Motor / Transmisie
Cadillac XT4 este disponibil pe piața autohtonă cu un singur motor, provenit de pe un model foarte cunoscut și iubit pe meleaguri mioritice: Opel Insignia. De altfel, modelul american e construit pe aceeași platformă precum, o platformă preluată de la GM, nu una împărțită cu frații de sub umbrela Stellantis.
Vorbim despre un propulsor de 2 litri, turboalimentat, pe benzină, cu 4 cilindri, care dezvoltă 230 CP și 350 Nm cuplu, așa cum ne spune chiar numele versiunii testate: 350T. Pe alte piețe ai putea găsi și un propulsor diesel, de origine Fiat, dar nicidecum la fel de popular precum versiunea pe benzină.
Este o unitate destul de silențioasă, care trimite resursele către toate cele patru roți ale automobilului prin intermediul unei cutii de viteze automate, cu 9 rapoarte, tot de origine GM. Asta e tot. Doar așa poate fi configurat XT4 pentru piața europeană. Ceea ce nu e neapărat un lucru rău.
După cum spuneam, propulsorul e silențios și își face treaba în ritmul lui, cutia schimbă foarte bine, indiferent de tipul de trafic în care te afli și rareori simți nevoia să afunzi piciorul drept în accelerație.
Cuplul maxim e livrat de la 1.500 RPM, ceea ce înseamnă că vei vedea destul de rar peste 2.500 RPM pe turometru. Sigur, XT4 e un model destul de greu pentru dimensiunile unei mașini de segment C, dar nu am simțit nevoia de mai multă putere. Poate doar la viteze de autostradă. În rest, totul s-a simțit bine calibrat.
La americano s-o vinde, dar în europa slabe șanse.