BMW X3

Motor / Transmisie

4.0

De obicei urcam la volanul unor versiuni cu șase cilindri și câteva sute de cai putere. Însă nu tot românul își caută un SUV echipat cu motorizări de top. Chiar și în segmentul premium cele mai populare alegeri vizează tot agregate cu patru cilindri, care pot fi și accesibile și eficiente.

Prin urmare, în cazul noului BMW X3 ne-am intersectat cu versiunea xDrive20d, una dintre cele mai populare configurații vândute în țara noastră. Motorul de 2.0 litri dezvoltă acum 190 de cai putere și are un cuplu total de 400 de Nm. Acesta din urmă se simte devreme, încă de pe la 1800 de rotații, și continuă chiar și pe la 3000. Ai o senzație plăcută de resurse generoase, întocmai cum ai fost obișnuit de marca bavareză.

Doar până la un punct. Asta pentru că la viteze de autostradă, atunci când cauți un impuls care să te ajute să depășești mai repede, s-ar putea să ai surprize. Eram obișnuit cu o explozie, cu un cuplu care te împinge în scaune, cu un ac al vitezometrului care galopează către 200 de km/h.

În cazul versiunii xDrive20d lucrurile sunt ceva mai pământești. Accelerația se face destul de gradual și X3 nu încearcă să impresioneze prin asta.

Când nu vrei să-l alergi pe autostradă, BMW X3 se poartă decent, cu destul aplomb și nu se dă înapoi de la sarcini solicitante pentru unitatea sa.

Transmisia este asigurată de o cutie cu opt rapoarte, care schimbă liniar, pe nesimțite. În treapta Sport lucrurile se animă, iar schimbarea se face foarte târziu. Reacțiile cutiei sunt destul de bune și în modul normal de funcționare, apăsarea la fund a pedalei de accelerație fiind însoțită de o retrogradare rapidă a vitezelor. Pentru cei care vor să își testeze experiența, există și padele în spatele volanului, care schimbă foarte rapid.

Spre deosebire de generația anterioară, noul BMW X3 a separat mai bine dieselul de compartimentul pasagerilor. Motorul este excelent antifonat și începe să trădeze din spiritul gutural abia pe la 3000 de rotații.

  • Gabi, vineri, 22.12.2017 13:06

    "BMW a construit de-a lungul istoriei oale" sau e vorba de "istoriei sale" ?

  • Beeembeu, vineri, 22.12.2017 13:35

    Urata cu spume. Aceleasi masini cu design de autobuz specific marcii bavareze.

  • mircea, vineri, 22.12.2017 14:30

    @Gabi Pare ciudat, dar e chiar "oale". Vezi aici: http://www.automarket.ro/brands/bmw/sunetul-de-dincolo-de-motoare/

  • dany, vineri, 22.12.2017 23:54

    este una din putinele masini BMW care imi plac ca design... iar exemplarul din poze este foarte bine finisat si dotat, totul pare ca se imbina armonios... insa 75 mii euro pe asa ceva? au innebunit cu totii, in anii de inceput 90 o masina cu motor de 2 litri costa 20-30 mii marci... cu tot cu inflatie si tehnologiile astea pe care le invoca unii nu se ajunge la semenea ”scor” decat daca ne gândim la gurile hulpave ale producatorilor... PS mie mi-a placut intotdeauna ideea de masina de teren, chiar si SUV, dar nu mi-as lua asa ceva decat ca a 2-a sau a 3-a masina... am fost azi la spalatorie si erau acolo parcate un X3 (vechea generatie) si un 5-series (generatia Bangle)... erau atat de joase scaunele in 5-arul ala incat ma gândeam cat de stabila si placuta de condus trebuie sa fie masina aia pe viraje... si sa renunti la asa ceva pt un SUV cu care mergi doar pe sosea avand decat avantajul ca il urci pe bordura si vezi traficul pe deasupra?! ”au innebunit salcamii...” :)))

  • ACE - Craiova, duminică, 24.12.2017 10:18

    Toate bune si frumoase, BMW ofera acest model premium cu tot ceea ce-ti doresti...Insa ceea ce TE INGROZESTE, ESTE PRETUL.....Cu cca. 28-30.000 Euro in care includem si discounturile cu RABLA sau de la dealer, ai putea cumpara doua masini 4x4, cu garda la sol asemanatoare (cca. 20 cm) este drept, cu volumul portbagajului de 400 litri respectiv 506 litri si bine echipate: FORD Kuga si MAZDA CX-5.....Le-am testat pe ambele si - avand in vedere contextul actual - cand in 2-3 ani apar electricele cu autonomie de 500-600 km cu care te deplasezi la un cost mediu de cca. 5 ORI MAI IEFTIN decat pe diesel/benzina iar masinile termice vor intra treptat-treptat IN ISTORIE...sincer NU AS ARUNCA PE GEAM 40.000 Euro - diferenta dintre X3 si cele doua modele mentionate de mine .....

  • wolteanoo, vineri, 05.01.2018 14:38

    Pretul este de-a dreptul obscen, dar vorba aceea: de vina e cine da, nu cine cere.

  • pretul corect, vineri, 05.01.2018 21:41

    Daca pretul este o problema, ar trebui sa tineti cont ca veti obtine minim. 10-15% discount (la un moment dat dadeau chiar TVAul ). Iar daca veti renunta la sistemul audio de top, trapa si inca 2-3 bliz blizuri de genul cititoare de semne, detectarea schimbare banda, pauza de cafea si alte gadgeturi fara folos , aveti sanse sa o luati pe la 52-55,000 euro. Adica la pretul unui XC 60:)))))

  • kid, marţi, 09.01.2018 16:43

    75.000 un X3 ???? doamne fereste! Abia astept preturile la X9

  • adi, joi, 26.04.2018 16:28

    Imi place foarte mult masina...mai ales motorul, puternic dar in acelasi timp economic.lumea incet incet incepe sa se sature de motoarele alea nesimtite de 3.0 si o gramada de cai dar care consuma 18 -20% in oras