Tinuta de drum
Pe lângă interiorul construit în stilul clasic Cadillac, și ținuta de drum a lui XT4 se pliază pe aceleași principii. Practic, vorbim despre cel mai confortabil SUV din acest segment, fără ca modelul american să aspire foarte mult la acest titlu.
Suspensia este, fără îndoială, unul dintre punctele forte ale acestui model. Vorbim despre un aranjament de tip McPherson pe față și multi-link cu 5 brațe, pe spate. Nu e ceva nemaivăzut în industrie, dar foarte puține mașini au astfel de suspensii acum, mai ales în acest segment de preț.
Pe lângă confortul aproape suprem pe care ți-l oferă această suspensie, vei fi răsfățat și cu o liniște mormântală în habitaclu. Chiar și atunci când treci peste denivelări sau gropi.
Din păcate, asta se traduce și într-o delăsare mai mare atunci când vine vorba de capătul opus al spectrului: condusul dinamic. Nu aș spune că XT4 se comportă catastrofal, dar ruliul și tangajul își fac din plin apariția, mai ales la viteze mari, în viraje strânse.
Deși vorbim despre o mașină cu tracțiune integrală, asta nu se simte atunci când ești în modul Sport. Subvirarea a dominat atmosfera, iar pe ieșirea din viraje nu am simțit decisivă intervenția punții spate. Ba dimpotrivă. Dacă am judeca mașina după comportamentul în această situație, am putea fi iertați dacă am afirma că e doar tracțiune față.
Dar nici nu cred că Cadillac XT4 a fost creat pentru a tăia precis drumuri de munte și serpentine strânse. Cel mai probabil, clientul țintit de compania americană caută mult confort. Iar aici, XT4 excelează.
La americano s-o vinde, dar în europa slabe șanse.