Motor / Transmisie

4.0

O fi Terramar un model proaspăt lansat în portofoliul Cupra, dar motorizările nu sunt noi. Pentru că le regăsim și pe Tiguan, dar și pe Formentor, de pildă.

Mașina testată de noi a fost versiunea Terramar VZ e-Hybrid. Altfel spus, echipată cu un sistem de propulsie plug in-hybrid, format dintr-un motor termic, de 1.5 litri, o unitate electrică și o baterie de 19.7 kWh. În total, ansamblul dezvoltă 272 de cai putere și 400 Nm cuplu.

Unitatea electrică oferă, singură, 116 cai putere (putere maximă), suficient pentru a te deplasa în modul pur electric, prin aglomerație. Și o poți face mult și bine, având în vedere că spaniolii anunță o autonomie electrică de 120 de kilometri.

Noi tindem să îi credem, având în vedere că am acoperit puțin peste 80 de kilometri cu motorul termic oprit.

Încărcarea poate fi realizată cu până la 50 kW, situație în care repriza 10-80% durează 26 de minute. Mai mult decât decent, în cazul în care trebuie să încarci la stații publice. În caz contrar, la o stație AC de 11 kW, încărcarea completă durează 2.5 ore.

Așa cum ne-am obișnuit deja cu sistemele de propulsie plug-in hybrid, motorul electric are prioritate. Așadar, pe acesta îl vei folosi cel mai mult, pentru că doar așa vei obține cifre reduse pentru consum și emisii. Desigur, atâta timp cât ai acces la o stație de încărcare.

Cupra Terramar îți pune la dispoziție și un mod de rulare care prioritizează motorul termic, tocmai pentru a păstra energia în baterie. Energie pe care o poți utiliza ulterior, când te întorci înapoi în aglomerație, de pildă.

Când funcționează ambele unități și ai la dispoziție cei 272 CP, sistemul livrează puterea foarte liniar și pe o plajă de turații întinsă. Acest lucru se întâmplă și la viteze de peste 100-120 km/h, chiar dacă aici vei simți nițel cele aproape 2 tone ale mașinii. 1.904 kilograme, să fiu mai exact.

Sub capotă ai un motor de 1.5 litri, așadar sunetul iese din discuție. Pentru a mai îndulci situația, Cupra Terramar îți permite să treci sistemul de evacuare în modul Sport (dacă activezi modul de rulare Sport sau Cupra acest lucru se întâmplă automat) și astfel vei avea sunet fals de motor injectat în boxe.

Sună ca un V8, așadar acest sunet este mult prea fals, dacă mă întrebi pe mine.

Transmisia este una automată DSG, cu 6 trepte, care gestionează bine cei 272 de cai putere. O poți trece și în modul manual, pentru că ai padele în spatele volanului, dar în acest caz vei remarca o ușoară întârziere la schimbarea treptelor.

  • glume, marţi, 05.11.2024 13:56

    chiar ne prefacem ca e normal ca masina asta sa coste aproape 60k euro?

  • parere, marţi, 05.11.2024 14:09

    51k pentru plasticul asta? In plus Seat se devalorizeaza f repede si nu este recunoscut (ca orice VAG) ca un monument de fiabilitate, ba din contra.

  • :))), marţi, 05.11.2024 17:45

    Inca o masina de 4.5 stele? :)))