Tinuta de drum

4.5

De la lansarea modelului Seria 4, cei de la BMW au spus că introducerea unei noi cifre în gama oferită clienților a fost făcută pentru a evidenția mai mult diferențele de caracter între modele. Practic, BMW spunea că Seria 4 atât de sportiv și agil, comparativ cu un Seria 3, încât nu putea să rămână la vânzare cu același nume.

Același principiu se aplică, în teorie, și în cazul Seria 4 Gran Coupe, ce ar trebui să fie o mașină mai agilă decât Seria 3. Este? Da, dar diferențele sunt mici, pentru că și Seria 3 e o mașină sportivă. Cu toate acestea, în favoarea modelului Gran Coupe joacă ampatamentul mai lung precum și punțile mai late.

Asta îi oferă mai multă stabilitate atunci când vrei să conduci sportiv. Mai mult decât atât, și suspensia este mai rigidă și mai joasă, totul fiind astfel setat pentru a oferi o experiență mai incitantă din spatele volanului. Pe viraje, BMW Seria 4 Gran Coupe își păstrează echilibrul foarte bine și chiar are o anumită eleganță comparativ cu Seria 3.

Chiar și cu motorul de 2 litri diesel, te poți distra fără probleme de la volanul acestei mașini, mulțumită cutiei de viteze cu 8 rapoarte. Aceasta te va păstra tot timpul în plaja optimă de cuplu pentru a livra resursele motorului instantaneu către roțile mașinii. Sistemul xDrive trimite prioritar putere către roțile spate și, dacă vrei, poți să faci puntea posterioară să derapeze controlat fără prea mult efort.

Dacă o lași mai ușor, Seria 4 Gran Coupe poate fi un partener bun de drum lung, dar cu ceva excepții în zonele cu multe imperfecțiuni. Acolo unde asfaltul nu e prietenos, clar Seria 4 Gran Coupe nu o să fie nici el prietenos cu spatele tău. Iar asta în ciuda faptului că suspensia e bine legată, omogenă, solidă și bine antifonată. Rigiditatea care te ajută în virajele rapide se transformă aici într-un dezavantaj.

  • Seriff, luni, 14.03.2022 09:02

    Consum 6% la 130 kmh, suta in 7.6 secunde, o masina cum ar trebui sa fie toate masinile, nu grele de 2 tone cu consum de 8 la 130 la ora sau cu stecher. Apropo, unde sunt aia care ziceau ca nu se mai fabrica diesel?

  • ds, luni, 14.03.2022 11:19

    Înțeleg să ai opționale ca faruri cu tehnologie laser, head-up display și controlul prin gesturi, suspensie mai rigidă și mai joasă cu un centimetru, un sistem de frânare mai potent, dar pe gama de top, să dai 2.000 de euro în plus, pentru acces fără cheie în mașină, scaune reglabile cu memorie și încălzire sau suport lombar? Adică dotările astea, care fie vorba între noi, pe un Logan le pui cu 600 de euro, iar la multe alte modele le ai în dotarea imediat următoare după standard, se găsesc pe pachetul Business Class? Vai! Nu este departe momentul în care vor fi considerate opționale centurile pe locurile din spate sau două ștergătoare pebtru parbriz.

  • Liviu, luni, 14.03.2022 12:00

    @ds vrei premium? scoti banu. Cand dai 7-10 mii euro pe o vopsea la masini de peste 100 mii euro, cum e? Pretul nu e corelat cu costul, ci cu cat e dispuns omul care isi doreste ceva sa dea. Daca vrei sa primesti cat mai mult pentru banul dat, nu bmw e marca spre care sa te indrepti.

  • ds, luni, 14.03.2022 12:13

    @Liviu, n-ai înțeles. Mirarea mea este că bagă niște opționale care, la pretențiile mărcii, ar trebui să fie standard, nu la pachetul de top. Adică acces mașină fără cheie sau reglaj scaun cu memorie bagi doar la Business class? La o mașină ce pleacă de la 50.000? La Dacia opțiunea de acces fără cheie, adică cu cardul în buzunar, la pachet cu frâna de parcare asistată electric și încă câteva chestii este 450 euro. Sau poate că cei mai bătrâni dintre noi își amintesc că Oltcit-ul avea scaun cu reglaj cu memorie.

  • Liviu, luni, 14.03.2022 15:23

    @ds da, asa fac marcile premium, nu doar bmw. Ti o dau cheala si te parlesc la pachete si optiuni.

  • Andrei, luni, 14.03.2022 18:47

    @ds: le pot baga in standard, dar pretul ar creste corespunzator. Si atunci ai avea o noua problema, pentru ca sunt clienti care nu vor keyless sau scaune cu memorie (astea la ce sunt bune, cat timp in 99% din cazuri e un singur sofer?). Mi-a placut mult vechiul 4, l-am condus cu eterna motorizare 20xd, foarte stabil, motor decent, consum mic, putea rupe aderenta in Sport+ sau DSC OFF, l-am dus si pe Transfagarasan. Dar daca tot arunci atatia bani, nu are nicun sens sa nu iei un motor pe benzina cu 6 cilindrii si tractiune spate, ca doar nu e masina de deszapezit. Nota de 4.2 in spiritul site-ului. Pacat de uratenia frontala a masinii.

  • PMC, marţi, 15.03.2022 13:02

    Masina e f ok. Eu nu-s mare fan BMW, dar asta nu inseamna ca nu recunosc valoarea lor si nu inteleg de ce au asa multi fani. Dieselul? :) Bine-nteles, cel mai bun motor ce a fost nascocit de mintea umana pana la ora asta. Dar ca de fiecare data in istorie, nicio fapta buna nu ramane nepedepsita. Indata ce apare ceva bun, corect ca pret/performanta, imediat apar cretinetzii isterici si vor sa-l distruga/interzica. Un alt exemplu e carnea. Am ajuns sa producem destul de multa carne ca scada pretul. Tot mai multi au carne pe masa. Urmarea? Apar istericii mediului, pepenii verzi la exterior si rosii ca steagurile sovietice la interior, si se bat sa fie scumpita, sa o inlocuim cu carne sintetica. Vitele omoara planeta cu flatulentza. De fapt flatulentza mintilor lor bolnave face mult mai mult rau decat basinile vitelor.

  • Seriff, marţi, 15.03.2022 14:12

    @PMC, cel mai bun comentariu, daca ar gandi toti oamenii, asa am fi departe acum.

  • Moshu, sâmbătă, 26.03.2022 21:14

    Astept sa se faca 123.000 euro masina asta si numai daca am servetele umede cu haloe de vera in torpedo(climatizat, da ?!) Numai dupa asta , o cumpar. Nu le-ar fi rusine. Poti spune ca esti obligat sa asimilezi total orice iti arunca in fata, deorece este un salt(jump pentru cei care folosesc romana noua), tehnologic la care trebuie sa te resemnezi si sa accezi deoarece ei au ejaculat binevoitori, ideologiile functionalitatilor "normale" si celelalte tehnologii ariene, superioare, dar, nu neaparat necesare. O masina este un obiect care trebuie sa te duca din a in b, convenabil si pentru mult timp, fiind o necesitate mondena dar si reala. Cu ce se preteaza in ziua de azi indivizii astia, ca inovatii, este echivalentul spalarii pe creier, dar cu stil.