Dacia Dokker Stepway

1.5 Diesel Turbo (dCi) 90CP Man5

Design

4.0

Primul lucru pe care îl are varianta Stepway a lui Dokker în plus față de restul gamei este nuanţa albastru Azurite. Adăugirile "cross", cum sunt scuturile cromate, protecţiile negre pentru pasajele aripilor, ornamentele pentru luminile de ceaţă şi metalul de culoare închisă regăsit pe barele de plafon şi oglinzi completează imaginea "dură" a versiunii speciale. Apare şi un set nou de jante care devine cel mai atractiv din oferta pentru Dokker şi vine construite din aliaj gri închis. Totul este completat de emblemele Stepway care se regăsesc pe caroserie și la interior.

După cum ați observat deja, exemplarul testat de noi nu se bucură de culoarea specială, având o nuanță obișnuită, gri metalizat. Chiar și pe o culoare mai puțin veselă, Dokker Stepway arată bine pentru o utilitară de persoane care costă mai puțin de 15.000 de euro.

  • dumbravaandrei, luni, 08.06.2015 12:38

    Vorbind cu cineva care detine o flota de 40 de dokkere (distributie medicamente) mi-a spus ca oricum ai proceda, perioada de amortizare a unui dokker in leasing operational este de 14 luni pe cand la orice alta masina e de la 20 de luni in sus. Si pentru un business conteaza enorm factorul asta. Si observ ca la noi se cam incepe a umple orasle de dokkere. Mai mult, am vazut ca in Munchen in parcarea ADAC erau cel putin vre-o 50 de Dokkere. As gandi masina asta mai mult din punctul de vedere al unui business decat ca o comparatie cu alta marca. Astia care gandesc din excel ii cam doare in 14 daca materialele din interior sunt de calitate sau nu: sa aiba un minim de siguranta, eventual sa mearga si pe aer, costurile de mentenanta sa nu fie altele decat cele specificate de producator iar masina in sine sa fie al naibii de ieftina.

  • vianu, luni, 08.06.2015 12:41

    .... Astia care gandesc din excel... :))

  • ioi, luni, 08.06.2015 12:52

    13k nu e chiar ieftin. oricum, daca o sa vada ca se vand bine, si Dacia va mari preturile, cum au facut coreenii, astfel incat o sa trebuiasca sa apara o marca sub dacia ca sa fie "masina de 5000 de dolari sau euro" (cum era vorba odata)

  • ioi, luni, 08.06.2015 12:53

    sau macar daca ar fi "full" la 13k, nu mai dai 2k

  • Tembelus Rex, luni, 08.06.2015 13:08

    E interesanta masina ....mi-ar surade una decat gioagla din 2006 pe care o am dar ....sfat pentru cei cu banuti luati-o doar daca vreti sa aveti masina romaneasca si sa nu va doara inima prea mult cand dati in gropi, si costuri mici la piese....in rest DESI SUSTIN MASINILE SI PRODUSELE DACIA ...nu strica sa aruncati un ochi la concurenta ....un Berlingo, un Doblo....se pot scoate la preturi bune daca aveti abilitati de negociator.....e pentru carausi, cine are nevoie de spatiu pe verticala ....ca altfel prefer "carausul" MCV toata ziua ...e "mai asezat" dupa cum spun expertii, mai stabil, cu imbinari mai bune etc.

  • jok21, luni, 08.06.2015 14:11

    e mare diferenta de consum din fisa tehnica si real,! Daca aveti nesansa sa va cada catalizatorul,,asteptati o luna pana vine din AFRICA))) caz real,,patit de mine cu un lodgy. INSTABILA la vant, si la banii astia concurenta ity face cu ochiul la standul lor pt calitatea/consum mai bun.

  • LauCalin, luni, 08.06.2015 14:16

    Cred ca este singura Dacie pe care mi-as cumpara-o. Si in plus este singura Dacie a carei caroserie e galvarizata. Totusi la 15000 de euro nu prea mai este un low cost.

  • Robert, luni, 08.06.2015 14:58

    Detin un dokker din 2013.Masina este fabricata in Tanger,clar finisata ,vopsita si inchegata mai bine decat logan-ele detinute in paralel. Acum masina are 98.000 km rulati. Dupa doi ani de tras "in blana de masina" pot forma o parere pertinenta.Nu spun nimic din auzite,de pe strada,sau ca am observat ca detine vecinul o astfel de rabla. Nu s-a schimbat nimic la suspensie,directie,sau altceva.Doar un set de placute frana fata.S-au facut 4 revizii a cate 400 ron fiecare.Masina este 1,6 benzina+GPL.Consuma 9 litri gpl extraurban,(9x2,8) echivalent a 4,5 litrii motorina,un cost de aprox.26 ron/100 km rulati. @jok21:masina este monovolum,iar pentru gabaritul ei,este destul de stabila.Acum nu are valente sportive,masina este foarte practica pentru un familist si extrem de practica pentru o afacere. Nu depaseste 160 km/h,dar nici nu sunt interesat de mai mult ! Concurenta .....sa zicem ca ofera mai mult,dar clar pentru mai multi bani.As fi curios sa vad la 500.000 km(cat are unul dintre logan-ele 1,4 gpl ce le detin) ce costuri de intretinere are concurenta vs Dacia. Masina mea,varianta Laureate(varful gameiABS+ESP+AC+proiectoare+scaune reglabile pe inaltime,oglinzi incalzite/reglabile electric,computer bord)+ extraoptiuni-scaune incalzite fata+navigatie+pilot automat+senzori parcare a costat 12.400 euro !Nu stiu ce iti poti lua la banii astia de la orice concurent,mai ales cu dotarile enumerate Am ales benzina pentru ca sunt anti diesel euro5 si mai uit in buzunar cand intretin masinile.Insa nu m-am pacalit deloc ! M-am "pacalit' pentru ca nu am ales 1,2 tce.A luat un prieten ,iar masina este exceptionala ! Cel mai putenic motor benzina turbo,ofera 120 cp si un consum decent de 5-6% extraurban.Masina o are autoutilitara ce-i drept(mult mai usoara),dar m-a inspaimantat cat de tare "impinge"-180-190 km/h este deja prea mult pentru orice concurent din gama.Pot spune ca dupa doi ani de utilizare DOKKER-ul ,chiar tine cu casa.

  • Tembelus Rex, luni, 08.06.2015 15:49

    LauCalin...... vreau si eu un link, o sursa, din care sa reiasa ca Dokker-ul este galvanizat.....stiu ca fabrica din Tanger are facilitati de zincare dar nu stiu daca Lodgy si Dokker sunt zincate............si la 13 000 si la 15 000 (daca vanezi oferte si nu numai) gasesti masini clasa mica si compacta o gramada - (asta daca nu ai nevoie de spatiul ala in plus) si chiar utilitare de genul Dokker-ului .....adica e bun Dokker-ul dar o corrola la 13600 intrare in gama parca ar fi mai comfortabila, mai SIGURA, mai fiabila, e adevarat nu mai car noptiere si usi cu ea dar totusi..........

  • lulu, luni, 08.06.2015 15:55

    O fi el "constructorul de la Mioveni" asa cum il numiti voi, dar producatorul este in Maroc. Dacia Dokker nu se prduce in Romania.

  • LauCalin, luni, 08.06.2015 16:06

    Asta este o informatie din interior. Si cred ca nu e chiar frumos ca am spus-o. Iar comparatia cu Corolla (care da, este mai masina) nu prea isi are rostul. Pentru ca nu este un low cost ca Dokker. Pe de alta parte nu mi-as lua Stepway pentru ca mareste pretul cu.1000 de euro. Iar pentru un low cost... nu stiu in ce masura ar merita.

  • jean, luni, 08.06.2015 16:22

    Mai bine un Dokker laureat simplu nu stepway, la 13600, cu rabla pe la 12000, destul de bine pt o utilitara moderna. Daca e low cost nu inseamna ca trebuie coste jumate dintr-un berlinngo sau caddy, totusi, diferentele sunt mai mult la detalii.

  • LauCalin, luni, 08.06.2015 16:28

    Informatia o am din interior si cred ca nu a fost frumos din partea mea ca am facut-o public. Oricum nu se compara asa ceva cu o Corolla (care este mai masina). Nu are rost sa despicam firul in 4 de ce. In alta ordine de idei nici eu nu as lua versiunea Stepway care in opinia mea, pentru un low cost mareste pretul nejustificat. La asa ceva prioritatile sunt altele.

  • xxx, luni, 08.06.2015 17:04

    Am utilizat versiunea de persoane (nu am condus) de 2 ori la pescuit (de crap, 3 personae cu toate bulendrele aferente, pt o partida de 3 zile la Varlam si Magura 9 balti rezonabile ca si acces) pentru cat poate sa incapa in ea este OK mult mai bine decat vechiul MCV, insa pe sosea sta mult mai rau ca tinuta de drum, (dificil de spus ca este zgomotoasa la cate am indesat in ea) Acum nu merita sa dai 15K€ numai sa pescuiesti, dar prietenul meu (are firma) spune ca prefera vechiul MCV

  • lorinczi.thomas, luni, 08.06.2015 18:31

    Pe mine ma cam irita acele doua dungi din jurul emblemei de pe volan, car sunt de la Airbag, daca nu ma insel. Daaaaaa, stiu, nu imi scoateti ochii, e low-cost, te obisnuiesti cu aceasta imperfectiune, etc..

  • Scrooge, luni, 08.06.2015 23:36

    Pare ok masina dar vazand testul inteleg urmatoarele: O Dacie - Dubita romano-africana de 15.000 de euro pentru familisti, cu elemente de offroad si facuta pentru autostrada !?.

  • @lulu, marţi, 09.06.2015 08:34

    CKD-urile sunt facute la Mioveni si trimise in Maroc. Stii ce-s alea CKD-uri?

  • mishazaitev, marţi, 09.06.2015 09:16

    @Robert Felicitari pentru descriere si sa o stapanesti sanatos si fara incident!. E mare lucru sa stii sa vorbesti de propria-ti masina obiectiv. Majoritatea dintre noi fie ne laudam masinile de parca nimeni nu mai are asa ceva, fie le injuram nestiind cum sa ne reprimam frustrarile datorate faptului ca nu ne-am permis ceva mai bun sau mai scump. Bravo! Adaug si eu un vot pozitiv celor care ti-asu fost date de colegii care mai mult ca sigur au remarcat aceleasi calitati ale comentariului tau.

  • mishazaitev, marţi, 09.06.2015 09:20

    Ceea ce nu inteleg eu este de ce nu s-a optat si pentru o ridicare a garzii la sol fata de modelul standard asa cum s-a procedat in cazul lui Sandero Stepway. Probabil explicatia ar consta in aceea ca un centru de geutate si mai ridicat ar fi putut pune probleme in ceea ce priveste stabilitatea iar a intarire a trenului de rulare menita sa evite aceste probleme ar fi dus la o scadere nejustificata a confortului.

  • mos teaca, marţi, 09.06.2015 10:43

    E numai buna pentru Africa - acolo e zgomot mai putin , in rest in timp te va lua depresia de la zgomotul interior si de la avalansa de belele.

  • Robert, marţi, 09.06.2015 14:19

    @ mos teaca: Nu te supara,esti posesor de Dokker sa stii ce "belele" are masina ?Sau stii nivelul zgomotului din interior ? Uite prefer sa plec la munte cu Dokker-ul,incarc in masina cu "nenumarate",familia in spate ,intru pe camp,toata lumea fericita.Am in curte si un 55 amg din 2006,dar este masina de "goange" nu pentru hartoape. Nu am Stepway,dar mie masina mi se pare destul de inalta.I-am pus roti pe 16 si pana azi nu am reusit nici o zgarietura pe partea dorsala,desi masina merge zilnic pe drumuri nemodernizate. Nu pun frana la nici groapa minora,la nici o denivelare din asfaltul romanesc,merg pe drum de tara cu 50-60km/h cu un nor de praf in urma,fara sa-mi pese de nimic.Daca se strica ceva la rabla,piesele sunt jignitor de ieftine,mai ales ca sunt partenerul unui importator ! Ca idee masina este galvanizata. A sarit o piatra pe capota,vopseaua s-a luat,nu a intrat rugina de cateva luni bune.Tabla alba si frumoasa.Am lasat asa sa vad cat rezista .Rezista ! Fabrica din Tanger a fost ridicata din temelii.Totul este nou acolo.Renault nu au dezafectat vreo fabrica pe care sa o mute,si nu au modernizat nimic(ca la Mioveni). Daca loganul are lacune de vopsitorie(motor,portbagaj,la Dokker le-a ajuns vopseaua si lacul. Multi vorbesc de fiabilitate scazuta.Nu stiu ce detin ei din gama Dacia luata de noua.Eu am 4 dacii si mai iau una cat de curand.Sa mai spun o data ca au intre 365-470.000 km fara sa fie umblat la motoare, sau transmisii ?Sa mai spun ca in 6 ani nu se vad urme de rugina la caroserii ?Evident nu au fost lovite sau batjocorite gen taxi.Masini ce merg zi de zi aprox 300 km extraurban,conduse de oameni responsabili. Cand aud de fiabilitate scazuta la Dacia,mai ales la non posesori imi vine sa "vars".Da masina nu este fiabila si este proasta,daca peste X luni le cumperi pe ale mele,de la diversi bisnitari cu 50-60.000 km la bord,cand in realitate vor avea 600.000 km rulati. Ce sa mai vrem atunci ?Fiabilitate nu ?

  • @Robert, marţi, 09.06.2015 16:08

    Mai lasa astfel de texte , la cat te-ai intins cu scrisu esti clar vre-un angajat de la Dacia si ai venit sa le faci reclama

  • abc, marţi, 09.06.2015 21:53

    eu stiam ca toate daciile de la logan 2 incoace sunt galvanizate la minutul 1 din video nu e baie de galvanizare ? https://www.youtube.com/watch?v=yGlxcjiCQro

  • lorinczi.thomas, marţi, 09.06.2015 23:21

    @@Robert: poate s-a saturat de "ingineri" ca tine care scot pareri din burta.

  • lulu, joi, 11.06.2015 08:24

    @lulu - chestiile numite CKD sunt compnente care se trimit de la fabrica mama la atunci cand se laneaza o noua fabrica sau cand se fenteaza taxele vamale (asa cum importa dacia motare renault la inceput). Ulterior produsul respctiv este asimilat in tara unde se produce asa cu a fost cazul uzinei de la mioveni. Deci in maroc nu prea mai ajung CKD-uri de la mioveni decat intr-o foate mica masura.

  • Adrian, sâmbătă, 01.08.2015 10:07

    Detinem la munca o flota de 12 mcv-uri modelul vechi si 4 modelul nou. Ok, eu lucrez pe unul din cele vechi de 3 ani. In 3 ani am facut cu el 730 000km. Vreti sa vorbim de fiabilitate. Pai in afara ca odata s-a schimbat o cutie de viteze, in afara de filtre, ulei si bucsaraie nu s-a mai schimbat absolut nimic. Motor, turbina etc etc sunt in perfecta stare de functionare. Deci daca vorbim de fiabilitate masina isi merita toti banii. Imi pare sincer rau ca le vom scoate la casare (nu mai putem dpdv legal sa le tinem) pentru ca eu cred ca atingeam 1 milion de km fara sa umblam la motor sau turbina. Partea de tabla. Ei aici putem vedea probleme. Cel putin la modelul asta. L-a atacat putin rugina pe raze ... Dar tinand cont ca masina vede doar drumuri fara asfalt, cu pietris, stau afara parcate indiferent de sezon totusi sunt bine. Doar cateva pucte de rugina... Dacia Logan MCV 1.5d