Consum
Desigur că atunci când vorbim despre un model electric, autonomia este cea mai importantă caracteristică. Versiunea electrică vine cu o baterie de 44kWh, iar asta înseamnă o autonomie în ciclul WLTP de 320 de kilometri. În mediul urban exclusiv, autonomia crește până la aproximativ 450 de kilometri.
Citroen a declarat că modelul are un consum mediu de 16.6 kWh/100 de kilometri. Vreau să menționez că în cei 200 de kilometri parcurși cu e-C3, am avut un consum mediu de 13.1 kWh, iar asta înseamnă o autonomie reală de 335 de kilometri.
Totodată, Citroen a venit cu o premieră în grupul Stellantis. Spun premieră, pentru că e-C3 este primul model al grupului care folosește baterii LFP (litiu-fier-fosfat). Capacitatea de încărcare rapidă la 100 kW permite încărcarea de la 20 % la 80 % în 26 de minute. Încărcarea de la 20 la 80%, la o priză de curent alternativ cu o putere de 7kW, durează aproximativ 4 ore și 10 minute. La o priză de 11 kW, timpul scade până la 2 ore și 50 de minute.
Probabil cel mai mare rival pentru acest model în România este Dacia Spring, chiar dacă oferă doar jumătate din putere. Asta dacă vorbim despre versiunea cu 65 de cai putere. Spring are o autonomie WLTP de 228 de kilometri, dar are o baterie de doar 27.5 kWh. Consumul mediu declarat este de 13 kWh. Un rival direct din același grup ca Citroen este Peugeot e-208 cu bateria de 46.3 kWh, cu o autonomie de 362 de kilometri și un consum de 15.4 kWh.
Un model lansat anul acesta, rival cu e-C3, este Renault 5 E-Tech, despre care am vorbit mai multe aici. Luăm în calcul versiunea cu baterie de 40 kWh, care are o autonomie de 300 de kilometri. Consumul nu a fost încă anunțat.
Avem și un competitor din Italia, sub forma lui Fiat 500e. Modelul italian are o baterie de 42 kWh, cât și o autonomie de aproximativ 320 de kilometri. Consumul declarat este de 14 kWh/100 de kilometri. Aproape aceleași cifre ca Citroen e-C3.
Aualeu, 120 Nm. Pai nu accelerau electrocaZnicele de-ti scranteau gatzii? :)) Acum nici atat nu mai primesc electrosuckerii. Peste 10 secunde pana la suta! :)) Dai 25000 pe un Shpring fara confort care te duce iarna 200 de km cu emotii si in frig. Kakaia tiehnika!! :))))) Acum daca e sa discutam serios, cine totusi se incumeta la un utilaj de genu', mai bine un Pejo 208 sau Resho Zoe. Parerea mea...