Citroen C4 Cactus

1.2 Benzina Turbo (PureTech) 110CP Aut6 Shine

Tehnologie

4.0

În echiparea de bază, C4 Cactus facelift are, printre altele, aer condiționat cu reglare manuală, ecran touch cu diagonala de 7 inch, 4 boxe și port USB, precum și lumini de zi cu LED, stopuri cu LED și senzori de parcare spate.

Al doilea nivel de echipare este Feel, care include climatizare automată cu filtru de particule, sistem de navigație pe ecran touch de 7 inch, 6 boxe, proiectoare ceață cu funcție “cornering light” sau volan îmbrăcat în piele.

Mașina testată de noi a venit în echiparea de top Shine și a beneficiat de elemente suplimentare precum ștergătoare parbriz automate, senzori de parcare față și spate sau jante de aliaj de 16 inch. Pentru 300 de euro poți să beneficiezi de jantele mai mari, de 17 inch. 

C4 Cactus a rămas fără turometru și după facelift, deși lipsa acestuia fusese unul dintre aspectele cele mai criticate pe anterioara versiune. Funcțiile mașinii sunt controlate prin ecranul tactil central, sistem similar cu cel din noul Peugeot 308. Softul a "înghețat" la un moment dat, dar și-a revenit după ce am repornit motorul. Meniul cuprinde comenzile pentru climatizarea automată, sistemul audio, navigație sau conexiunea cu telefonul mobil prin Bluetooth.

Fanii facilităților de mirroring vor fi fericiți să afle că C4 Cactus facelift oferă Android Auto, deci pot să folosească aplicații importante, precum Google Maps sau Waze. Asta dacă nu folosesc sistemul de navigație built-in al celor de la Citroen, care folosește hărți Tom Tom și se conectează la internet pentru a-ți oferi informații legate de trafic și de punctele de interes de pe traseu.

Să nu uităm nici de camera de marșarier, care putea să aibă o grafică mai bună, dar calitatea ei este satisfăcătoare.

În rest, la capitolul tehnologie intră și sistemele deja enumerate la capitolul Siguranță. deci pachetul oferit de C4 Cactus este unul de nivel bun.

  • Kirotractor, marţi, 05.06.2018 14:38

    Citroën (și nu *Citroen*, btw) pare c-a luat-o pe pustii de cînd la cîrmă-i Mme Linda Jackson. Departe de mine anti-feminismul, dar unele domenii nu se pupă neam cu *businesswomen*. Și nici cu globalizarea pro-chineză, oricît de importantă ar fi piașa asiatică (și) pentru francezi. Consecințe: structura aberant-încălecată a gamei Citroën, abandonarea soluțiilor tehnice realmente revoluționare tipice mărcii pe vremuri plus designul cu intenții de originalitate, dar nu pe gustul oricui (al meu în orice caz nu. :-)) C3/Aircross/C4/C5 seamănă-n final toate cu personaje din desene animate după mine (sau cu Le Concombre Masqué din Pif Poche :-)) Strict ontopic, C4-n declnarea asta semi-decactusizată nu-i o mașină rea, dar cred că va avea viață grea în afara Hexagonului.

  • pipo, marţi, 05.06.2018 18:04

    De cand a aparut primul Cactus si pana acum eu unul tot nu am reusit sa-mi fac macar o parere , chiar nu inteleg acest concept. Abunda de elemente de design inovative atat la interior cat si la exterior care imi plac dar ce imediat sunt "anulate" de altele oribile sau banale. Francezii sunt cunoscuti pt. afinitatea catre astfel de ciudatenii in privinta design-ului si tre sa recunoastem ca de-a lungul istoriei au nimerit-o de cateva ori. Dar parca sper totusi ca sa nu fie cazul de data asta. Sunt convins insa ca acest model are fanii lui , mai ales prin vest, am vazut destule pe-acolo si in general arata mai bine in realitate acest concept Cactus/Aircross. Daca alegi culorile potrivite la ext/int e chiar spectaculos. Dar in sfarsit, pe partea tehnica se pare ca nimic nou sub soare si acelasi 1,2 Puretech de care deja mi s-au sterpezit dintii si de care sincer nu am fost niciodata impresionat in varianta sa turbo. Oare or mai fi imbunatatit si ei ceva pe la cutiile alea manuale, pe la tinuta de drum ?

  • Andrei, miercuri, 06.06.2018 13:46

    "Dar marea noutate este suspensia hidraulică Progressive Hydraulic Cushions (PHC), C4 Cactus facelift devenind primul model european al francezilor care renunță la suspensia pneumatică." Citroen nu avea suspensie pneumatica pe nicio masina, deci C4 nu are cum sa renunte la ea. Singura masina cu suspensie hidro-pneumatica era defunctul C5, in rest toate aveau/au suspensie normala. Intr-adevar, acum nicio masina Citroen nu mai beneficiaza de suspensia respectiva...alternativa asta de la C4 fiind cu totul altceva, o varianta low-cost

  • someone, miercuri, 06.06.2018 16:02

    ecosport nu are ecoboost de 120 hp de 1.5 , doar kuga......gresesc?

  • willow, vineri, 08.06.2018 14:44

    Andrei, pneumatic inseamna pe baza de gaz, adica amortizoare pe gaz cum sunt majoritatea din zilele noastre. Hidraulic, inseamna cu lichid. Acum iti dai seama ce a vrut sa zica autorul cu propozitia: "Dar marea noutate este suspensia hidraulică Progressive Hydraulic Cushions (PHC), C4 Cactus facelift devenind primul model european al francezilor care renunță la suspensia pneumatică" ?

  • adi_10, vineri, 15.06.2018 16:41

    ciudata masina...nu as da 20.000 de euro pe asa ceva