BMW X3

Tinuta de drum

4.5

Spuneam și mai sus că în urmă cu șase ani BMW X3 nu prea avea rival în segment când venea vorba de ținută de drum. Însă, de când cu Porsche Macan, Alfa Romeo Stelvio și Jaguar F-Pace, lucrurile s-au complicat. Deci miza noii generații este una extrem de mare.

Inginerii bavarezi s-au ridicat însă la înălțimea așteptărilor. În primul rând, suspensia lui X3 a devenit mai confortabilă. Contează foarte mult și amortizoarele adaptive comandate opțional, care configurează mult mai bine ținuta de drum. X3 nu se mai simte ca o mașină rigidă la trecerea peste denivelări și suspensia nu transmite zgomote sau vibrații în habitaclu, fiind foarte bine izolată. Fiecare obstacol peste care treci, fiecare groapă, îți reafirmă spiritul premium al mașinii în care te afli.

Bineînțeles, ca în majoritatea modelelor BMW, există mai multe moduri de rulare: de la banalul EcoPro, până la Sport. Recunosc că pe parcursul testului mașina a stat mai mult în modul Sport, pentru a exploata mai bine resursele de sub capotă. Dar au fost și multe momente în care funcția Comfort m-a dezlipit complet de gropile sau liniile de tramvai din București.

La drum lung, atunci când vrei să testezi ce poate X3, suspensia te ajută. Plantează destul de bine mașina pe șosea, estompează ruliul și te îndeamnă să cauți noi limite. Direcția ajută și ea mult în acest sens. Este extrem de precisă și îți dă curaj. Te face să scoți sistemele de asistență și să-ți dorești să glisezi măcar puțin cu puntea spate. Și nu e mult până acolo.

Spiritul acesta ludic pe care îl poți atinge foarte ușor nu trebuie să fie neapărat periculos, câtă vreme îți cunoști limitele și nu forțezi pedala de accelerație. Cât privește utilizarea direcției în zonele urbane, ea rămâne destul de greoaie și nu va fi tocmai confortabilă la manevre complicate de parcare.

Cei care își fac planuri pentru ieșiri în off-road nu vor fi dezamăgiți. X3 vine cu un xDrive care gândește foarte repede și transmite cuplul către roata cu cea mai bună aderență. Garda la sol este de 20.4 centimetri, iar capacitatea de traversare a unui vad cu apă este de 50 de centimetri. Nu poate atinge nivelul de explorare al unui Range Rover cu suspensie pneumatică, dar te va duce pe drumuri accidentate și te va scoate din câteva noroaie zdravene.

  • Gabi, vineri, 22.12.2017 13:06

    "BMW a construit de-a lungul istoriei oale" sau e vorba de "istoriei sale" ?

  • Beeembeu, vineri, 22.12.2017 13:35

    Urata cu spume. Aceleasi masini cu design de autobuz specific marcii bavareze.

  • mircea, vineri, 22.12.2017 14:30

    @Gabi Pare ciudat, dar e chiar "oale". Vezi aici: http://www.automarket.ro/brands/bmw/sunetul-de-dincolo-de-motoare/

  • dany, vineri, 22.12.2017 23:54

    este una din putinele masini BMW care imi plac ca design... iar exemplarul din poze este foarte bine finisat si dotat, totul pare ca se imbina armonios... insa 75 mii euro pe asa ceva? au innebunit cu totii, in anii de inceput 90 o masina cu motor de 2 litri costa 20-30 mii marci... cu tot cu inflatie si tehnologiile astea pe care le invoca unii nu se ajunge la semenea ”scor” decat daca ne gândim la gurile hulpave ale producatorilor... PS mie mi-a placut intotdeauna ideea de masina de teren, chiar si SUV, dar nu mi-as lua asa ceva decat ca a 2-a sau a 3-a masina... am fost azi la spalatorie si erau acolo parcate un X3 (vechea generatie) si un 5-series (generatia Bangle)... erau atat de joase scaunele in 5-arul ala incat ma gândeam cat de stabila si placuta de condus trebuie sa fie masina aia pe viraje... si sa renunti la asa ceva pt un SUV cu care mergi doar pe sosea avand decat avantajul ca il urci pe bordura si vezi traficul pe deasupra?! ”au innebunit salcamii...” :)))

  • ACE - Craiova, duminică, 24.12.2017 10:18

    Toate bune si frumoase, BMW ofera acest model premium cu tot ceea ce-ti doresti...Insa ceea ce TE INGROZESTE, ESTE PRETUL.....Cu cca. 28-30.000 Euro in care includem si discounturile cu RABLA sau de la dealer, ai putea cumpara doua masini 4x4, cu garda la sol asemanatoare (cca. 20 cm) este drept, cu volumul portbagajului de 400 litri respectiv 506 litri si bine echipate: FORD Kuga si MAZDA CX-5.....Le-am testat pe ambele si - avand in vedere contextul actual - cand in 2-3 ani apar electricele cu autonomie de 500-600 km cu care te deplasezi la un cost mediu de cca. 5 ORI MAI IEFTIN decat pe diesel/benzina iar masinile termice vor intra treptat-treptat IN ISTORIE...sincer NU AS ARUNCA PE GEAM 40.000 Euro - diferenta dintre X3 si cele doua modele mentionate de mine .....

  • wolteanoo, vineri, 05.01.2018 14:38

    Pretul este de-a dreptul obscen, dar vorba aceea: de vina e cine da, nu cine cere.

  • pretul corect, vineri, 05.01.2018 21:41

    Daca pretul este o problema, ar trebui sa tineti cont ca veti obtine minim. 10-15% discount (la un moment dat dadeau chiar TVAul ). Iar daca veti renunta la sistemul audio de top, trapa si inca 2-3 bliz blizuri de genul cititoare de semne, detectarea schimbare banda, pauza de cafea si alte gadgeturi fara folos , aveti sanse sa o luati pe la 52-55,000 euro. Adica la pretul unui XC 60:)))))

  • kid, marţi, 09.01.2018 16:43

    75.000 un X3 ???? doamne fereste! Abia astept preturile la X9

  • adi, joi, 26.04.2018 16:28

    Imi place foarte mult masina...mai ales motorul, puternic dar in acelasi timp economic.lumea incet incet incepe sa se sature de motoarele alea nesimtite de 3.0 si o gramada de cai dar care consuma 18 -20% in oras