BMW Seria 2 Cabriolet

2.0 Benzina Turbo (220i) 184CP Aut8

Interior

4.0

Când vorbești de interiorul unui cabriolet compact, trebuie să-ți împarți discursul în trei părți distincte evidente: locurile din față, locurile din spate și portbagaj. Cele trei sunt atât de diferite, încât împărțirea grosieră a Terrei pe trei zone climatice pare un simplu moft geografic. 

În față, dacă nu ai vedea soft top-ul (sau cerul, în funcție de caz) și dacă nu ai ști ce conduci, nu ai simți că te afli într-o maşină compactă. Ai spațiu berechet, îți poți muta scaunele în miliarde de feluri pentru a-ți stabili poziția ideală, ai scaune nu doar confortabile, ci și profilate sportiv grație kitului M de interior, iar volanul tinde să facă parte din același univers estetic și practic. Planșa de bord este însă cam seacă, dar e îmbunătățită evident în raport cu cea a lui Seria 1 Cabrio, strămoșul direct al modelului testat. Unii ar spune însă că simplu este mai bine.

După care îți dai seama că în joystick-ul de pe consola centrală ți se deschide celălalt BMW Seria 1 prin sistemul iDrive: sofisticat, plin de tehnologie, complex și extrem de ușor de înțeles și de utilizat. Foarte interesant este faptul că, atunci când rulezi decopertat, Seria 1 Cabrio nu îți dă dureri de cap deloc până la 150 de km/h, paravântul textil detașabil care acoperă locurile din spate fiind mai mult decât util. Atât din punctul de vedere al curenților de aer, cât și din cel al zgomotului perceput.

Apropo de paravântul demontabil, acesta este segmentat și poate fi transformat ușor într-un pachet plat de dimensiunea unui biblioraft. Un pas în plus față de precursorul Seria 1 Cabriolet, care avea nevoie de spațiu serios în portbagaj pentru asta.

Apropo de portbagaj, vorbim de un cabriolet care, cu plafonul ridicat, este mai mult decât util. Încap fără probleme două genți de cabină plus două ghiozdane în spate și nu am avut greutăți de niciun fel la acest capitol, singurele semne de întrebare fiind legate de gura de acces restrânsă. Dar logica germană triumfă când e vorba de spațiul pentru bagaje până şi cu plafonul coborât. Portbagajul își pierde vreo 10 centimetri din înălțime, celelalte coordonate fiind identice. Altfel spus, dacă ai bagaje îndeajuns de inteligente constructiv, ai șanse să circuli fără probleme astfel. 

Locurile din spate nu sunt însă specifice unei compacte, Și probabil că cei de la BMW își asumă asta fără probleme. Ok, dacă vorbim de doi copii de până la 12 ani, s-ar putea să nu aibă probleme de acomodare. Dar doi adulți simt în mod sigur constrângeri din toate direcțiile. Plus un paravânt detașabil în brațe, dacă aceștia vor să vadă cât mai mult din lume pe verticală, iar portbagajul e deja plin. Dar poți să vezi și partea bună a peisajului: locurile din spate pot juca rolul perfect de spațiu pentru bagaje, mai ales dacă ai genți de voiaj care nu încap în portbagaj.

Pe scurt, Seria 2 Cabrio e o mașină creată pentru doi pasageri cu bagajele specifice. Orice persoană în plus care vrea o tură cu mașina decapotată ar face bine să-și asume faptul că nu se va lăfăi în confort.

  • MAVERICK_SS, vineri, 26.08.2016 10:49

    O intrebare putin off-topic: Unde anume au fost facute pozele ?

  • mircea, vineri, 26.08.2016 11:03

    @Maverick_SS În sudul Germaniei și nordul Italiei.

  • G4.56, vineri, 26.08.2016 11:48

    O alta manipulare marca BMW. Pretul nesimtit nu ma mai mira deja. A devenit ceva natural pentru nemtii. Sunt in stare sa ceara pret si pe staniolul la ciocolata ( o fosta vb batraneasca ) . BMW 218I 136CP cabrio basic costa 33.840 € adica putin peste 34 mii daca adaugam si una din nuantele metalizate din paletarul de culori. In acest pret ofera cateva dotari destul de penibile pt o masina absolut premium si ca target si ca imagine. Suspensia spate Multi-link vine din varianta a doua de echipare ( adica cea prezentata in test ) care costa cu vreo 7 mii mai mult. De astfel Climatizarea Automata este optionala , mai dai 600 euro pe ea + packet multifunctional ajunge la vreo 2.000 euro ( asta daca vrei clima automata, daca nu stai cu A/C manual si te roade invidia pe vecinu cu Logan Prestige ca el are clima semi-automata in 10 mii euro, iar tu care ai cheltuit o avere pe primul tau BMW nu ai ) . Dar un lucru este cert: Va fii remiza la punti rigide spate :))))))) .

  • LR, vineri, 26.08.2016 13:05

    "Cabrioletele sunt mașini construite pentru anotimpul cald. Sau anotimpurile calde, în funcție de meridianul de pe care citești aceste rânduri." Mircea, nu înțeleg, ce treabă are meridianul cu anotimpul cu meridianul? Sigur nu are treabă cu latitudinea?

  • mircea, vineri, 26.08.2016 14:41

    @LR Ai dreptate. Am încercat să folosesc o deviație a expresiei "de pe alte meridiane" în sensul "din alte zone ale Pământului", dar am reformulat pentru claritate. Mulțumiri.

  • LR, vineri, 26.08.2016 14:45

    @Mircea Cu plăcere. Și altădată :)