BMW Seria 3

320d xDrive 190 CP Aut8 4x4

Calitate / Pret

3.5

BMW a știut să își vândă întotdeauna destul de scump pielea. Prin urmare, decizia de a păstra noua generație Seria 3 la același preț de pornire ca al vechiului model poate fi una surprinzătoare. Dacă începi să frunzărești configuratorul și să cauți alte versiuni, niveluri de echipare și opționale o să realizezi că valoarea unui Seria 3 foarte bine echipat a crescut. Și nu cu valori ușor de neglijat.

Un 318d cu transmisie manuală (da, mai există așa ceva) pornește de la 35.800 de euro, adică o valoare decentă și cât se poate de corectă. Versiunea testată de mine, adică 320d nu e cu mult mai scumpă: 38.500 de euro. Și ea este disponibilă cu transmisie manuală. Dacă începi să adaugi cutia automată Steptronic sport și tracțiunea integrală xDrive ajungi la o valoare de 43.300 de euro. În continuare un preț corect pentru acest segment.

Urmează însă nivelul de echipare, care poate costa 1400 de euro (Advantage), 3400 de euro (Sport Line, ca pe exemplarul meu), 5000 de euro (Luxury Line) sau chiar 6200 de euro (M Sport). După ce ai făcut calculele acestea și te-ai apropiat de pragul psihologic de 50.000 de euro poți să te joci cu opționalele: un volan încălzit, un rezervor mai mare (costă și acesta 174 de euro), scaune față reglabile electric și încălzite, faruri adaptive cu LED, un head-up display, încărcare prin inducție pentru telefonul mobil, cel mai complex sistem multimedia (BMW Live Cockpit Professional).

Toate acestea stabilesc valoarea finală a exemplarului de test la 63.800 de euro. Derulez câțiva ani și îmi aduc aminte de testul meu cu prima generație BMW X6. SUV-ul coupe costa pe atunci 62.000 de euro. În concluzie, este fantastic cât de mult au urcat prețurile mașinilor în doar 11 ani. E drept, și tehnologia disponibilă a evoluat direct proporțional cu ele. 

Să ne concentrăm asupra valorilor cerute de rivali. Un Mercedes-Benz C220d cu 4Matic și cutie automată are un preț de pornire de 44.300 de euro. Englezul Jaguar XE și versiunea sa diesel, fără tracțiune integrală, ajunge la 44.800 de euro. Hibridul Lexus IS300h ajunge la numai 42.500 de euro, dar nu dispune de tracțiune integrală. Dacă vă gândiți la un Volvo S60 cu versiunea pe benzină T4, de 190 de cai putere, fără 4x4, socotelile încep de la 45.200 de euro.

Prin urmare, dacă vorbim doar despre prețul de pornire al variantei testate, fără opționale, BMW 320d stă destul de bine în comparația cu rivalii.

  • raduvlase, vineri, 13.09.2019 12:05

    Foarte frumos! Un model foarte reusit. Your move, Mercedes! :)

  • someone, vineri, 13.09.2019 12:49

    pana ajungi la pret, masina pare exemplarul pefect din clasa medie. isuse, chiar ca au crescut preturile, si aici vorbim de un diesel de 2.0 sub 200 cai. am ramas fara cuvinte, din toate punctele de vedere

  • andrei, vineri, 13.09.2019 13:02

    doar 60K+? hai ca se poate si mai bine, in curand ajungem la 100k. nu mai zic, alt tractor. nu stiu ce portbagaj mic ati vazut voi la C klasse, mie mi s-a parut foarte mare.

  • zamaraii, vineri, 13.09.2019 13:04

    In sfarsit o cutie automata pozitonata corect pe manual (+ si - sunt cum trebuie). P.S. nu ati mai avut culori la aparat?

  • Kirotractor, vineri, 13.09.2019 13:34

    Mda, la pozele de azi a trebuit să-mi caut ochelarii de soare. :-) E bine că testul a urmat totuși imediat după... întunecosul S60, chiar dacă diesel + 4x4 n-ar fi integral comparabil cu benzinar + FWD. BMW-ul ăsta reușit per total explică zic io indirect de ce A4 se vinde cam slab în ultima vreme... dar și de ce Volvo crește (OK, mai ales pe SUV-uri, dar nu numai -- prețul contează totuși și-n stratosfera premium...) Pozitiv îmi pare-n primul rând acordul dintre liniile interiorului și onduleurile tablei. Și masa proprie redusă-i lăudabilă (mai ușor cu *doar* 62 kile vs. S60, dar nu trebuie uitate nici dieselul de sub capotă, nici tracțiunea integrală.) E și surprinzător de economic, dar clar prea scump în configurația testată. Dac-aș fi dizălist înfocat... și manager nu chiar cu cont blindat, :-P aș merge deci pe un 318d fără multe briz-briz-uri. Rămân însă la ideea (fixă :-)) că asocierea BMW+diesel nu rimează, la fel ca-n cazul Porsche.

  • Parere, vineri, 13.09.2019 13:51

    Acelasi design imbatranit, aceeasi masina cu schimbari minore de 10 ani. Nu merci, nu ma las pacalit pe banii mei sa platesc dublu fata de cat face o masina de genul asta.

  • Nissan, vineri, 13.09.2019 14:35

    A propos: unde este 320i?

  • dan_grc, vineri, 13.09.2019 14:41

    Pentru fanii benzinei exista varianta 330i, adica 2.0 turbo de aproape 260 cai, mi se pare alegerea perfecta, nu stiu daca este disponibila la noi, deocamdata. Pretul este cel asteptat, adica mare, dar acest exemplar este cu 8000 euro mai scump decat S60-ul testat de AM, adica nu foarte mult, tinand cont ca are si tractiune integrala. Oricum, toate sunt scumpe, astept seria 3 pe piata de mana a doua :). Apropo, o Giulia de doi-trei ani costa aproape cat un seria 5 G30 de aceeasi varsta, italienii continua pe calea " exotismului ", plecand de la preturi prea mari la masina noua, apoi se plang ca piata nu le apreciaza produsele.

  • steff, vineri, 13.09.2019 15:06

    Twin-power turbo nu inseamna ca are 2 turbine. Ati muscat-o si voi ca 80% din cei care prezinta masina asta.

  • @parere, vineri, 13.09.2019 17:28

    Pentru tine exista Renault Talisman la jumatate de pret, se dau ca painea calda.

  • Sam93, vineri, 13.09.2019 21:44

    Sunt de acord cu multe dintre punctele din articol, in afara de nota data la design. Sa fie serios, acest design e mediocru, si pe alocuri atroce (anumite detalii). Oricum, din punct de vedere estetic este in mod clar, pentru oricine are ochi, un regres semnificativ de la generatia precedenta. Nu doar ca e un regres de la generatia precedenta, dar atata si mai rau decat Volvo S60 testat de curand si Audi A4. Merita maxim 3 stele la design.

  • nume, vineri, 13.09.2019 22:27

    Toate motoarele diesel de pe noul Seria 3 au (cate) doua turbine Cat despre test, e amuzant cum a primit mai multe stele la design decat Porsche 992. De fapt, daca stai sa te gandesti mai bine, la fel s-a intamplat si in cazul noului Seria 1.

  • @Sam, vineri, 13.09.2019 23:18

    Regele s-a intors, nu c-ar fi fost plecat prea mult, de la E90 incoace tot se critica aspectul seriei 3, dar acest model continua sa faca istorie, doar noul clasa C poate sa-i mai puna probleme.

  • poze, sâmbătă, 14.09.2019 08:52

    atata l-ati laudat pe ”fotograful” asta care va pozeaza masinile incat acum o da pe ”arte”... na, si Picasso a trecut prin mai multe etape (albastra, roz) inainte de cea cubista, dar el avea geniu... aici nu e cazul, reveniti la poze clasice, ca de fotografii artistice nu e cazul

  • PMC, luni, 16.09.2019 00:43

    Hiiiii... vai de mine!... Iar testati Diesel? Domnilor de la AM, dar nu se poate asa ceva. Va permiteti sa le dati cu tifla enoriasilor verzi? Nu va e teama deloc-deloc? :D GO GO DIESEL!

  • DemisCreed, luni, 16.09.2019 19:28

    In primul rând ca NU are 2 turbine , am același motor B47 pe F30lci și are 1 turbina cu sistem Twin-Scrool . Modelul cu 2 turbine este 325d și are 224hp, nu 190hp. Prețul este unul perfect normal pentru configurația ei și opțiunile puse , nu mai vb tâmpenii , scump este pentru cei ce nu și-l permit . Este unul mai sus care spune ca nu merita nici 3,5 stele la design , eu îți transmit sa lași jucăriile și STB-ul și după sa vb de design-ul acestui model. BMW când aduce un model nou .. pai este nou din toate încheieturile , nu ca la Audi unde de aproape 20 ani au aproximativ același design . Numai cine nu a avut un BMW nu știe ce înseamnă și cum se conduce unul , aici nu mă refer sa îți iei un cazan de E46 de își trage toate fâsurile , ci o mașina cât de cât acceptabila cu o vechime de pana in 10 ani.

  • Andrei, miercuri, 18.09.2019 16:29

    60000 euro pentru un 4 cilindrii, cu spatiu interior mai inghesuit decat un Golf? In banii aceia aproape ca se poate lua un M2 Competition, chel, manual. Incomparabil cu asta. Chiar daca fara faruri cu Laser si alte prostii.

  • Radu, vineri, 20.09.2019 16:49

    Nu stiu cum se dau notele pe aici si cum se fac testele, dar trecem cu vederea :) Parerea mea: 1. BMW dizal este si va ramane masina cocalarilor atat tip cat exista pe piata Lexus IS300H cu un pret sub panarama asta :) 2. Aceasta masina este un magnet de amenzi in majoritatea tarilor, iar amenzile sunt conectate cu asigurarile, deci platesti amenda + prima marita la asigurare anul urmator si ai sanse mari sa ramai fara permis :)) https://www.express.co.uk/news/uk/1063447/bmw-mercedes-audi-car-uk-worst-drivers-traffic-road-offences-insurance 3. Prin Anglia in primele 5 cele mai scumpe masini de intretinut sunt BMW: https://www.express.co.uk/life-style/cars/1134482/Cheapest-most-expensive-cars-maintain-repair-2019 Cam asta e cu BMW, note mari la teste, ca e masina sportiva dom'le care te baga in rahat cu amenzi, prime de asigurare marite si chiar posibilitatea de a ramane fara permis :))

  • PMC, sâmbătă, 21.09.2019 10:20

    @Radu: sunt de acord ca daca iei BMW, nu iei Diesel, dar de aici pana la a spune despre masina asta ca e "panarama" e o cale asa de lunga incat numai un ins usor debusolat ar putea-o parcurge. Ala ai fi tu, in caz ca nu te-ai prins.

  • Eugen BRS, marţi, 24.09.2019 15:47

    Interesanta comparatia cu IS300H...adica 2.5 l aspirat plus un electric, nu stiu daca le-ai condus, dar cu siguranta nu cel putin pe una dintre ele…. Daca ati observat majoritatea producatorilor lanseaza modele noi cu motorizari diesel ( Mercedes, BMW, Audi, VW, Peugeot, Ford etc), asa ca testarea acestei masini este normala. Doar Toyota a renuntat, de ce? Cei pasionati de lumea auto stiu foarte bine... BMW 2.0 d (190 PS) va avea si un system micro hybrid ( ca si multi altii) si va indeplini inca 10 ani cele mai exigente norme, cu performante bune si consum excellent.