BMW Seria 7

3.0 Diesel Turbo (750d) 400CP 4x4 Aut8 Amp. Lung

Motor / Transmisie

4.5

Pe generația anterioară, versiunea diesel de top se numea 750d și oferea un 3.0 diesel tri-turbo care dezvolta 380 de cai putere și 740 Nm, valori care nu puteau să nu-l mulțumească pe posesorul care din diverse motive nu alegea un 750i sau chiar un 760i, monștri de peste 500 de cai putere care mușcau din asfalt chiar și în condițiile în care vorbeam de un mastodont de peste două tone. 

Ei bine, chiar dacă nu le-a cerut nimeni asta, inginerii BMW au studiat problema celui mai puternic și sofisticat diesel pe care-l oferă în propria gamă și au găsit o soluție constructivă interesantă pentru ca noua generație a lui 750d să dezvolte mai multă putere, să scoată performanțe mai bune, dar să consume mai puțin. 

Cvadri-turbo. Sau quad-turbo, spuneți-i cum vreți. Dacă până astăzi un motor diesel bi-turbo era văzut ca o reușită a tehnicii, iar unul cu trei turbine era deja aproape SF într-o lume care oricum începe să strâmbe din nas când aude de diesel de când cu cutremurul Dieselgate, BMW a decis să monteze pe motorul diesel-ului său de vârf patru turbine. Modul de funcționare este complex și are nevoie de un articol separat dedicat, astfel că nu voi intra în detalii complicate, ci vă voi spune cum se simte empiric acest motor de la volan.

400 CP, 760 Nm disponibili încă de la 2000 de rotații pe minut și o transmisie Steptronic cu 8 trepte care se mișcă fulgerător sunt valori pe care nu e nevoie să le analizăm prea mult pentru a înțelege că avem sub capotă o uzină de putere. În viața reală, 750d pare un sprinter care aleargă ușor pe culoarul său, gata să accelereze fără replică de fiecare dată când îngropi piciorul în pedala de accelerație. Iar chestia asta se întâmplă la 10 km/h, 50 km/h, 100 km/h sau 150 km/h, pentru că indiferent de viteza de rulare mașina te împinge vizibil în scaun. Și asta pe modul Normal de rulare.

Dacă muți pe modul Sport, pedala răspunde la milimetru și cutia schimbă sus, în cuplu și în putere. Nu sunt accelerații violente, pentru că vorbim, totuși, de un monstru de două tone, dar vei conștientiza instantaneu că nu vei avea niciodată probleme la depășiri, indiferent de situație.

Minusul motorului: deși vorbim de o mașină izolată fonic ca o cabină de înregistrări, bolboroseala clasică a dieselului se simte în habitaclu chiar și la ralanti. Nu e nimic strident, evident, însă vei dori să testezi și o "benzină" mai fină ca alternativă pentru a vedea cum lucrează un motor complet neintruziv. De exemplu V8-ul de pe 750i, pentru că 760i nu e disponibil la noi în momentul redactării acestui text.

  • Scorpionul.negru, vineri, 21.10.2016 10:57

    Am crezut ca e o gluma 170 de mii de euro. Pai nene cu banii aia intri pe teritorii mult mai interesante gen Bentley Continental Flying Spur. De ce ai mai alege seria 7 cand ai 170 de mii sa dai pe o limuzina atata timp cat exista B,C.F.S sau Mercedes S 600 Maybach ?

  • mircea, vineri, 21.10.2016 11:02

    @Scorpionul.negru Pentru că pentru a ajunge la nivelul ăsta de dotări la celelalte modele pe care le-ai enumerat ar trebui să le dublezi (și lor) prețul. Asta dacă au tehnologiile astea, că în unele cazuri sunt cam unicat.

  • Scorpionul.negru, vineri, 21.10.2016 11:13

    Pentru că pentru ă ? :))) Hai nu ma inebunii.....chiar asa ? Un Mercedes S 600 Maybach vine cu mai multe chestii unicat fata de 7-ele asta. E drept la un pret de 200 de mii de euro. Dar nu mai ai ce pune pe el ca vine cu toata lista de optionale. Poate ca Bentley-ul nu are atatea monitoare inutile si Kitsch-oase in interior. Dar vine cu un design unic inconfundabil si o sigla demna de casa regala. Hai sa fim seriosi....un 7 nu a meritat niciodata mai mult de 100-110 mii de euro. Nu isi justifica zecile de mii in plus orice i-ar face ! E BMW pana la urma....

  • ~, vineri, 21.10.2016 11:14

    Efectiv un monstru de masina pe toate planurile (performante, tehnologie motor, tehnologie interioara si evident pret). Nu prea ai ce sa comentezi, decat la modul subiectiv (iti place sau nu). In rest din punct de vedere al pretului, cred ca doar 1% din vizitatorii acestui site isi permit efectiv masina asta.

  • Kirotractor, vineri, 21.10.2016 11:38

    Poate nici 0,01% nu si-o permit - cam asta fiind procentul profitorilor oportunisti in orice forma de capitalism. In fine, eu remarc portbagajul echivalent cu al Logan-ului, care-i mai scurt c-un metru. :-) Lasind gluma deoparte, totu-i un joc de oglinzi si-n cazurile Bentley/Audi, Rolls-Royce/BMW etc - fiindca "britanicele" aparent exclusiviste-s concepute si produse tot de nemtzalaii astia perceputi mai ...tzaranoi, dar de fapt maestri in abureli de marketing. Sustinute, evident, de geniu ingineresc, harnicie, perseverentza si alte calitati deloc specifice "nobilimii" - inclusiv aia moderna de pe Wall Street & Co, ai carei bani de prin paradisurile fiscale uite cum tot la... tzaranoi ajung totusi - cind trebuie sa-si plimbe dosurile pretioase-n mega-limuzine, indiferent de marca.

  • Kirotractor, vineri, 21.10.2016 11:45

    P.S..-completare: Se subintelege ca Loganul e si... ceva mai ieftin - tot c-un metru [cub de bancnote]. :-)

  • VIN, vineri, 21.10.2016 12:01

    Prefer S Classe oricand in fata masinii de cocalar numita Seria 7.

  • Andy, vineri, 21.10.2016 12:31

    Fratilor, diesel, fie el si super performant, pe masina de 170.000 de euro? Cat de stupid! De parca cumparatorii se uita la consum sau au nevoie de un cuplu de pick-up american medium duty.

  • ioi, vineri, 21.10.2016 13:06

    E naspa... ca nu-i a mea ;-)P ...Naspa situatia, nu masina. Daca n-ar fi destui clienti care sa si-o permita, siguur masina n-ar costa atat. Cand ai f multi bani, 170.000 ti se par putini. Dominique Strauss-Kahn dadea 35.000 euro pe un costum.

  • John, vineri, 21.10.2016 14:01

    imi place că mereu comenteaza și unii și alții, care din teorie știu tot. hai să vă spun ceva: am condus si am stat si in spate ca pasager si s600 Maybach si seria 7. banala 730d. (si modelul anterior si acesta nou) nici macar nu se pot compara! de ce ai lua-o p-aia cand aia are, ailalta face, aia drege. PE BUNE?!?!?!? fiecare om are nevoi. fiecare masina raspunde unor nevoi. insa, cand o masina impresioneaza, recunoaste-o. atat! restul e wow biz! as alege seria 7 oricand! emitere de teorii ca una are la pretu x (pe care nu l-am vazut niciodata in viata asta) nush ce si ailalta altceva.. sunt discutii de copii mici! Spor! Drumuri libere si fără nervi!

  • IPSD, vineri, 21.10.2016 14:07

    Asta e masina lu dracu! a lu Dumnezeu ramane S-ul!!!

  • ioi, vineri, 21.10.2016 14:38

    La un seria 7 faza cu dieselul nu cred ca e ca nu si-ar permite sa dea bani pe benzina cineva care da 200k pe ea. E vorba de autonomie. Una e sa mergi 500km cu un plin si alta e sa mergi 300. Nu tot faci opriri si ocolisuri de la traseu

  • DanG, vineri, 21.10.2016 15:01

    Am citit acest review si singurele cuvinte care imi vin in minte despre masina asta e "technological tour de force" Cei care se leaga de faptul ca e un diesel e momentul sa accepte dupa ani de zile comentarii degeaba ca piata din Europa prefera pur si simplu diesel.

  • Bogdan, vineri, 21.10.2016 15:30

    Astept viitorul Audi A8

  • Andy, vineri, 21.10.2016 15:40

    @ioi In extraurban, unde poti face aia 500 km benzinarul consuma cfm BMW doar 1.4 l in plus. La un rezervor de 78 l dieselul din test face in extraurban 1.529 km, iar benzinara 1.200 km. "Mare" diferenta la peste 1.000 km rulati. Daca era ca in exemplul tau o diferenta de 200 km la sub 500 km rulati, atunci conta. Insa nu e cazul.

  • ~, vineri, 21.10.2016 16:46

    @Andy, Ideea este ca in extraurban cu un diesel de 3l, in mod real, cred ca poti sa scoti un consum de sub 8%, in schimb cu un V8 de 4.4l pe benzina, nu cred ca poti sub 10 -11%. Probabil ca autonomia reala la 3.0 diesel e undeva in jurul valorii de 1000 - 1100km, iar cea a unui 4.4 benzina e de 650 - 800. O diferenta de 300 - 400 de km pentru unii conteaza. Ideea de baza este ca review-ul acestei masini nu este despre diesel vs benzina.

  • Dumitriu Anastasiu Ene, vineri, 21.10.2016 20:42

    170.752 €??????????????? NESIMTIREA GERMANA intrece orice MASURA ca deobicei. Trecand pe langa faptul ca oricare masina premium germana cu pret sub 40 mii vine cu osie de caruta pe puntea spate, acum incearca sa stoarca cat mai multi bani pe o ''tehnologie'' total depasita care in tarile dezvoltate vor fi aruncate la cos. Ceea ce mi se pare absolut normal ca dieselul sa dispara DEFINITIV . Nu are nici o legataura cu performanta si nici cu ''ecologia'' pur si simplu un tractor care troncane de te ia durerea de cap dimineatile de iarna la rece, traind pe propia piele cu un Porsche Panamera diesel. PS: Pupincuristii ma poate linge in c*r daca vor.

  • someone, vineri, 21.10.2016 21:06

    @ipsd: pt o clipa am crezut ca esti becali . despre masina ce sa mai zic? ce poate sa zica un om a carui masina e estimata la o suma mai mica decat sistemul audio optional al acestui 750D ? :D

  • Pavl, vineri, 21.10.2016 22:18

    @Mircea si ceilalti (putini) comentatori cu bun simt si pe baza de argumente, Nu va mai straduiti unii cu teste, note, comparatii, si ceilalti sa gasiti argumente pentru opinii. Doar intrebati-i pe baietasii de pe site ce parere au despre un model si aflati imediat daca e bun, daca e mai rau decat alte modele pe care nici nu le-au condus sau macar citit specificatii. Stiu ei direct, din experienta lor vasta de consumatori. Stiti ca in Romania categoria de populatie care are doar certitudini este covarsitoare.

  • Scorpionul.negru, vineri, 21.10.2016 23:16

    @Kotegaeshi Iar te bagi in seama ? Crezi ca ma intereseaza ce scrie un nimeni ? De unde ai dat comentul ? De la Jebel ?

  • babacloanta, sâmbătă, 22.10.2016 00:35

    O masina deosebita, plina de optionale care are in spate o strategie de marketing foarte tare dar care privita in esenta nu isi merita banii.. Prea scumpa pentru un diesel. Prea multe turbine. Cred ca mai trebuia inca o turbina care sa le tina in viata pe celelate 4.

  • nume, sâmbătă, 22.10.2016 00:50

    Cel mai puternic si performant motor diesel al momentului, ha? Ca V8-ul de 422 CP si 4.3 secunde de pe Porsche Panamera 4S Diesel o fi pe benzina. Sau ca V8-ul de pe Audi SQ7 TDI nu o avea 435 CP.

  • mm, sâmbătă, 22.10.2016 09:30

    sa analizam: 1.cheia sau ce e, cat o caramida dar se vede de la distanta 2. diesel pt. parvenitul care nu a a reusit sa scape de obsesia consumului 3. cele 2 tablete din spate, puteau fi montate mai discret la banii astia, dar de, daca nu se vede nu se pune 4. din orice unghi ai privi tot a bmw de 50k arata deci e kitchos si lipsit de prestanta in concluzie va avea un succes fulminant intr-o lume in care banii se fac foarte repede si se pierd poate la fel de repede (ca si acest bmw care peste 5 ani va valora undeva la 25k,spre deosebire de un RR care isi conserva mult mai bine valoarea chiar daca este facut tot de bmw)

  • Rik, sâmbătă, 22.10.2016 10:34

    @Automarket: De cate ori testati o masina scumpa repetati un cliseu atunci cand trebuie sa ii comunicati consumul, ca daca este masina scumpa nu conteaza detaliul asta, ba conteaza, in primul rand masoara nivelul de eficienta al motorului si cel tehnologic, este important pt ca un consum mai mic inseamna o autonomie mai mare respectiv un confort imbunatatit si nu in ultimul rand, daca esti bogat si iti permiti o masina scumpa nu inseamna ca esti si risipitor.

  • ....., sâmbătă, 22.10.2016 22:28

    eu daca as avea atatia bani sigur mi-as lua LEXUS . Acum or sa vina fanii trompetelor hitleriste si or sa ma scuipe in *capul mic* ... de la un milimetru ! Succesuri baieti .....

  • flavius, sâmbătă, 22.10.2016 22:31

    Trebuie sa fii ultimul cocalar tigan ca la peste 100 k sa iti iei BMW pe motorina ,cu nspe turbine.Dar cum cultura automobilistica este invers proportionala cu banii,sa traiasca "smecherii cu bmw !

  • r, luni, 24.10.2016 09:36

    Scor de 4,7 iar la Skoda Superb 4,5. Să înțeleg că dacă mi-aș lua o tigaie cehească aș face afacerea vieții mele ?

  • Kotegaeshi, luni, 24.10.2016 11:22

    @r , ia-ti un wok. Asta va fi afacerea vietii tale!

  • hrincu, miercuri, 26.10.2016 14:03

    De ce comenteaza toti posesorii de logan la o asemenea masina? Auzi :" seamana a masina de 50.000 E" :)))))))) de parca 50.000 E ii are ca si maruntis in buzunar?

  • nume, joi, 27.10.2016 20:05

    Da' cand se corecteaza neadevarul cu "Cel mai puternic si performant motor diesel al momentului"?

  • Mihai, vineri, 28.10.2016 13:57

    Sa cumperi o masina de genul asta diesel mi se pare esenta de cocalar. Nicoadata un motor diesel nu o sa fie la fel de rafinat ca un benzinar. In plus dupa ce alimentezi cu motorina puti a tractorist. Inteleg de ce oamenii cumpara Logan diesel sau Golf diesel, acolo costurile conteaza! Dar sa dai peste 100,000 de Euro pe o limuzina si sa te gandesti cum sa faci sa consume cu 3% mai putin mi se pare SF.

  • jeky, miercuri, 09.11.2016 21:10

    Daca mi-as permite asi cumpara-o,insa nu se poate! cred ca ramane una din cele mai calitative si performante masini de pe piata! cine si-o permite sa se bucure de ea!