Interior

4.0

Cupra Leon este bazat pe un model Seat, tocmai de aceea vei regăsi la interior multe elemente comune. Există, desigur, și câteva deosebiri între cele două.

Spre exemplu, primești un volan sport teșit în partea de jos (încălzit și îmbrăcat în piele), scaune sport cu tetieră integrată, care oferă un suport lateral bun și au funcție de încălzire, embleme Cupra, ornamente finisate în culoarea cuprului și grafică specifică pentru instrumentarul de bord și pentru sistemul multimedia. 

Mașina testată de noi a venit echipată cu o tapițerie mixtă, din piele și material textil. Habitaclul este puțin cam monoton din punct de vedere cromatic, în contextul în care predomină culoarea neagră. Noroc cu ornamentele arămii, cusăturile contrastante și sistemul de iluminare ambientală.

Că tot am pomenit de sistemul de iluminare ambientală, acesta este botezat Smart Ambient Light. De ce smart? Pentru că el interacționează cu tine: spre exemplu, banda LED de sub parbriz integrează sistemul de monitorizare al unghiului mort. Totodată, atunci când activezi luminile de avarie, aceeași bandă se aprinde intermitent.

Interiorul este calitativ, dar am regăsit și multe zone acoperite cu plastic tare. De asemenea, nu ar strica să fie puțin mai bine antifonat, pentru că la viteze mari, de autostradă, ai destul zgomot de fond în habitaclu.

Sub fantele de aer centrale regăsești o zonă de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil, dar și două prize USB-C. În cotieră ai și o priză la 12V. Pasagerii din spate au la dispoziție 2 prize USB-C dacă vor să își încarce telefonul.

Pe lângă cotieră și torpedou, habitaclul lui Cupra Leon oferă destule spații de depozitare, de dimensiuni decente. Nu lipsesc suporturile de pahare din consola centrală. Tot aici se află și selectorul transmisiei automate, preluat direct de la Volkswagen Golf 8.

Șoferul și pasagerul din dreapta au destul spațiu la cap, coate și picioare. Nici cei din spate nu se pot plânge, deși, dacă ai o înălțime peste medie, vei sta cu capul foarte aproape de plafon. 

Cu toate scaunele în poziție normală, portbagajul are un volum de încărcare de 380 litri. Având 395 de litri, portbagajul lui Hyundai i30 N este puțin mai încăpător. Volkswagen Golf 8 are un portbagaj de 381 litri, deci aproape identic cu cel al lui Cupra Leon.

 

 

 

 

  • Gevi, miercuri, 22.11.2023 08:44

    Hyundai i30 N Performance, sau i30N cum il stie toata lumea, are o singura motorizare, cea de 2.0 litri si 280 CP. Nu am cunostinta nici ca pe alta piata sa aiba motorizarea de 1.4 litri mentionata in articol.

  • Naicul, miercuri, 22.11.2023 09:01

    Il tot comparati cu Hyundai 1.4 140 CP...pai nu mai este demult acevst motor in oferta lor. A fost inlocuit cu 1.5 160 CP.

  • ds, miercuri, 22.11.2023 11:02

    Cupra a fost definita de la inceput ca "cea mai sportiva expresie a marcii Seat", chiar si AM o numeste "compania de performanta". Pai unde-i performanta la 150 cp si 250 Nm? Ca un banal Duster de 1.3 are tot atat si nu e denumit pompos "sportiva"... Nici, macar, la 0-100 km/h nu rupe gura. sau o fi sportiva doar la consum? Incurcate-s caile marketing-ului!

  • @ds, miercuri, 22.11.2023 11:06

    Când vine vorba de sportivitate contează și altele, nu doar puterea. Suspensia, frânele, distribuția greutății.

  • ds, miercuri, 22.11.2023 11:50

    @11.06 Serios? Eu pe vechea mașină, un 2.0 hdi, aveam suspensie sport. Asta înseamnă că era o sportivă? Haaaaaa, haaaa! Eu zic că " si altele" contează doar în tandem cu un motor potent, sportiv, nu unul care scoate 1-100 în 8.7 sec., adică cu vreo 3 secunde mai puțin decât un Logan 1.0 Altfel, poți să ai și mama suspensiei sport și super-sportive discuri de frână, dacă motorul este leșinat aia nu se cheamă "sportivă". Sau poate crezi că dacă ai volan sport, gata, mașina e sport. Iar dacă citești cu atenție în articol se mai spune că: " Chiar și așa, performanțele lui Cupra Leon (cu această motorizare) îi cam supără pe fanii înrăiți ai mărcii de performanță din Martorell." De unde atâta sportivitate??

  • Trilulilu, miercuri, 22.11.2023 15:01

    Folosesc actuala Octavia, break/combi, manuală cu același motor, fără hibrid. Consum mediu după 46.000km, 6,5km.

  • PMC, miercuri, 22.11.2023 15:49

    Am vrut sa scriu si eu dar ds a scris tot ce voiam sa spun si eu. :) +1ds

  • adrian, miercuri, 22.11.2023 16:06

    radeti voi dar cei de la VAG au o vorba - daca nu pare sportiva pune-i un ornament rosu :) cum asta are ceva ornamente eu spun ca este destul de sportiva :))

  • PMC, vineri, 24.11.2023 13:51

    Gluma-i gluma, dar masina asta e o pacaleala pe banii clientului. E o bataie de joc. Sa spui ca asa ceva e masina sport e o minciuna sfruntata. Ar putea sa le fie rusine alora de la vag...

  • parere, sâmbătă, 02.12.2023 18:05

    Prefer Duster decat asta. Plasticele sunt mai calitative la Dacia.