Interior

4.0

Odată cu lansarea noii generații C3, implicit și a lui e-C3, Citroen a mizat pe o nouă filosofie: adică C-Zen Lounge. Practic, este o reinventare a instrumentarului de bord tradițional prin introducerea unui head-up display. Știu, probabil o să ziceți că nu e mare lucru. Avem head-up display de multă vreme.

Însă, nu este un head-up display clasic, care să se proiecteze pe parbrizul mașinii. Deasupra volanului, între partea superioară a panoului de bord și partea inferioară a parbrizului, există o secțiune neagră lucioasă. Exact pe secțiunea respectivă șoferul va vedea toate informațiile. Prin urmare, nu mai există o duplicare a informațiilor.

Noul volan al producătorului francez este compact, prin urmare mult mai ușor de manevrat. În echiparea de bază You primești un suport de telefon, numit „My Citroen Play with Smartphone Station”. Această opțiune vine cu o aplicație dedicată, pentru acces la radio, navigație sau apeluri. Este aceeași soluție pentru care optează și Dacia pe versiunile sale entry-level. Iarăși o influență simțitoare din partea constructorului român. Cei care optează pentru echiparea de top Max, vor avea parte de un sistem multimedia, cu un ecran de 10.25 inch.

Când vine vorba de materiale, trebuie să ne gândim că e-C3 este printre cele mai ieftine mașini noi pe care le poți cumpăra. Astfel, interiorul este predominat de materiale tari. Dacă în partea de sus poți să treci cu vederea, fiind un plastic plin care nu se simte rău la atingere, atunci când cobori lucrurile se schimbă. În partea inferioară a bordului și în zona buzunarelor de uși, plasticul este destul de neprietenos. Din nou, nimic ieșit din comun pentru această zonă de preț.

În spate, pot să spun că am avut loc destul, dacă luăm în calcul segmentul din care face parte mașina si faptul că am 1.85 metri. Datorită poziționării bateriei, versiunea electrică nu a avut de suferit la capitolul volum al portbagajului. Atât electricul, cât și termicul au același volum de 310 litri. Mai mult, pe echiparea Max, bancheta spate se rabatează 60/40, pentru și mai mult spirit practic.

Zic să aruncăm o privire și la rivalii lui e-C3. Dacia Spring are un volum al portbagajului de 308 litri, în timp ce fratele din grupul PSA, Peugeot e-208 stă puțin mai bine, cu 342 de litri. Renault 5 E-Tech oferă un volum de 326 de litri, în timp ce italianul 500e are cel mai mic volum, adică 185 de litri.

  • PMC, miercuri, 12.06.2024 15:30

    Aualeu, 120 Nm. Pai nu accelerau electrocaZnicele de-ti scranteau gatzii? :)) Acum nici atat nu mai primesc electrosuckerii. Peste 10 secunde pana la suta! :)) Dai 25000 pe un Shpring fara confort care te duce iarna 200 de km cu emotii si in frig. Kakaia tiehnika!! :))))) Acum daca e sa discutam serios, cine totusi se incumeta la un utilaj de genu', mai bine un Pejo 208 sau Resho Zoe. Parerea mea...

  • spaclu lu manole, miercuri, 12.06.2024 19:42

    Citroen face prima incercare spre masinile electrice de masa. Raza e foarte mica, dar pentru oras e suficienta. Daca sunt clienti pentru Dacia Spring, de ce nu ar fi si pentru masina asta? Ramane de vazut cum reactioneaza omul la pret.

  • ., miercuri, 12.06.2024 21:48

    Mai, da' urata mai e. Urasc Dacia, dar Spring e mai fainutza.

  • !!!, joi, 13.06.2024 09:54

    Ce chinezarie sinistra!

  • .i., joi, 13.06.2024 10:00

    Foarte urata masina

  • Lucian, joi, 13.06.2024 10:59

    Un cunoscut vloger auto prezenta medelul in discutie si spunea ca dumnealui ii place cheia. Hai, bre, pe bune, 28600 E pe o masina electrica la care in 2024 sa ma scormonesc prin buzunare dupa cheie pentru ca sa o rasucesc in contact ca la o termica si sa "pornesc" motorul. Da-o-n rahat de treaba. Macar springul e sensibil mai ieftin, una e 20k, alta 29k. Se apropie de mg4, de r5 e-tech.. Hai cu reducerile masive, ca altfel citroen va vinde doar masini de showroom catre reprezentante.

  • Flavius, joi, 13.06.2024 12:11

    @!!! Chinezarie e Dacia Spring. Asta e facuta in Europa , in Slovacia in fabrica in care se facea altadata C1. De luna viitoare se vor introduce taxe vamale in toata Europa pentru masinile import China ( inte 10 si 38% , nu stiu criteriile de departajare , abia a fost votata hotararea asta in Parlamentul E U ). Dacia va fi taxata , asta nu va fi taxata

  • Flavius, joi, 13.06.2024 12:27

    @ spaclu' lu' manole Autonomia de 320km e aia medie si in teste a iesit chiar mai bine ( am mai vazut si altele cu rezultate similare cu asta) . WLTP CITY - doar in oras-e 450km !!! si iti spun din punctul de vedere al unuia care utilizeaza o electrica de aproape sase ani ca este suficient. Nu prea merg la drum lung mai mult de 250-300km fara sa opresc si atunci ce ma opreste sa si incarc? Pe DC asta baga pana la 100kwh-daca statia e capabila ( are 100kw incarcare DC standard spre deosebire de Spring care are doar 30kw optional , daca platesti suplimentar 600euro)

  • Flavius, joi, 13.06.2024 12:38

    @Lucian 28.600euro e pretul maxim si fara subventie. La 23.300euro , pretul de baza , are un nivel de echipare echivalent ( cel putin) cu echiparea medie de la Spring. La 3000 euro in plus fata de pretul actual al Springului cu echipare echivalenta (pretul actual pentru ca de luna viitoare se baga taxe vamale la Spring , nu si la Citroen), Citroenul are in plus: un loc (e de 5 locuri , nu de 4); 113cp in loc de 65cp , 44 kwh baterie in loc de 27kwhhcat are Springu' si prin urmare autonomie medie REALA dec 320 in loc de 220 si strict urbana de 450 in loc de 300. Mai are incarcare DC STANDARD de 100kw in loc de 30kw optional si contra cost ;si incarcare AC standard la fel ca la Spring dar , spre deosebire de Dacia , optional pentru 200euro se poate comanda incarcare AC de 11Kw. Sprigul o sa aiba viata grea , daca o sa mai aiba!

  • spaclu lu manole, joi, 13.06.2024 16:21

    @Flavius, ma refeream la varianta de baza, care or sa o scoata, de 200km. E putin, chiar si pentru oras, dar si pretul va fi de 20k. Daca bateriile au tehnologie LPF, rezista foarte bine in timp, dar isi pierd 40% din capacitate pe timp de iarna. Daca accepti asta de la cumparare, e alegerea fiecaruia. Oricum, per total, mi se pare o masinuta reusita pentru fatzaiala in oras. Literalmente nu ai nevoie de mai mult, iar incarcarea rapida e bineveninta.

  • Ady, vineri, 14.06.2024 07:44

    Urata din fata, anosta din spate. Interior oribil. Performante vai mama ei, dar na, masona de oras. Atumci de ce costa atat?

  • Ion, sâmbătă, 15.06.2024 20:21

    Bravo Citroen, the best ❤️‍

  • Seriff, luni, 17.06.2024 15:55

    Vai ce hidosenie, ce interior are, mai bine mergi cu lastunul

  • Ion, joi, 04.07.2024 19:10

    Ce se oftica românii , care nu cunosc fiabilitatea unei mașini, Citroen a fost și este the best forever , asta să știe panaramele care comentează ca niste nenorociți