Citroen C5 Aircross

1.6 Benzină 181 CP Aut8 Shine

Performante

4.0

Deși Citroen este unul dintre producătorii care a făcut performanță în Campionatul Mondial de Raliuri, C5 Aircross cu siguranță joacă în altă ligă. SUV-ul bate monedă pe confortul oferit și mai puțin pe partea dinamică, motiv pentru care performanțele sunt puse în plan secund.

Cu toate acestea, versiunea echipată cu motorul pe benzină de 181 CP este cea mai rapidă din gamă și vine cu valori bune pentru segmentul din care face parte: 8.2 secunde pentru accelerația de la 0 la 100 km/h. Peugeot 3008 în aceeași configurație este mai rapid cu 0.2 secunde pentru aceeași repriză, în timp ce Opel Grandland X este mai lent decât C5 Aircross cu 0.6 secunde.

Viteza maximă trecută de Citroen în fișa tehnică este de 219 km/h, aceeași valoare fiind afișată și în dreptul lui Peugeot 3008. Doar Opel Grandland X este mai rapid decât frații din Hexagon, 220 km/h fiind viteza maximă anunțată de nemți.

  • Kirotractor, vineri, 26.07.2019 10:33

    Unele detalii utile aduce-n plus testul lui Cornel, deși esențialul a fost deja punctat în road-trip-ul dobrogean al lui Mircea: - consum mediu mixt oficial 5,2 l/100 km, dar real 8,5-9,0 (plus 60% - repet, diesel-mania PMC-istă nu-mi mai pare chiar patologică, deși nici cei 8 l motorină/100 km nu-s deloc puțini.) - performanțe de warm-hatch (nu doar la Vmax., ci și la sprintul 0-100 mă halește cu Swiftul meu *Sport* cică :-)), însă suspensii... vaporene - trotuare escaladabile, dar nu și iarna (aici merită amintite destule teste care au demonstrat că, în viața reală, sistemul *Grip Control* e apă de plouă. :-P) C5 Aircross oferă totuși exact ce se cere (ori se impune subtil ?!) acum nu doar la noi: - preț rezonabil - tron înalt = vizibilitate + intrare comodă-n mașină la modul obiectiv, dar și senzația subliminală a dominării traficului - spațiu interior generos, modulabil și *kid-friendly* - suspensii f. confortabile și pe gropane - putere la depășiri -- vitală pe drumurile noastre, majoritatea înguste (doar o bandă pe sens) - cutie automată -- bună/rea, nici nu se mai bagă-n seamă, doar să fie. Concluzie (subiectivă, clar): nu-i pentru mine, dar pentru alți 8-9 din 10 poate fi valabil.

  • Basil, vineri, 26.07.2019 11:20

    Nu arata si nu suna rau cele spuse in material. Legat de tractiunea integrala as zice ca nu e neaparat nevoie. Cei care il vor cumpara, nu vor iesi poate niciodata de pe asfalt, poate cel mult pe vreo bordura, peste care cred ca va trece mai usor. Pentru RO camera frontala nu filmeaza/inregistreaza traseul. Probabil din ratiuni de pret, in RO lipsesc cateva optiuni ce se gasesc de ex. in Franta. As aminti aici ambianta cu piele maro, care alaturi de alte dotari, costa, ca optiune, aprox. 2000 euro. Ce sa-i faci, veniturile romanilor sunt altele fata de cele ale francezilor.

  • Kirocamion, vineri, 26.07.2019 11:44

    Mie nu-mi place. Design cretin, cu furunculii aia zborşiţi peste tot, zici că-i tata lu' omida. Interiorul: degeaba-i confortabilă dacă te agasează grafica şi rezoluţia de 2 bani a televizoarelor, iar cutia de viteze se bâl-bâl-bâl-bâie la retrogradare. Era interesantă o comprataţie între cutia asta şi dsg-ul celor de la... alţii

  • zarnesteanu, sâmbătă, 27.07.2019 04:56

    @kiro, am avut impresia ca ai un Jimni. Suzuki inca e ok. Uite aici ):):) https://www.topgear.com/videos/top-gear-drag-races/tg-drag-races-mercedes-amg-g63-trailer-vs-suzuki-jimny

  • zarnesteanu, sâmbătă, 27.07.2019 10:24

    @kiro, sorry, am vrut sa zic Swift :):)

  • mm, luni, 29.07.2019 08:06

    imi place cum arata, dar absenta 4x4 o descalifica, pe drum alunecos nici un sistem electronic nu poate compensa 4 roti, si se mai mira lumea de ce plicticosii de la vw si fratii reusesc vanzari record...

  • hazard, miercuri, 31.07.2019 17:40

    mi imi place ca i se indoie plasticele la nici un an, ca la orice Citroen.

  • OVIDIU, miercuri, 21.08.2019 11:04

    APROPO BAIETI SUGUBATI DE STABILITATE INCERCATI SA VA DOCUMENTATI VEDETI PE Y PE CEI CARE SE OCUPA DE ASTA ADICA TESTUL ELANULUI LA VITEZA DE 77KM/H SE CHIAMA CEVA DE GENUL MANIOBRA DE ESCHIVA CEVA DE GENUL SI SURPRIZA BELICIOSILOR FATA DE CELELALTE CONCURENTE DIN CLASA C5 AIRCROSS TRECE DIN PRIMA SI SE URCA STACHETA TREPTAT PANA LA 85KM/H SUPERB PENTRU ACEASTA SUPEBA MASINA CA EXEMPLU VETI VEDEA DACA VRETI CA TOYOTA RAV NOUA GENERATIE NU TRECE NICI LA 72KM/H DE TEST URMARITI SI MIRATI-VA CACI VAD CA VA CAM STA IN GAT ACEASTA MASINA APROPO ARE DEJA UN RECORD DE VANZARI LA EI NU LA NOI

  • OVIDIU, miercuri, 21.08.2019 11:08

    APROPO CEI DE LA VOI CARE FAC TESTE AUTO CHIAR STIU CE FAC EU AM INDOIELI

  • OVIDIU, miercuri, 21.08.2019 11:12

    SISTEMUL GRIP CONTROL NU ESTE APA DE PLOAIE PROBABIL PLOUA IN CAPUL CUIVA ESTE CEEA CE TREBUIE PENTRU NOI SI ALTII CARE NU SE PLIMBA PRIN PADURI ESTE F F F BUN SI FACE CEEA CE TREBUIE IN DIFERITE CONDITII DE DRUM

  • Ducu, luni, 26.08.2019 13:42

    Masina este foarte stabila . Testul elanului: https://www.youtube.com/watch?v=rRh5BzzIuOQ

  • Marius, miercuri, 02.10.2019 11:58

    Masina este un mare fasss.

  • Bolivar, sâmbătă, 29.02.2020 11:51

    Eu zic ca masina e foarte ok, unul dintre cele mai reușite suv-uri, ca design. Mie nu mi s-a părut în nici un fel ca s-ar bâlbâi cutia. E o cutie automata cu convertizor, de la Aisin, una dintre cele mai fiabile și mai bune, folosita de Toyota și Lexus. O regăsești și pe 3008, o mașină foarte reușită. AT va fi întotdeauna diferita de CVT sau Dublu ambreiaj, fiecare are avantajele ei, Dublu ambreiaj (DCT, sau DSG ori EDC) e mai rapida, CVT mai liniara și mai lentă, mai confortabila totuși, și AT care are avantajul fiabilității fata de primele doua. Acuma depinde de fiecare ce alege. Probabil dacă ai condus alt tip de cutie automata, evident ca se simte diferit, se simte la schimbarea treptelor ceea ce e absolut normal la acest tip de cutie.