Motor / Transmisie
Motorul turbodiesel de 2.0 litri este o cunoștință mai veche. L-am avut în varianta de 218 CP sub capota unui X5 cu care am parcurs drumul dintre București și Budapesta și, deși are doar patru cilindri, s-a dovedit a fi un propulsor capabil. L-am regăsit acum cu plăcere în dotarea modelului BMW X4, cu care face o pereche interesantă.
Nu oferă perfomanțe flamboaiante, dar are suficientă putere și cuplu pentru a mulțumi un client rațional. Cei 190 cai putere sunt dezvoltați la 4.000 rot/min, iar cuplul maxim de 400 Nm este disponibil între 1.750 și 2.500 rot/min. Capacitatea exactă a motorului este de 1.995 cmc.
Motorul pare cumva leneș la primul contact, dar trebuie să ținem cont că a fost gândit pentru eficiență. Dacă insistăm și urcăm ceva mai hotărât în ture, se trezește la viață, iar sunetul emis este unul plăcut. La turații joase este silențios, devenind mai vocal atunci când îi solicităm puterea maximă.
În mod normal, acest motor este asociat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Modelul nostru de test a venit însă echipat cu transmisia automată cu opt trepte, o opțiune de aproape 2.500 euro. Motorul de 2.0 litri face echipă bună cu cutia automată, schimbările de treaptă fiind aproape imperceptibile, iar cutia ajută la exploatarea corectă a acestui propulsor de 190 CP. Puterea este transmisă către toate cele patru roți.
BMW v-ati transformat in vitrina snobilor.Incercati sa mai faceti o data o masina cu sase in linie,propulsie si mai ales fara turbo.O sa aveti surpriza ,impotriva sofisticatului marketing,ca are mai mult succes decat toate smecheriile facute pentru a insela clientul.