Consum

4.0

Înainte să vorbim despre consum, trebuie să vorbim despre dimensiuni. Dacă te aștepți ca inscripția „hibrid” din talonul acestui monstru cu masă de aproape 2.7 tone și 530 CP sub capotă să aducă și un consum redus de combustibil, poate că ai probleme cu realitatea.

Pe parcursul celor trei zile de exploatare, X7 M60i a afișat un consum mediu de 20 litri/100 kilometri. Mixt. Sigur, asta în condițiile în care am exploatat mașina pe mai multe tipuri de drumuri. Au fost și ocazii în care am ajuns la 30 litri/100 kmm dar atunci era vorba de un stil de mers ceva mai alert.

În fișa tehnică, BMW a trecut un consum mediu mixt cuprins între 12.1 și 13 litri/100 de kilometri. Faceți voi calculele și spuneți cât de departe sunt estimările oficiale față de numerele reale.

Cu noul X7, BMW atacă noi teritorii în segmentul SUV. Astfel, producătorul bavarez țintește direct către Mercedes-Benz GLS. Pentru ca această comparație să fie corectă, trebuie să ne uităm la un GLS cu motor V8, dar care nu este un model AMG. Iar asta ne aduce în dreptul lui GLS 600 EQ Boost, tot un mild-hybrid. Modelul german are 558 de cai putere la dispoziție și un total de 730 Nm cuplu. Iar consumul oficial este estimat la 12 litri/100 kilometri.

Pe lista rivalilor îl putem trece și pe noul Range Rover în versiune LWB (long wheelbase), dotat cu un motor V8, împrumutat de la BMW, dar nu același S68, ci modelul vechi, N63. Puterea e aceeași, însă: 530 CP și 750 Nm. Acesta are un consum estimat la 12 litri/100 kilometri.

  • ds, vineri, 15.09.2023 10:31

    Hai că nu are de ce să fie controversat designul exterior, doar e printre puținele suv-uri ce nu sunt coupe : )))

  • Cosmin, vineri, 15.09.2023 13:13

    Mi-e nu-mi place deloc designul nou, îl preferam pe cel anterior. Dar îmi place că articolul este foarte corect și obiectiv!

  • :-))), vineri, 15.09.2023 16:51

    O Fatza pe care doar o Mama o poate iubi

  • ^^^^, vineri, 15.09.2023 21:54

    manole taica, struguri-s acri. Tu ai impresia ca aia care isi iau masina asta se uita la consum cum te uiti tu la Loganul sh unu cinci decei, cum te uiti tu? Ha ha ha, naivule. Ia autobuzul.

  • manole-fasole, vineri, 15.09.2023 22:05

    @bula cu accente grave: nu era vorba de struguri, dar daca pana acolo ai putut, esti ok. chiar foarte ok. continua sa scrii ca nu faci rau nimanui.

  • Mircea Badea, sâmbătă, 16.09.2023 03:33

    asa hidosenie...

  • Banditos, sâmbătă, 16.09.2023 15:53

    Genul de masina pe care o vezi pe strazile londoneze la volanul careia il identificam pe soferul cu ascendenta coloniala devenit britanic acum cel mult ...o generatie

  • Andrei, sâmbătă, 16.09.2023 19:09

    Cum ati dat 5 stele tinutei de drum e de neinteles. Cu toata directia integrala inertia e brutala pe viraje. Pana si X5 cu aceeasi directie, suspensie si 500kg in minus e mai slab ca o compacta mai acatarii pe viraje.

  • Andrei, duminică, 17.09.2023 16:25

    @Vali Corect. Si noi avem o mașină de familie și exista opțiuni mult mai practice și la preturi mult mai bune. E drept, cam dispar opțiunile astea. La banii ăștia sunt convins ca viitorul Volvo EM90 va fi o mașină mult mai bună. Iar dacă vrei musai un SUV mare, ICE, puternic, exista Range Rover - mult mai elegant decât BMW.

  • Gabriel.Nica, duminică, 17.09.2023 21:03

    @Andrei da, e logic sa compari un SUV de segment F cu o compacta, nu? (sunt IRONIC) Notele se dau in functie de rivali si segment. Nu compari un X7 cu un Type R, ci cu restul masinilor din segment si tii cont de dimensiunile masinii atunci cand o conduci si notezi. Nu ti se pare logic? Ca nu compari X7 cu toata industria auto. Si atunci, da, ai 5/5 la tinuta de drum, IN CONDITIILE DATE.

  • Andrei, duminică, 17.09.2023 22:07

    Si atunci de ce puneti 5 stele unui interior vizibil mai slab decat al noului Range Rover? Foarte ciudata notarea si fara sens.