Tehnologie
La nivel tehnologic, C4 Picasso se bucură de toate noutățile aduse de platforma EMP2 și de mici artificii suplimentare. Ceasurile de bord ale modelului francez au fost înlocuite de un afișaj complet digital și personalizabil. Nu este la fel ca bordul digital al celor de la Volkswagen Group, dar este cea mai apropiată experiență de acest gen oferită de un alt constructor de volum.
Dacă ai navigația activată, în locul turometrului îți sunt afișate indicațiile de drum exact atunci când ai nevoie de ele. Grafica întregului sistem este bună, așa cum este și afișajul ecranului tactil de pe mijlocul bordului. Acesta din urmă controlează toate funcțiile multimedia și de confort ale mașinii și elimină aproape toate butoanele climatizării și ale radioului. Câteva funcții esențiale au fost păstrate pe unele butoane predefinite, amplasate pe același panou.
Din păcate, francezii de la Citroen nu au reușit să ne scape de butoanele de pe volan, introduse odată cu volanul cu butuc fix al generației precedente, unde era suportabilă prezența lor. Tot la minusuri, Citroen C4 Picasso poate fi comandat doar cu sistem de monitorizare a unghiului mort și tempomat activ, nu și cu sistem de frânare automată în caz de impact frontal iminent.
Eu nu aș fi trecut la minusuri performanțele dinamice. Înțeleg că BMW 2 Active Tourer sau Ford S-Max oferă așa ceva, dar la monovolume astea sunt bonusuri, nu neapărat ceva pentru care să fie penalizat odată ce acest gen de mașini sunt orientate către spațiu și confort. De asemenea, l-ați penalizat pentru lipsa volanului cu butuc fix, dar acesta a fost eliminat tocmai din cauză că nu oferea o ergonomie potrivită sau că acționarea comenzilor era mai dificilă. Prin urmare, nu ar fi trebuit să fie un plus? În final, acest test îl va bucura pe colegul nostru care tot întreabă de luni bune de un test cu acest model. Colegul care are avatar cu Fiat Multipla.