Consum

4.0

Chiar dacă are motor electric și baterie, BMW XM nu te obligă să treci pe la stația de încărcare. Dar o vei face atunci când vei vedea consumul motorului termic.

Noi am preluat mașina cu bateria descărcată, așadar îți spunem din experiență. În cei 10 kilometri pe care i-am parcurs, inițial, în oraș, consumul a variat între 20 și 25 de litri/100 km. Cu bateria complet descărcată, repet.

Apoi, tot așa, am parcurs 256 de kilometri în mediul extraurban, cu autostradă, drum național și urcări/coborâri. Consumul a fost cuprins între 13.5 și 15 litri/100 de km.

A doua zi, cu bateria încărcată complet, am acoperit 109 kilometri în oraș, la un consum de 7.2 litri/100 de km. Din acești 109 kilometri, 86 i-am făcut cu motorul termic oprit, așadar electric. Cu un consum de energie de 31.7 kWh/100 de km.

În a treia zi, am vrut să văd cât consumă BMW XM în mediul extraurban, atunci când are bateria încărcată. Am parcurs 188 de kilometri, din care 89 de kilometri în modul pur electric. Am avut un consum de 3.4 litri/100 de km, dar a urcat la 8.8 după ce s-a descărcat complet bateria. 

Cât timp a mers electric, XM a consumat 10 kWh/100 de km.

Bateria are o capacitate de 25.7 kWh și promite o autonomie electrică de până la 88 kilometri. Pentru că nu vorbim despre un model 100% electric, acumulatorul lui XM nu are o putere de încărcare foarte mare. De fapt, trage maxim 7.4 kW.

Eu am încărcat la o stație de 22 kW (Type 2), astfel că acumulatorul a ajuns la 100% în circa 5 ore. Destul de mult, dar noroc că am avut posibilitatea să încarc la 5 minute de casă.

Pentru acest model, BMW declară un consum de 1.6-1.9 litri/100 de km și un consum electric de 32.7-33.6 kWh/100 de km (cu sarcină).

În ceea ce privește încărcarea, pe parcursul celor 3 zile am încărcat mașina de 3 ori: prima dată am lăsat-o 3 ore, timp în care s-a încărcat de la 0 la 76%, suficient pentru a acoperi 71 de kilometri cu motorul termic oprit. Am încărcat 22.3 kWh (1.99 ron a costat kW) și am plătit 44.5 ron.

A doua zi am pus-o din nou la încărcat, până la 100%: 15.8 kWh în 2 ore și 6 minute, 31.3 ron achitați.

A treia zi, fiind descărcată complet, am lăsat-o până la 100%: 27.6 kWh trași de la stație, în 4 ore și 24 de minute, 55 de ron achitați prin aplicație. Destul de simplu.

Ca o comparație, Bentley Bentayga Plug-in Hybrid, cu motor V6 și 450 CP, are un consum mediu de 3.4 litri/100 de km, în ciclul WLTP.

 

 

 

  • mda, miercuri, 15.11.2023 16:48

    din nou poza cu praf pe motor si urme de degete care s-au plimbat prin praful de pe capacul motorului, noroc ca e la rezolutie slaba poza si nu sare in ochi prea evident. xm si ix = cele mai spectaculoase bmw-uri

  • Gigi, miercuri, 15.11.2023 20:55

    La 2,7 tone, sa vedem cu rezista copacii in care se vor infinge cocalarii cu ele. In rest, putere multa la minte putina => vedem pe ce loc vom fi si anul viitor.

  • @Gigi, miercuri, 15.11.2023 21:04

    Cocalarii n-au bani de asa ceva. Se înfig cu cazanele aduse din Germania, pe platforma.

  • Matei, miercuri, 15.11.2023 21:15

    Asta nu face vrummm-vrummm pe bulevard, nu e marfă de cocalar.

  • Mircea Badea, joi, 16.11.2023 09:34

    arata ca iohanis dupa o o zi in vaslui...sau ca salvarea in care s-ar putea recupera dizelistii..stim noi cine...

  • Cyrus, joi, 16.11.2023 11:27

    Si cand ma gandeam ca X6 e urat. Pai pe langa aceasta - e inca simpatica. O masina urata, groteasca, grea, consum mare, foarte scumpa. Cum inca de i-ati dat una din cele mai mari note?

  • ds, joi, 16.11.2023 12:43

    "Sunetul motorului V8 creează dependență și te îmbie..." Sunetul natural, sau sunetul artificial injectat în boxe? Că ăla generat artificial e ca berea fără alcool, adică valoare zero barat.

  • Andrei, joi, 16.11.2023 14:52

    Le-a placut ''sunetul'' motorului V8 si manevrabilitatea pe viraje. Ambele sunt doua glume reusite. Sunetul nu exista, iar manevrabilitatea pe viraje e foarte buna doar prin comparatie cu un autobuz. Manevrabilitatea se vede imediat pe exteriorul anvelopelor fata, aka subvirareee. E adevarat ca nu se inclina, pentru ca toate sistemele de asistenta ''lupta'' din greu sa pastreze aparentele.

  • @Cyrus, joi, 16.11.2023 15:12

    Notele se mai dau si pentru facut reclama :)) Doar nu vrei sa se dea 4,9 la un Volvo XC90 PHEV, ca nu e ok, nu arata asa "bine" si nu are "decat" 455 CP, la care nu face reclama... Urmeaza sa vedem in curand si accidente mortale cu aceasta puternica "bijuterie" urata cu crengi.

  • Andrei celalalt, joi, 16.11.2023 15:34

    @Andrei Ai testat tu una pe viraje sau vorbește și Ion că și el e om?

  • Creed, joi, 16.11.2023 15:52

    O mașină superbă , SF ! Mulți frustrați s-au aliniat în comentarii :))

  • flo, joi, 16.11.2023 18:15

    asa e multi fustrati, niste papagali elecrici!covrigi ati mincat astazi?

  • deputy, joi, 16.11.2023 18:30

    @Automarket:"Cât timp a mers electric, XM a consumat 10 kWh/100 de km." si marmota invelea ciocolata :)

  • schumi, joi, 16.11.2023 23:11

    https://www.youtube.com/watch?v=LoGzdmSx3OI&t=256s Moose test.

  • @Andrei celalalt, vineri, 17.11.2023 09:31

    Asta e partea aia in care iti spun ca nu e nevoie sa iti demonstrez ce inseamna inertia, pentru ca au facut-o altii mult mai destepti decat noi doi. Sau sa iti spun ca am o magaoaie de la producatorul asta cu suspensii sport pneumatice si tot felul de alte sisteme ce impiedica masina sa se incline pe viraje, dar dincolo de asta simti cum aluneca masina in lateral. Si are doar 2.2t. Si anvelopele fata varza pe exterior. Si mai face ceva interesant: capota se ridica la viteze mari, pentru ca astfel de balene nu au nimic in comun cu sportivitatea.

  • eu, vineri, 17.11.2023 11:49

    @schumi la moose test s-a comportat chiar bine as zice, la cat de masiva si grea e. in orice caz, daca vrem o masina sportiva in adevaratul sens trebuie sa ne uitam la ceva mic si usor, gen mazda mx-5. aia inseamna sportivitate. si totusi pe strada publica sportivitatea n-are ce cauta. e obositoare si nepractica o masina sportiva in utilizarea curenta. desi nu e pe stilul meu, as prefera oricand acest xm decat ceva gen mx-5 sau similar. mx-5 e super fain, dar ala e de savurat doar pe circuit, sau cel mult pe un drum pustiu de munte (si neaparat bine astfaltat, nu craterele de pe transfagarasan). asa numita sportivitate pe care o vedem la noi pe strazi cu masini total improprii e o taraneala idioata, alergatul ala agitat intre semafoare nu e sportivitate, e doar distrugerea cu buna stiinta a masinilor si pericol public pentru toti ceilalti de pe strada.

  • zen, luni, 27.11.2023 12:44

    Cand ma uit la noile modele de BMW.....Bah, sa-i faceti statuie inginerului de design al lui E38!!!