BMW Seria 5

3.0 Benzina Turbo (540i) 340CP Aut8

Interior

4.5

Noua generație BMW Seria 5 este un Mini Seria 7 atunci când îl privești din exterior, iar impresia asta pregnantă îți este servită fără prea multe filtre și atunci când intri în mașină. 

Există trei cuvinte-cheie în peisajul habitaclului modelului german. Unul este "Conservator", pentru că vor exista destule voci care vor susține că vorbim de un interior familiar, pe alocuri mult prea familiar cu cel al mașinii pe care o înlocuiește. Apoi, însă, te așezi în scaun, te adaptezi la noul mediu și-ți dai seama aproape instantaneu că nivelul de rafinament oferit de noul Seria 5 este unul extrem de ridicat. Atât de ridicat, încât pare că a fost scris permanent deasupra bancurilor de lucru al designerilor și al echipelor care s-au ocupat de alegerea materialelor interioare, ca un soi de indicație-motto pe care cei care dezvoltau mașina s-o aibă în vedere constant. Rafinament, deci, este al doilea termen.

Apoi vezi că, de fapt, s-au schimbat multe în Seria 5. Display-ul central nu are doar o altă formă, ci și un alt sistem grafic, diferit chiar și față de Seria 7. Mai mult, este acum sensibil la atingere, chit că pentru a ajunge să pui degetul pe el e nevoie de ceva distanță parcursă cu mâna, deci nu e tocmai cel mai ergonomic element de la interiorul mașinii. Tehnologie, așadar.

O notă bună pentru izolarea fonică fabuloasă a mașinii, facilitată și de motorul pe benzină care la turații înalte pătrunde în creier exact atât cât trebuie pentru a te face să te simți bine.

BMW rezolvă însă această problemă prin faptul că tehnologia controlului prin gesturi aterizează pe Seria 5 direct de pe fratele mai mare. Deși în prima fază pare un gimmick tehnologic care are scopul de a-ți fura ochii și mintea, intri foarte ușor în pielea sistemului și ți se va părea apoi natural să modifici volumul sistemului audio învârtind degetul prin aer în fața display-ului central. Cu atenție ca în spatele tău să nu fie altă mașină, pentru că șoferul acesteia va concluziona ușor că-i arăți lucruri neortodoxe.

La interiorul lui Seria 5 vei găsi elemente preluate fără grijă de la Seria 7, dar și lucruri pe care BMW le-a compromis dintr-un motiv sau altul între generații. De exemplu, buzunarul ușilor se poate transforma ușor în gaură neagră în care dispar lucrurile personale, pentru că deschiderea sa nu mai permite accesul unei mâini de adult. 

  • Scorpionul.negru, marţi, 11.04.2017 15:47

    Sume mult prea mari cerute pe masini prea banale (ca design ma refer).

  • Barto, marţi, 11.04.2017 15:54

    Io am asa, un feeling, ca voi doar i-ati facut poze masinii, nicidecum condus&shit... Sau hai, poate ati condus-o prin parcarea dealerului...

  • mircea, marţi, 11.04.2017 16:07

    @Barto Nici măcar prin parcare. De fapt, chiar și fotografiile sunt cumpărate de pe un site de afară. Dacă ne gândim mai bine, nici măcar nu există mașina asta încă. Și nici marca nu prea e reală. De altfel, site-ul ăsta pe care citim acum testul e un dummy și trăim cu toții în Matrix. Cu mult mujdei și ceapă călită, dar Matrix. :)

  • vianu, marţi, 11.04.2017 17:32

    @Barto.... cel mai bine se vede photoshop-eala in poza 12, identific niste layere p'acolo ...n'am zis bine?

  • Lexus, marţi, 11.04.2017 18:26

    Noul V6 de 3.5 litri twin turbo de pe Lexus are 415 cai si 600nm cuplu.Atata au si nemtii cuplu(pe diesel-uri :)) ). Dar o sa ajunga si BMW la cifrele astea,mai pun 3 turbine.

  • dan_grc, marţi, 11.04.2017 19:37

    @Lexus Ai idee cand apare noul GS? Era programat pentru 2018 in mod normal, dar daca faci ceva sapaturi o sa constati ceva mai uluitor decat motorul V6 de 3.5, anume ca sunt sanse mari sa nu mai apara, ceea ce este foarte nasol pentru Lexus.

  • @dan_grc, marţi, 11.04.2017 19:49

    A aparut deja pe LS.Alta intrebare!

  • ~, marţi, 11.04.2017 19:51

    Trebuie sa recunosc ca eu sunt un fan inrait BMW, dar plecand de la F30 mi se par odioase toate "boturile" cu grila unita cu farurile. Pe seria 3 cred ca si eu puteam sa le "unesc" mai bine. Vezi Mazda 6 care la fel are farurile unite cu grila, dar realizat mult mai finut. Mie mi se pare ca BMW a intrat intr-un con de umbra in ceea ce priveste designul, exact cum era si Audi in urma cu vreo 2 ani. Mie personal nu imi place noua linie de design Audi, dar prevad in viitorul apropiat ca si BMW va avea de suferit din cauza monotoniei si a lipsei de directie. Tot respectul ptr Volvo, Mercedes, Jaguar si Maserati care au inteles ca designul chiar conteaza cand dai intre 70 si 100k pe o masina din gama asta. Pacat, deoarece potential exista iar din punct de vedere tehnologic noul seria 5 chiar este un salt calitativ fata de generatia precedenta precum si un model extrem de reusit.

  • dan_grc, marţi, 11.04.2017 21:03

    @Lexus Eu mă refeream la faptul că sunt șanse ca Lexus să renunțe la un succesor pentru GS.

  • andrei, miercuri, 12.04.2017 09:51

    Sunt curios cum e directia pe noul 5, pe vechiul model era mult prea usoara si amortita. Si in combinatie cu masa uriasa a modelului nu mi-a placut la drum. Cat priveste tractiunea integrala sunt curios daca planetarele pica la fel de repede. Sau cutia de transfer. Oricum ar fi nu inteleg de ce s-ar complica cineva cu x Drive pe o astfel de masina.

  • Pai pica, joi, 13.04.2017 01:14

    Cat timp au garantie 2 ani,ce vrei?crezi ca-s prosti?stiu ei de ce.daca nu pica,avea 5-7 ani, 200k+ km.masinile de spalat au mai mult

  • Andi, marţi, 18.04.2017 16:15

    @automarket : Am impresia ca " la jaguar e cu 1 litru in plus si la z e 1.5 litri in - " este de fapt corectitudinea declaratiilor date de producatori... Unii mint mai mult.. altii mai putin. In cartea masinii mele zice ca consuma 16 urban, si ea consuma 12-14. Deh, anii 90, alte vremuri....

  • Valy, joi, 27.04.2017 12:17

    Faceti test drive la modelul cu xDrive, iar la finalul articolului puneti detaliile tehnice de la varianta fara xDrive :). Adica difera greutatea, 0-100, viteza maxima etc. Legat de articol, e cuprinzator si bun, cu usoare exprimari ciudate pe alocuri.

  • Flo, joi, 11.05.2017 16:28

    M-am urcat in ea intr-un showroom si nu mi-a placut designul interior cat si exterior. Vechea serie 5 este cu mult mai frumoasa si are personalitate, lucru pe care nu-l gasesti aici.