Tehnologie
Nivelul tehnologic la care au ajuns mașinile din segmentul mare premium este oricum unul fabulos, deci orice model care reușește să iasă în evidență într-o zonă natural tehnologizată este de apreciat. Iar faptul că Seria 5 împrumută de la Seria 7 majoritatea sistemelor-cheie dedicate pasagerilor și șoferului reprezintă un punct în plus evident prin care modelul din Munchen reușește să le ia fața concurenților.
La fel ca pe Seria 7, întâlnirea cu tehnologia începe la câțiva metri înainte să urci în mașină, atunci când pui mâna pe cheia care seamănă cu un telefon mobil de dimensiuni mici și care-ți oferă un display pe care verifici statusul mașinii (uși, poziție, autonomie) indiferent de locul în care te afli. Cheia costă 252 de euro.
Seria 5 preia și capabilitățile de parcare automată din telecomandă, element foarte util celor care au locuri de parcare înguste în care e greu să deschizi ușile, de exemplu. Noi ne-am jucat cu sistemul și ni se pare o invenție cu adevărat utilă în cazuri rare. Dar probabil că există parcări și parcări în lumea asta.
Controlul sistemului multimedia cu ajutorul gesturilor face și el parte din peisajul tehnologic semnat de Seria 5. După cum am spus și mai sus, e ușor să te adaptezi și să înțelegi faptul că poți schimba volumul prin mișcări circulare ale degetului arătător și după o perioadă scurtă de acomodare ți se pare absolut normal să faci asta. Atât de normal, că te trezești rotind degetul degeaba în propria mașină după ce o lași pe cea de test în garajul său. Mai mult, ceea ce poate să pară o bucată de tehnologie la îndemână se transformă într-un vârf digital atunci când testezi, de exemplu, VW Golf facelift. Mașină care se laudă cu Gesture Control, dar care dă atât de multe rateuri la acest capitol încât preferi să nu le folosești niciodată.
Seria 5 oferă încă din echiparea standard pe această motorizare un sistem de navigație Professional. Pachetul audio de pe mașina testată era semnat de Harman Kardon și oferă o experiență acustică excelentă, dar nu la fel de "izolaționistă" precum cea pe care o ai într-un Seria 7 dotat cu pachetul Bowers&Wilkins.
Sume mult prea mari cerute pe masini prea banale (ca design ma refer).