BMW Seria 8

4.4 Benzina Biturbo (M850i) 530CP 4x4 Aut8

Tehnologie

4.5

BMW a pregătit un pachet de bază generos pentru Seria 8. Așa cum aminteam și în dreptul capitolului dedicat siguranței, nemții promit o suită de sisteme gata să-ți facă viața mai ușoară la volan, dar și să te protejeze în cazul unor situații neprevăzute.

O funcție interesantă este cea care poate transforma Seria 8 într-un model semi-autonom. Prin activarea pilotului automat adaptiv cu funcție Stop&Go, coupe-ul german își păstrează banda de rulare și distanța față de vehiculul aflat în față. În cazul în care acesta se oprește, și Seria 8 oprește. Plecarea de pe loc poate fi făcută în mod automat. În cazul în care durata de staționare trece de 30 de secunde, șoferul este cel care trebuie să inițieze plecarea de pe loc. Aceasta poate fi făcută fie prin apăsarea butonului "Resume", fie prin simpla atingere a pedalei de accelerație. 

Tot aici trebuie să amintim de sistemul de direcție integrală, pe care l-am prezentat în capitolul dedicat ținutei de drum, dar și de noul sistem de infotainment. Așa cum anunțam ceva mai sus, prin intermediul acestuia, șoferii pot seta, printre altele, modurile de rulare Eco Pro Individual și Sport Individual.

Pentru modul Sport Individual, BMW propune setări pentru următoarele opțiuni: amortizoare (sport, comfort), direcție (sport, comfort), motor (sport, sport plus, comfort), transmisie (sport, sport plus, comfort).

De asemenea, BMW Seria 8 este echipat cu un Head-Up Display, dar și cu sistemul care permite controlarea prin gesturi a unor funcții de la nivelul sistemului multimedia. Acesta din urmă o să devină destul de enervant dacă ești tipul care gesticulează când discută (Ciao, Italia!), pentru că gesturile tale sunt interpretate ca o serie de comenzi. 

Cheia inteligentă cu ecran tactil este și ea o dotare standard pe Seria 8. 

  • Corocsenie Adrian, marţi, 12.03.2019 19:37

    Bijuterie masina nimic de zis. Cred ca se ridica la nivelul numelui pe care il poarta si impactul primei generatii. Dar asa ceva nu are ce cauta in Romania. E pur si simplu de o inutilitate desavarsita. Iti bati joc de masina pe aici si de banii tai.

  • adi_10, miercuri, 13.03.2019 10:33

    @Corocsenie Adrian - total de acord cu tine, din multe puncte de vedere masina aceasta nu se incadreaza pe tiparul romanilor/ Romaniei. asta nu inseamna ca nu se vor vinde si la noi o gramada. As mai adauga faptul ca nu pot pricepe de ce ti-ai dori un motor de 4.4, poti face exact acelasi lucru si cu un motor de 3.0.

  • FAD, miercuri, 13.03.2019 21:26

    Sunt sigur ca e ceva extraordinar nu sa o detii , macar sa o conduci doar ca pentru mine exista un DAR ....Nu pot spune nimic rau de ea doar ca...nu o vad deloc la nivelul S coupe ului si nici al Lexului LC . Pur si simplu are interior de seria 3- seria 5 ca si nivel nu stiu. Cand dai 100 de mii pe asa ceva te astepti sa fie ceva foarte wow si nu cred ca e cazul aici . E pentru condus si pentru cei care vor chiar sport dar cand zici lux in 2 usi, s coupe imi vine primul in minte., sa nu mai zic de Bentley Gt sau Lexus care au acel grad de exclusivitate rar in ziua de azi.

  • Kirotractor, joi, 14.03.2019 13:59

    Eu mă întreb ce eforturi supraomenești au depus designerii bavarezi ca să obțină la balena asta de aproape 5 m un spațiu pe banchetă egal cu al TT-ului. Serios acu, e greu explicabilă nu doar masa proprie cu 110 kg peste cea a M5-ului - mai ieftin, deși mai spațios/puternic (tot cu V8 BiTurbat 4.4 și tot 4x4) x, ci și designul... straniu pentru un BMW sportiv zic eu. ...Iar un stil original ȘI reușit ar fi fost unicul argument pro-8. Consolele-s deci prea lungi - nu doar cea anterioară, contrar trade-mark-ului scurtimii BMW - iar plafonul aplatizat gen muscle-car strică și mai mult dinamica vizuală a ansamblului. Dinamica rulării sînt convins că-i de top, însă *ambalajul* tehnicii nu m-ar convinge în veci - clar că doar dacă, prin absurd, aș avea un portofel cât sacul lui Moș Crăciun.:-)