BMW Seria 5

3.0 Benzina Turbo (540i) 340CP Aut8

Tinuta de drum

5.0

Începeam acest text subliniind faptul că Seria 5 este de fapt un soi de crossover la nivel tehnic între confortul pe care-l oferă Seria 7 și dinamismul din ADN-ul lui Seria 3. Ideea asta este foarte evidentă atunci când ne referim la ținuta de drum și la modul în care Seria 5 reușește să-și așeze resursele pe asfalt.

În primul rând, noua generație este greu de așezat într-un tipar dinamic. Și asta pentru că sistemul de suspensii adaptive îți oferă o plajă atât de largă de setări, încât este aproape imposibil să nu găsești ceva pe placul tău. Cert este că există diferențe majore între modul Eco Pro, care amorțește simțurile lui Seria 5, și modul Sport, în care mașina este un monstru pe care nu sunt convins că orice șofer îl poate stăpâni.

Chiar dacă a trecut printr-o dietă serioasă între generații, Seria 5 rămâne fratele ceva mai confortabil al lui Seria 3, oferind însă un comportament dinamic superior rivalilor din segment. Modelul german este un atlet pregătit pentru distanțe medii, gata să țâșnească însă pe sprintul de pe ultima turnantă pentru a-și depăși concurenții.

Flexibil și cu un șasiu dedicat unui mix de confort și sportivitate, Seria 5 oferă o direcție despre care n-ai ști că nu se află setată în modul Sport dacă n-ai avea modul Sport la distanță de un click pe consola centrală. Asta pentru că mașina se transformă și devine bisturiu la nivel de feedback, contractând întreaga experiență a inginerilor bavarezi în cei 45 de ani de dezvoltare a celor 7 generații ale modelului german.

  • Scorpionul.negru, marţi, 11.04.2017 15:47

    Sume mult prea mari cerute pe masini prea banale (ca design ma refer).

  • Barto, marţi, 11.04.2017 15:54

    Io am asa, un feeling, ca voi doar i-ati facut poze masinii, nicidecum condus&shit... Sau hai, poate ati condus-o prin parcarea dealerului...

  • mircea, marţi, 11.04.2017 16:07

    @Barto Nici măcar prin parcare. De fapt, chiar și fotografiile sunt cumpărate de pe un site de afară. Dacă ne gândim mai bine, nici măcar nu există mașina asta încă. Și nici marca nu prea e reală. De altfel, site-ul ăsta pe care citim acum testul e un dummy și trăim cu toții în Matrix. Cu mult mujdei și ceapă călită, dar Matrix. :)

  • vianu, marţi, 11.04.2017 17:32

    @Barto.... cel mai bine se vede photoshop-eala in poza 12, identific niste layere p'acolo ...n'am zis bine?

  • Lexus, marţi, 11.04.2017 18:26

    Noul V6 de 3.5 litri twin turbo de pe Lexus are 415 cai si 600nm cuplu.Atata au si nemtii cuplu(pe diesel-uri :)) ). Dar o sa ajunga si BMW la cifrele astea,mai pun 3 turbine.

  • dan_grc, marţi, 11.04.2017 19:37

    @Lexus Ai idee cand apare noul GS? Era programat pentru 2018 in mod normal, dar daca faci ceva sapaturi o sa constati ceva mai uluitor decat motorul V6 de 3.5, anume ca sunt sanse mari sa nu mai apara, ceea ce este foarte nasol pentru Lexus.

  • @dan_grc, marţi, 11.04.2017 19:49

    A aparut deja pe LS.Alta intrebare!

  • ~, marţi, 11.04.2017 19:51

    Trebuie sa recunosc ca eu sunt un fan inrait BMW, dar plecand de la F30 mi se par odioase toate "boturile" cu grila unita cu farurile. Pe seria 3 cred ca si eu puteam sa le "unesc" mai bine. Vezi Mazda 6 care la fel are farurile unite cu grila, dar realizat mult mai finut. Mie mi se pare ca BMW a intrat intr-un con de umbra in ceea ce priveste designul, exact cum era si Audi in urma cu vreo 2 ani. Mie personal nu imi place noua linie de design Audi, dar prevad in viitorul apropiat ca si BMW va avea de suferit din cauza monotoniei si a lipsei de directie. Tot respectul ptr Volvo, Mercedes, Jaguar si Maserati care au inteles ca designul chiar conteaza cand dai intre 70 si 100k pe o masina din gama asta. Pacat, deoarece potential exista iar din punct de vedere tehnologic noul seria 5 chiar este un salt calitativ fata de generatia precedenta precum si un model extrem de reusit.

  • dan_grc, marţi, 11.04.2017 21:03

    @Lexus Eu mă refeream la faptul că sunt șanse ca Lexus să renunțe la un succesor pentru GS.

  • andrei, miercuri, 12.04.2017 09:51

    Sunt curios cum e directia pe noul 5, pe vechiul model era mult prea usoara si amortita. Si in combinatie cu masa uriasa a modelului nu mi-a placut la drum. Cat priveste tractiunea integrala sunt curios daca planetarele pica la fel de repede. Sau cutia de transfer. Oricum ar fi nu inteleg de ce s-ar complica cineva cu x Drive pe o astfel de masina.

  • Pai pica, joi, 13.04.2017 01:14

    Cat timp au garantie 2 ani,ce vrei?crezi ca-s prosti?stiu ei de ce.daca nu pica,avea 5-7 ani, 200k+ km.masinile de spalat au mai mult

  • Andi, marţi, 18.04.2017 16:15

    @automarket : Am impresia ca " la jaguar e cu 1 litru in plus si la z e 1.5 litri in - " este de fapt corectitudinea declaratiilor date de producatori... Unii mint mai mult.. altii mai putin. In cartea masinii mele zice ca consuma 16 urban, si ea consuma 12-14. Deh, anii 90, alte vremuri....

  • Valy, joi, 27.04.2017 12:17

    Faceti test drive la modelul cu xDrive, iar la finalul articolului puneti detaliile tehnice de la varianta fara xDrive :). Adica difera greutatea, 0-100, viteza maxima etc. Legat de articol, e cuprinzator si bun, cu usoare exprimari ciudate pe alocuri.

  • Flo, joi, 11.05.2017 16:28

    M-am urcat in ea intr-un showroom si nu mi-a placut designul interior cat si exterior. Vechea serie 5 este cu mult mai frumoasa si are personalitate, lucru pe care nu-l gasesti aici.