BMW X3 M

BMW X3 M Competition 510 CP Aut8

Motor / Transmisie

5.0

Vreau să rupem puțin șirul metaforelor și comparațiilor pentru a discuta calm, ordonat, nemțește despre ce se ascunde sub capotă. 480 de cai putere dacă alegi versiunea „banală” X3 M.

E ca și cum ai spune că o cină cu Angelina Jolie e rutina ta de sâmbătă seara. Aiurea! Nici măcar Brad Pitt nu mai poate spune asta. Și, cu toate acestea, X3 M Competition e un fel de cină comună cu Angelina Jolie, Penelope Cruz și Scarlett Johansson. Vedeți, inevitabil, am ajuns din nou la comparații. Pentru că X3 M este o paralelă cu cele mai frumoase fantezii ale voastre.

Revenim la matematică, cifre seci și motorul de 3.0 litri, cu șase cilindri în linie, twin-turbo. Pentru cei care lipesc indicativul Competition pe X3 M-ul lor, BMW strecoară 30 de cai putere în plus, pentru un total de 510 cai. A naibii coincidență: fix cât oferă Alfa Romeo Stelvio și „tăcutul” Mercedes-AMG GLC63 S. Așadar, suficient aluat pentru a frământa o liniuță perfect echilibrată.

Dar până să ajungem la performanțe, haideți să vă povestesc cum abuzează motorul acesta de pulsul celui care urcă la volan. Chiar și atunci când mergeți prin oraș, liniștiți, simțiți că cineva pufăie nerăbdător dincolo de volan. E suficient să călcați pedala la fund și X3 M Competition derulează totul incredibil de rapid. Câștigă viteză periculos de repede. E ca un avion la decolare. Nu realizezi că ai aproape 300 de km/h atunci când te desprinzi de sol.

Prin urmare, grijă cu accelerările fulminante prin oraș. În afara orașului va fi teribil de greu să te păstrezi neprihănit. Chiar dacă știi că toate radarele din țară sunt pregătite să-ți pună în cui permisul, tot o să-ți pierzi mințile. O fracțiune de secundă și X3 M Competition stă în garaj.

Motorul de 510 cai putere vine la pachet și cu un cuplu motor de 600 Nm, livrat de la 2600 de rotații și gestionat cu ajutorul unei cutii Steptronic M cu 8 rapoarte. Ca în cazul fiecărui model M, răspunsul cutiei poate fi ajustat de șofer pe trei niveluri: pe nesimțite, rapid, viteza luminii. Atunci când vrei să iei taurul de coarne există și un mod manual care ține cu dinții de treapta în care ești. Mașina nu schimbă, chiar dacă tu, ca un novice, nu îți dai seama că ai ajuns deja în limitare. Însă, imediat ce ochii au citit zona roșie a turometrului, iar tu ai atins padelele, treapta superioară o „să-ți rupă capul”. Smucitura aia dulce pe care o știi de pe vremea primelor M-uri e tot acolo. Și o să fie ca un dans pogo care îți zdruncină mântuitor dinlăuntrul.

Pe circuit nu simți nici o secundă că ai avea nevoie de mai mult. E suficient cât să-ți pierzi mințile și să te simți extrem de implicat. E drept, puterea nu este livrată atât de brutal ca în cazul lui Stelvio.

BMW X3 M Competition, cu toată nebunia sa, nu uită de originile sale germane și împachetează totul cu ceva mai multă precizie, în detrimentul exuberanței. Nici evacuarea nu pare a fi la fel de exuberantă și vulgară ca cea a lui Mercedes-AMG GLC63 S.

  • fan skoda, joi, 19.03.2020 11:10

    O masina sportiva si frumoasa. Este foarte buna pentru cei care vor un SUV foarte performant, cu accelerari fulminante si lux. Este scump, dar cei cu multi bani, bogati, nu se vor uita nici la pret, nici la consum. Arata foarte agresiv masina. Materialele foarte bune sunt foarte importante intr-o masina premium. In Romania acest SUV nu-si are locul. Nu vei putea sa mergi rapid. In Germania, acest SUV este un monstru. Am mai vazut pe strada si Lamborghini Urus, dar aceste masini super-performante nu-si au locul aici. Pentru Romania, daca chiar vrei un SUV destul de performant, este buna o Skoda Kodiaq vRS. Acest BMW X3 M competition este facut pentru accelerari fulminante. O masina foarte performanta. Skoda Kodiaq vRS este o masina sportiva si performanta, dar nu este ca acest X3 M X3 M este o masina brutala si agresiva. Kodiaq vRS este si ea o masina sportiva si destul de performanta, dar nu este atat de brutala cum este acest X3 M. Este mai prentru Romania. Nu are accelerari atat de bruste. X3 M este facut pentru Germania. Acolo poti sa mergi su cu 200 km/h. X3 M este prea brutal pentru Romania.

  • fanel, joi, 19.03.2020 11:17

    ...serios?

  • petrush, joi, 19.03.2020 11:43

    AM,BM citez: ...gata sa te loveasca in moalele capului, si...loviturile cuplului motor au fost naucitoare. asta sa fie motivul pentru care la ne-a placut se repeta calitatea materialelor?

  • Costel, joi, 19.03.2020 12:03

    skodo , tu oi punctat excelent si nu ma sfiesc sa-ti venerez public atentia distributiva in automotive dar mai ales sa-ti prezint anticipatele si mai mult decat necesarele multumiri ale acelora pentru care decizia unei viitoare achizitii ii musai inlesnita fiindca dupa ce m-oi documentat si eu datele brute is intr-adevar irefutabile: la Kodiaq vRS is 500 Nm obtinuti dintr-un motor de 2000 cm3 iar BMW o reusit cu chiu cu vai sa ofere abia 600 Nm din 3000 cm3 pentru o declinare si M si Competition pe deasupra ,tocmai de aceea respectivii 55-60 000 Euro pentru atletul din Mlada ,maestru emerit pe Nordschleife pe deasupra, merita fiecare centima

  • mk8, joi, 19.03.2020 16:29

    Inca mai merita intrat p-aici pentru teste atat de colorat-plastic scrise, chiar daca lipsesc date ca timpi reprize, decibeli, distante franare etc. Kudos @Bogdan deci. Nu inseamna insa ca MX3 pardon X3M nu ar fi o inutilitate flagranta, la fel ca segmentul suvo-performant cica.

  • Andrei, joi, 19.03.2020 17:12

    Un SUV de 2 tone, 4x4 permanent, cu centru de greutate inalt, testat pe circuit. Pentru ca...nu stiu. Cred ca pe viraje stranse e cumplit. As fi vrut sa il vad cum patineaza in gol pe o panta inierbata cu anvelopele alea late de asfalt sau blocat in noroi de 5 cm. Acum avem 4x4 de circuit, ce timpuri decadente am trait. Dar lucrurile par sa se schimbe fulgerator si acest X3M sa ramana un fel de mamut lanos nascut degeaba.

  • zarnesteanu, joi, 19.03.2020 23:20

    Pacat, vroiam sa vad un tabel comparativ cu concurenta. Cifre clare, care pe care. Asa, cu numerele ascunse in text, nu mi se pare sportiv :):):)

  • inexorabil, vineri, 20.03.2020 08:46

    @mk8 şi @Andrei, evident că noţiunea de SUV s-a denaturat, mai precis s-a citadinizat sau, mă rog, s-a citadino-flatulat. Vorbim despre un “sindrom” global. Pentru stârnirea “senzaţiilor tari”, de perceput (musai) în sălbăticii-standard, aş recomanda…noul Chevrolet Silverado, dar nu oricare, ci acela tributar bestiei tehnice Duramax 6.6 V8 turbodiesel. Primeşti 445 CP, dar mai ales…1234 Nm (disponibili sub 2000 RPM), suficienţi pentru a te urca inclusiv pe Turnul Babel bruxellez. Caz în care ai striga: “Pârtie, măi comunitarilor!” (să forţăm chiar şi un acronim: PMC :D). După care le fluturi, cu geamul lăsat, drapelul rusesc, britanic, polonez, maghiar sau...italian. Dacă nu chiar al Unchiului Sam (numai să nu scrie pe vreo margine “Department of Deep State”). A,CE bine,ADIKKK minunat. Dar se poate şi mai mult (culmea, “din fabrică”). Aşadar, cui îi pasă de “plajă” sau de “v-max” ? Orgasme pentru/de la piţi. Punct.

  • inexorabil, vineri, 20.03.2020 08:50

    PS. Băieţi, văd că aveţi nemulţumiri legate de maniera lui Bogdan (mie însă îmi place oricum). Nu vă poate oferi chiar totul. Să fim, deci, rezonabili. Iar dacă, volens nolens, vom fi realmente “izolaţi umanitar” (acasă) cu toţii (ah, casă, dulce casă; mă emolţionez, nu alta), atunci mă voi delecta şi cu stilul (inconfundabil) lui BM, dacă nu cumva aş avea şansa de a citi/viziona tot ce mi-a “scăpat” în cazul dumnealui.

  • nică, vineri, 20.03.2020 11:11

    @costel motorul de Volkswagen e diesel, cel de BMW e benzină. Inainte de a achiziţiona, testează. Skoda are un raport preţ/calitate bun şi e destul de fiabilă, însă e poziţionată cam ultima dpdv al calităţii în grupul VW.

  • adi_10, vineri, 20.03.2020 22:47

    Hmm..problema la masina asta este ca are prea putini cai. plus motor de doar 3.0. Pai nu te poti infige instant in stalp cu asa ceva. nu puteau sa puna si ei 700 de cai eventual, sa nu apuci sa pleci de pe loc ca ai si prins 100km/h. ca noua asta ne place, tara de melteni cu bani facuti din contracte cu statul.

  • r, luni, 30.03.2020 11:35

    Să dai 100.000 coco pe o mașinuță cu aspect comun mi se pare cam masochist.