, scaune fara confort la drum lung!in rest acceptabil

  • Suleyman Cunoscatoru, vineri, 09.01.2015 12:22

    Daca modelul precedent costa 18.000, uite ca asta se aprope de 20.000. Deja m-as gandi la alternative sh din 2013 (Nissan Qashqai, Tiguan, ix35, etc). De ce ? O sa ziceti ca si de banii unui Qashqai nou imi cumpar X5, insa Dusterul comparativ cu cele mentionate nu-l putem numi chiar o masina calitativa si confortabila. Are tabla extrem de proasta, rugineste repede, motorul ala e cam micut si totusi este o masina low-cost.

  • mmda, vineri, 09.01.2015 14:32

    Domnilor de la AM, in manualul acestui autovehicul o sa "descoperiti" ca prima treapta de viteza este destinata zonei "offroad", plecarile in "plat" sau pana la un anumit gradient al rampei se fac direct cu treapta a 2-a. (studiati va rog viteza in fiecare treapta la 1000tr/min ....)

  • mmda, vineri, 09.01.2015 14:42

    "Dacia Duster este cel mai ieftin model din segmentul său, preţurile de achiziţie pornind de la 11.000 euro (TVA inclus) pentru modelul de bază cu motor pe benzină" -> dar este versiunea 4x2, un fel de logan suprainaltat... "Pentru situaţii mai dificile există şi poziţia Lock, care blochează diferenţialele" -> parca nu are diferentiale blocabile Dusterul... sau poate exista la versiunea face-lift....

  • SnowM3, vineri, 09.01.2015 17:12

    Am mai spus-o si o repet: atunci cand testati un SUV e foarte important sa mentionati cat e garda la sol, unghiul de atac si de degajare, daca are scuturi metalice pe dedesubt si eventual adancimea vadului traversat. Cum puteti sa spuneti ca v-au placut 'aptitudini in off-road' cand nu i-ati facut nici macar testul rolelor. Don't take me wrong, Duster e un model foarte cunoscut in Romania, mare parte din datele de mai sus sunt stiute de multi cititori dar haideti sa fim mai profi !

  • vianu, vineri, 09.01.2015 17:17

    @SnowM3...:)) ce procent din cei ce isi cumpara SUV stiu sau sunt interesati (la achizitie) de garda la sol? Asta plus ca Duster e deja pe piata de ceva ani si ar trebui sa stie fiecare dintre noi ca aceasta garda la sol este de...stul de mare :D

  • Azazel, vineri, 09.01.2015 17:57

    19000 de euro? Ma scuzati, dar deja pot sa ma uit la Nissan Quashquai, Toyota Rav 4, Mitsubishi ASX, Mazda CX-5, Ford Kuga, VW Tiguan, Skoda Yeti sau Skoda Octavia 4x4 vechi de 2-3 ani si pana in 50-60000 de km care noi au fost peste 25000 de euro si in general nu sunt niste masini low cost. Sa dai atatia bani in Romania pe un Duster inseamna nebunie. Imi cer scuze posesorilor, dar Duster este un SUV low cost si oricat ar incerca Renault sa ascunda asta, se simte in detaliile care fac diferenta (confort, tinuta de drum, siguranta, caroserie galvarizata care nu exista etc.) Bine, pe alte piete gen Germania unde un neamt da 5-6 salarii pe asa ceva este o super afacere. Dar nici Germania nu e Romania.

  • 1., vineri, 09.01.2015 19:02

    Cu reduceri de 30% la pretul dat poate facem vreun drive-test ca sa vedem ,,minunea,, off-road.

  • Andi, duminică, 11.01.2015 10:15

    @Azazel - ce neamt iti vinde tie masina aia cu 50-60.000 km? Adica cine si-o cumpara sa se joace putin cu ea si s-o vanda peste unu, doi, trei ani la jumatate de pret aproape noua ca si rulaj?... :) Chiar crezi tot ce vezi? :) N-o fi imposibil, dar e atat de putin probabil sa existe ceea ce zici tu ( in mod real ) incat sa nu prea reprezinte o solutie asa cum o oferi tu...

  • Robotzelu, joi, 30.06.2016 23:45

    Comparatia voastra intre Duster si Jeep Renegade nu este corecta, in conditiile in care Renegade este de 2 ori mai scump (ma refer la cea mai ieftina varianta 4*4). Jeep este o marca premium, e normal sa aiba alte dotari, motoare mai eficiente etc. Duster ramane in continuare pe primul loc pe lista "Prima mea masina"- si cand va aparea Duster 2, cu siguranta ca nu va mai putea fi detronat de nimeni :)