Interior

5.0

Dacă exteriorul lui BMW XM nu te convinge, o va face cu siguranță interiorul. Mai ales dacă îl configurezi ca și în cazul mașinii testate de noi.

Aici predomină luxul, dar este cumva de înțeles, având în vedere că modelul bavarez se află într-o companie selectă. Un segment unde găsim modele ca Bentley Bentayga, Mercedes-Maybach GLS, Rolls-Royce Cullinan și Lamborghini Urus. 

În cele 4 zile petrecute alături de BMW XM am fost înconjurați de piele bicoloră (albastru și maro), care pe anumite porțiuni avea un aspect vintage (o patină a timpului), Alcantara și fibră de carbon. Poți număra pe degetele de la o singură mână locurile unde XM are plastic.

Piesa de rezistență din habitaclu este, fără îndoială, plafonul iluminat, cu model în relief. Acesta te face să uiți de orice trapă sau orice plafon panoramic din sticlă. Plafonul prinde viață mai ales seara și în condiții de lumină slabă, mulțumită sistemului de iluminare ambientală.

Ca orice mașină de lux care se respectă, BMW XM are scaune față sport, dar cu încălzire, răcire și funcție de masaj. Scaunele au un suport lateral foarte bun, dar nu sunt foarte confortabile la drum lung. Noroc cu funcția de masaj. 

Sistemul de climatizare funcționează pe 4 zone, ceea ce înseamnă că pasagerii din spate pot să-și regleze temperatura dorită. Apropo de aceștia, XM îi răsfață și pe ei cu o banchetă confortabilă, cu spațiu suficient și cu materiale premium. Au la dispoziție inclusiv două perne pentru confort maxim.

Un lucru pe care l-am observat și pe care nu mă pot abține să îl spun este că, deși foarte luxos și confortabil, habitaclul nu este atât de bine antifonat pe cât te-ai aștepta. Adică, pe autostradă ai ceva zgomot de afară. 

Și dacă tot suntem la capitolul zgomot, mi-aș fi dorit ca sunetul evacuării să nu fie atât de artificial "injectat" în habitaclu, prin intermediul difuzoarelor.

Spații de depozitare găsești destule, iar pasagerii din față au la dispoziție două suporturi pentru pahare cu funcție de încălzire și răcire. Ca să nu mai pomenim de spațiile generoase din "buzunarele" portierelor.

Cu toate scaunele în poziție normală, portbagajul lui XM are un volum de încărcare de 527 de litri. Dacă rabatezi bancheta, obții 1.820 de litri.

Bentayga PHEV are un portbagaj de 479 de litri, în dreptul lui Aston Martin DBX găsim scris 632 de litri, iar în cazul lui Rolls-Royce Cullinan vorbim de 526 de litri.

 

 

 

 

  • mda, miercuri, 15.11.2023 16:48

    din nou poza cu praf pe motor si urme de degete care s-au plimbat prin praful de pe capacul motorului, noroc ca e la rezolutie slaba poza si nu sare in ochi prea evident. xm si ix = cele mai spectaculoase bmw-uri

  • Gigi, miercuri, 15.11.2023 20:55

    La 2,7 tone, sa vedem cu rezista copacii in care se vor infinge cocalarii cu ele. In rest, putere multa la minte putina => vedem pe ce loc vom fi si anul viitor.

  • @Gigi, miercuri, 15.11.2023 21:04

    Cocalarii n-au bani de asa ceva. Se înfig cu cazanele aduse din Germania, pe platforma.

  • Matei, miercuri, 15.11.2023 21:15

    Asta nu face vrummm-vrummm pe bulevard, nu e marfă de cocalar.

  • Mircea Badea, joi, 16.11.2023 09:34

    arata ca iohanis dupa o o zi in vaslui...sau ca salvarea in care s-ar putea recupera dizelistii..stim noi cine...

  • Cyrus, joi, 16.11.2023 11:27

    Si cand ma gandeam ca X6 e urat. Pai pe langa aceasta - e inca simpatica. O masina urata, groteasca, grea, consum mare, foarte scumpa. Cum inca de i-ati dat una din cele mai mari note?

  • ds, joi, 16.11.2023 12:43

    "Sunetul motorului V8 creează dependență și te îmbie..." Sunetul natural, sau sunetul artificial injectat în boxe? Că ăla generat artificial e ca berea fără alcool, adică valoare zero barat.

  • Andrei, joi, 16.11.2023 14:52

    Le-a placut ''sunetul'' motorului V8 si manevrabilitatea pe viraje. Ambele sunt doua glume reusite. Sunetul nu exista, iar manevrabilitatea pe viraje e foarte buna doar prin comparatie cu un autobuz. Manevrabilitatea se vede imediat pe exteriorul anvelopelor fata, aka subvirareee. E adevarat ca nu se inclina, pentru ca toate sistemele de asistenta ''lupta'' din greu sa pastreze aparentele.

  • @Cyrus, joi, 16.11.2023 15:12

    Notele se mai dau si pentru facut reclama :)) Doar nu vrei sa se dea 4,9 la un Volvo XC90 PHEV, ca nu e ok, nu arata asa "bine" si nu are "decat" 455 CP, la care nu face reclama... Urmeaza sa vedem in curand si accidente mortale cu aceasta puternica "bijuterie" urata cu crengi.

  • Andrei celalalt, joi, 16.11.2023 15:34

    @Andrei Ai testat tu una pe viraje sau vorbește și Ion că și el e om?

  • Creed, joi, 16.11.2023 15:52

    O mașină superbă , SF ! Mulți frustrați s-au aliniat în comentarii :))

  • flo, joi, 16.11.2023 18:15

    asa e multi fustrati, niste papagali elecrici!covrigi ati mincat astazi?

  • deputy, joi, 16.11.2023 18:30

    @Automarket:"Cât timp a mers electric, XM a consumat 10 kWh/100 de km." si marmota invelea ciocolata :)

  • schumi, joi, 16.11.2023 23:11

    https://www.youtube.com/watch?v=LoGzdmSx3OI&t=256s Moose test.

  • @Andrei celalalt, vineri, 17.11.2023 09:31

    Asta e partea aia in care iti spun ca nu e nevoie sa iti demonstrez ce inseamna inertia, pentru ca au facut-o altii mult mai destepti decat noi doi. Sau sa iti spun ca am o magaoaie de la producatorul asta cu suspensii sport pneumatice si tot felul de alte sisteme ce impiedica masina sa se incline pe viraje, dar dincolo de asta simti cum aluneca masina in lateral. Si are doar 2.2t. Si anvelopele fata varza pe exterior. Si mai face ceva interesant: capota se ridica la viteze mari, pentru ca astfel de balene nu au nimic in comun cu sportivitatea.

  • eu, vineri, 17.11.2023 11:49

    @schumi la moose test s-a comportat chiar bine as zice, la cat de masiva si grea e. in orice caz, daca vrem o masina sportiva in adevaratul sens trebuie sa ne uitam la ceva mic si usor, gen mazda mx-5. aia inseamna sportivitate. si totusi pe strada publica sportivitatea n-are ce cauta. e obositoare si nepractica o masina sportiva in utilizarea curenta. desi nu e pe stilul meu, as prefera oricand acest xm decat ceva gen mx-5 sau similar. mx-5 e super fain, dar ala e de savurat doar pe circuit, sau cel mult pe un drum pustiu de munte (si neaparat bine astfaltat, nu craterele de pe transfagarasan). asa numita sportivitate pe care o vedem la noi pe strazi cu masini total improprii e o taraneala idioata, alergatul ala agitat intre semafoare nu e sportivitate, e doar distrugerea cu buna stiinta a masinilor si pericol public pentru toti ceilalti de pe strada.

  • zen, luni, 27.11.2023 12:44

    Cand ma uit la noile modele de BMW.....Bah, sa-i faceti statuie inginerului de design al lui E38!!!