Tinuta de drum
Citroen a fost mereu recunoscut pentru că oferă un nivel înalt de confort. Ei bine, chiar și cel mai ieftin model din gama producătorului respectă acest principiu. În primul rând, e-C3 vine cu Citroen Advanced Comfort Suspension, o suspensie interesantă, cu amortizoare hidraulice progresive. Țineți-vă bine, că intrăm puțin în zona tehnică.
Practic, în loc să ai niște amortizoare clasice cu tampoane mecanice, primești doi opritori hidraulici, în combinație cu amortizoare și arcuri. Un opritor este pentru compresie, altul pentru decompresie. Până aici, simplu. Sistemul funcționează în două etape.
Pentru denivelările și gropile mai mici, arcul și amortizorul controlează împreună mișcările verticale, fără să fie necesară asistența din partea opritorilor hidraulici. Pentru șocuri majore, arcul și amortizorul lucrează împreună cu opritorii hidraulici, pentru reducerea treptată a mișcării și atenuarea vibrațiilor. Spre deosebire de un tampon mecanic, ce absoarbe energia și apoi returnează o parte din ea sub formă de șoc, opritorul hidraulic absoarbe și disipă această energie sub formă de căldură.
În cele mai multe cazuri, suspensia va absorbi bine cam orice fel de imperfecțiune de pe drum. Suspensia nu scoate prea multe zgomote. Mașina este izolată fonic cu simț de răspundere, un lucru plăcut pentru o mașină din acest segment de piață.
Mai mult, Citroen s-a dus la nivelul următor, combinând această suspensie cu scaunele Advanced Comfort. Sub tapițerie, aceste scaune conțin o spumă cu o grosime îmbunătățită cu 10 mm, pentru confort sporit. Pot spune că, după 200 de kilometri de mers cu e-C3, nu am avut niciun fel de problemă. Scaunele sunt confortabile, se simt bine, parcă desprinse dintr-un segment mult superior.
Masa suplimentară adăugată de acumulatorul din podea este ținută exemplar sub control. Pentru că centrul de greutate al mașinii este coborât, distribuția maselor este mai bună ca la versiunea termică. Chiar dacă e-C3 nu este o mașină cu pedigree de raliu, ca să ataci curbele cum o făcea Sebastien Leob odinioară, fenomenul de ruliu este decent pentru o mașină din acest segment.
Datorită volanului compact și direcției ușoare, electricul C3 se simte foarte agil prin oraș, mai ales pe străzile înguste. Din păcate, asta înseamnă că precizia în curbele de pe un drum național este slabă. Mai adăugăm și faptul că nu ai niciun fel de feedback și observi cum orice tentativă de „pilotaj” este complet exclusă. Deși nu cred că s-ar fi gândit cineva la asta.
La multe modele electrice, veți avea nevoie de niște timp de obișnuință cu pedala de frână. Asta pentru că, atunci când frânezi, adică în prima parte a cursei pedalei, mașina tinde să regenereze energie electrică. Pe unii îi sperie asta la început, având impresia că mașina nu va frâna destul de repede. Pot spune că pe e-C3 nu am avut această problemă. Totuși, am avut momente când pedala a părut un pic cam sensibilă. Desigur, fiind un model electric, ai și funcția de one pedal drive, unde mașina începe să frâneze imediat ce ai luat piciorul de pe accelerație.
Aualeu, 120 Nm. Pai nu accelerau electrocaZnicele de-ti scranteau gatzii? :)) Acum nici atat nu mai primesc electrosuckerii. Peste 10 secunde pana la suta! :)) Dai 25000 pe un Shpring fara confort care te duce iarna 200 de km cu emotii si in frig. Kakaia tiehnika!! :))))) Acum daca e sa discutam serios, cine totusi se incumeta la un utilaj de genu', mai bine un Pejo 208 sau Resho Zoe. Parerea mea...