BMW X2

2.0 Diesel Turbo (20d) 190CP 4x4 Aut8 Sport

Motor / Transmisie

4.5

Românii iubesc nespus zilele libere, mesele doldora, perioada reducerilor și motoarele germane de 2.0 litri diesel. BMW știe asta și a pus la treabă cei mai buni ingineri ai săi. Aceștia l-au blagoslovit pe X2 cu un diesel de 2.0 litri, clasic, însă cu o serie de noutăți. Este un agregat nou, biturbo, care dezvoltă 190 de cai putere. Nu aruncați cu pietre! Chiar e biturbo. Și e o noutate în lumea auto ca un motor să mai primească o turbină, dar să livreze aceleași resurse ca înainte. BMW susține că arhitectura biturbo îi permite acum motorului să livreze mai bine și să fie mai eficient. Același tratament se aplică și pentru versiunea diesel de 2.0 litri și 150 de cai putere. Și ea rămâne cu aceleași resurse, dar devine mai eficientă. 

Resursele sunt generoase pentru un SUV compact, dar ușor cam modeste pentru un brand atât de sportiv și pentru un crossover care arată atât de agresiv.

La pachet cu cei 190 de cai putere, BMW oferă un cuplu generos, de 400 Nm, livrat regulamentar, adică de pe la 1750 de rotații. Fiind vorba de un biturbo, plaja de cuplu se întinde acum până pe la 3000 de rotații. X2 se simte dinamic, fâșneț și disponibil, ori de câte ori pedala de accelerație primește câte un impuls de la piciorul meu drept. Momentul în care am simțit că X2 ar fi avut nevoie de mai mult s-a consumat pe autostradă, acolo unde o retrogradare și o pedală la fund nu au adus la iveală explozia aia pe care o aștepți de la un BMW.

Sunt situații în care o să primești semnale luminoase de la cei din spate, care vor să te depășească. Iar acest lucru este inacceptabil într-un BMW, nu-i așa?

Lăsând gluma la o parte, trebuie să vă povestesc despre cutia dumnezeiască pe care BMW se „încăpățânează” să o folosească. Este extrem de liniară, alternează cele opt rapoarte pe nesimțite și este etajată corect. În plus, ea poate răspunde foarte prompt. Chiar și atunci când rulezi în modul Ecopro și toate resursele sunt anesteziate încât ai impresia că te afli la volanul unui X2 cu vreo 100 de cai. Un simplu kick-down și cutia trezește din amorțeală agregatul diesel și cei 400 de Nm.

Antifonarea este și ea bună, spiritul gutural al dieselului fiind estompat bine. Primele intruziuni mai serioase apar abia pe la 3000 de rotații.

  • Kirotractor, miercuri, 09.05.2018 14:53

    Trendul hatchback-urilor ușor înălțate pe post de SUV-uri pare dus la extrem cu X2, dar măcar stilul/proporțiile sînt reușite-n cazul lui. ...Cu mici cărcoteli subiective, gen tăietura nașparliu de oblică - după mine - a prizelor de aer frontale, preferabil armonizată cu trapezele evazate la bază ale *rinichilor* (nărilor?) tipice mărcii. Interiorul e într-adevăr pe linia sobră, dar cade-n simplism (tot după mine) prin repetarea formulei pe mai toate seriile BMW de vreo 10 ani încoace, cu minime variații. ...Să mai zică deci cineva că noile Alfa Romeo sînt slăbuțe și nu chiar premium la capitolul ăsta... În rest, bine că la capitolul *preț* n-a luat 4,5 stele ca șeptarul diesel testat de curînd. ;-) (P.S. Și cele 2,5 astre pt. preț îmi par de fapt cam multe-n raport cu finisarea, dacă mă uit pe poza nr. 4 și văd - ooo, stupoare + oroare!!! :-) - o dez-aliniere de cca 5 mm între rama nichelată a ușii-spate și cea a ferestruicii false de lîngă ea. )

  • dan_grc, miercuri, 09.05.2018 14:59

    Trebuie să recunosc ca-mi place aspectul exterior, foarte dinamic, cred că Bmw va manca o pâine bună cu acest model, mai ales că are prețul unei căsuțe mobilate + garaj. Căsuța din provincie, nu din capitală:).

  • Kirotractor, miercuri, 09.05.2018 15:42

    @dan_grc: Mda, capitaliștii... capitalei plusează cu fix 101.000 pt un 730 D, dar nu mai trebuie să-și care cu ei maseuza tailandeză. :-) (n.b. Mă uitai din nou la testul șeptarului și observ că doar prețul opționalelor ar fi exagerat - cele 113.000 de bază par deci OK AM-ului - hmmm.) Ontopic, vânzările X2 au decolat oarecum în martie (2.500-n Europa după 2-300 anterior și cca 1.000 în SUA), dar sînt departe de ale lui X1 să zicem (13.800 în Europa lunar.) E vorba totuși de o nișă / subsegment pt amatorii de SUV-uri cu mai mult caracter, în care marjele mari de profit urmărite intră într-un cerc oarecum vicios cu vânzările limitate. Și originalitatea are deci prețul ei.

  • StM, miercuri, 09.05.2018 16:21

    Comparat cu DS4 de ce? Ala nu are 4X4, deci e mai usor...Si mai putin temerar/dinamic...

  • bogdanm, miercuri, 09.05.2018 17:31

    @ StM E adevărat că nu are o versiune comparabilă 100%, dar e acolo, în segment, e premium și împlinește o mare parte din criteriile raportării. E mai mult de dragul statisticii, ca să avem niște repere. @Kirotractor Recunosc că mi-a scăpat dezalinierea aia despre care zici, dar promit să cercetez cu atenție următorul X2 pe care îl avem la test. Cât privește interiorul, ai perfectă dreptate. E foarte simplist, dar materialele și finisajele sunt cât se poate de bune. Chiar ai un feeling premium. Cât privește prețul, da, e cam piperat. Dar când ai văzut un BMW ieftin? :) @dan_grc Și eu cred că va avea succes cu mașina asta și pe nișa asta. Chiar dacă nu se ridică la nivelul vânzărilor lui X1. E clar că asta nu se va întâmpla vreodată din cauza prețului și a poziționării diferite.

  • andrei, miercuri, 09.05.2018 18:03

    Motorul este Twin Power Turbo nu Twin Turbo Power. Cu alte cuvinte foloseste o bucata turbina, nu doua DUPA CUM GRESIT AFIRMATI LA INCEPUTUL ARTICOLULUI.

  • andrei, miercuri, 09.05.2018 18:03

    scuze pentru Caps Lock

  • bogdanm, miercuri, 09.05.2018 18:50

    @andrei Mă bucur pentru comentariul tău. Mă așteptam să existe astfel de nelămuriri, de aceea am și specificat că e un agregat nou. BMW X2 vine cu un nou motor diesel de 2.0 litri, cu DOUĂ turbine. E un motor recent introdus de BMW. Chiar dacă e biturbo, el păstrează aceeași putere de 190 CP, dar promite o livrare mai eficientă a resurselor și un consum mai mic.

  • Octavian, miercuri, 09.05.2018 22:03

    La ce preturi am tot vazut in ultima vreme acest X2 nici nu mi se mai pare piperat. Mai tineti minte acel Mercedes A Klasse cu motor de 1.3l care era vreo 60k? Am tot chochetat acum vreo 2 ani cu fratiorul X1 in versiunea 20i dar in final am ales altceva putin mai ieftin. As alege motorul 20i. Chiar as vrea sa vad un test cu acest 20i. Din pacate insa astia aduc la test drive numai diesel.

  • adi_10, joi, 10.05.2018 10:32

    cand ati testat un X3 si ati spus ca pretul final a fost de 75,000 de euro am incercat sa inteleg. acum cand un X2 observ ca ajunge la 56.000 de euro eu personal nu mai pricep. Orice mi-ati spune un X2 nu e cu nimic mai presus decat un Skoda Kodjaq de exemplu sau VW Tiguan. si alea sunt mult mai ieftine. In rest masina e frumoasa, motorul foarte bun si deh...e BMW

  • Kirotractor, joi, 10.05.2018 10:52

    @Octavian: Subscriu - mai multe teste cu benzinare n-ar fi rele deloc. AM probează însă doar ce li se oferă (M. Meșter a subliniat asta deseori) și preferința mărcilor de a-și promova dieselurile îmi pare firească, în ciuda trendului actual anti-MAC. Chestie valabilă și-n cazul X2, al cărui nou diesel a costat BMW o căciulă de bani să-l dezvolte (chiar înainte de declanșarea Dieselgate - ghinion :-)) și banii trebuie recuperați de undeva, măcar pe ultima sută de metri. @bogdanm: Corect, și X2 e un model de nișă, de unde vânzările nu chiar amețitoare (mă miră totuși că E-Pace se vinde mai bine, deși e cam la fel de scump dar mult mai greu - vreo 270 kg - și implicit doar pseudo-sportiv, avînd nevoie de 240 CP pt performanțe similare.) Am fost din start de acord și cu prospețimea stilistică a X2-ului - de unde și feedback-ul *popular* pozitiv care ți-a sugerat titlul inspirat al articolului. ...Cu minusurile observate (unele subiective ref. la interior, altele nu - apropo de finisare) rămîne însă cum am stabilit. :-) Și mai clar: păcat de scaunele într-adevăr de excepție cu bordul/volanul ăla, ca să nu mai repet strâmbăciunea inacceptabilă (pt. 56 K euro, clar) a ornamentelor cromate laterale-spate. Dez-aliniere cauzată de fapt, dacă mă uit comparativ la pozele dr/stg, de o proiectare greșită a piesei cromate terminale, fiindcă-i vizibilă și pe stânga (dar mai puțin decît pe dreapta, unde închiderea ușii prost reglată-n jos accentuează anomalia.) OK, sînt eu poate prea chițibușar, așa că aștept justificate pălmuțe roșii - dar sper că nu de la proprietarii de *ursuleți*. :-)

  • Alex.Seremet.BMW, joi, 10.05.2018 14:40

    @Kirotractor - legat de chestia cu elementele cormate, luni ajung la birou şi revin cu o fotografie clară. Eu cred că nu era încisă uşa bine şi de acolo impresia de element cormat nealiniat. Diesel-ul rămâne foarte relevant pentru BMW în Europa, în scădere, dar rămâne peste benzină. Şi în contextul în care emisiile de NOx scad drastic (de ex. la BMW avem doua catalizatoare), iar emisiile de CO2 sunt semnificativ mai mici ca la benzină, diesel-ul are locul lui. În România 95% din vânzări sunt diesel, asta şi pentru că vindem în special maşini mari (X5, X3, X1 şi Seria 5 sunt cele mai vândute). Parcul de teste este adaptat în consecinţă. Dar, am pregătit mai multe benzinare.

  • zarnesteanu, vineri, 11.05.2018 04:19

    @dan_grc :):) Deci pana la urma iti place X2 :) E o mare diferenta cand vezi masina in poze prima data si cand o vezi in realitate. Eu am avut norocul s-o vad la lansare la un AutoShow la mine in sat si pot sa spun ca m-a castigat pe loc. Pentru o familie tanara si activa e perfecta.

  • dan_grc, vineri, 11.05.2018 09:32

    @ zarnasteanu Este perfectă pentru o familie tânără, dar prețul este departe de perfecțiune, la acești bani multe familii ce doresc un SUV vor alege noul Touareg de exemplu, un model mai spațios.

  • Kirotractor, vineri, 11.05.2018 10:36

    @Alex.BMW: My bad / Mea culpa dacă doar reglarea nefericită a închiderii ușii-spate a produs dez-alinierea ornamentelor (fiindcă ușa e sigur închisă în poză.) Și-așa minoră de-ar fi hiba însă, la un BMW mă surprinde. La fel de surprinzătoare-i proporția de 95% vânzări BMW diesel la noi - mă așteptam la max. 90%. :-) Lăsînd gluma deoparte, argumentele tale care o justifică-s valabile. Pot adăuga doar că dieselo-mania irevocabilă a compatrioților noștri *prosperi / afluenți / solvenți etc* (termenul *bogat* fiind evitat în presă mai dihai ca o injurie-n ultima vreme) relevă și-o caracteristică specifică pseudo-capitaliștilor băștinași. Mai clar: chitroșenia :-) (la pompă, dar nu numai.)

  • cavaliere, vineri, 11.05.2018 16:33

    Pentru redactorul articolului, esti foarte prost informat si persisti in greseala. Nu e niciun nou agregat, este motorul b47 folosit pe toate seriile. Varianta de 190 de cai este single turbo, adica 1 singura bucata turbina cu geometrie variabila. Nu mai dezinformati lumea cu asemenea prostii. Biturbo este motorul de pe varianta 25d, cu 231 de cai, care este tot b47, tot 2000. Uite aici mai documentati-va ca habar n-aveti. http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=YL11-EUR-01-2018-F39-BMW-X2_20dX&diagId=11_7312

  • Corocsenie Adrian, miercuri, 11.07.2018 15:29

    @adi_10 Hai sa fim seriosi cum poti compara Skoda aia cu BMW ? Inseamna ca nu ai mers niciodata cu un BMW daca faci o asemenea comparatie.