Motor / Transmisie

4.0

BMW a pregătit o paletă generoasă de motorizări pentru Seria 2 Active Tourer. Monovolumul dispune de motorizări electrificate, dar și de câteva soluții clasice, cum ar fi un diesel de 150 de cai putere.

Cei are preferă benzina, au de ales între motoare cu 136, 170 sau 218 cai putere. Iar cei care vor un plug-in hybrid vor avea de ales, începând cu jumătatea anului, între versiunile de 245 și 326 de cai putere.

La testul nostru din Malaga aveam ocazia să mă intersectez și cu PHEV-ul de 326 de cai, regăsit pe versiunea 230e xDrive, însă, fiind o versiune pre-serie și cu o adresabilitate mai scăzută în România, am ales ceva mai pământesc: adică 220i.

Ca și 223i, acest motor dispune de un sistem mild-hybrid la 48V, care îi aduce benzinarului de 1.5 litri un plus de 19 cai. Motorul electric este integrat în cutia automată și pune umărul la performanțele finale ale mașinii, ajutând în fazele de accelerare intensă. Vorbim, astfel, de un total de 170 de cai și un cuplu motor de 280 de Nm. Acesta din urmă este distribuit pe o plajă uriașă, cuprinsă între 1500 și 4400 de rotații.

Resursele motorului sunt bune și oferă dinamism la viteze urbane și de drum național. Chiar și pe autostradă ai impulsuri bune atunci când ești aproape de limita de viteză legală. Lucrurile s-ar putea să se schimbe atunci când în mașină se află patru sau cinci pasageri, plus bagajele lor. Accelerările nu vor mai fi atât de prompte, ci mai degrabă progresive.

Însă, cu doi pasageri în mașină, versiunea 220i este corect motorizată și bine exploatată de transmisia automată Steptronic, cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj. Vestea bună este că ea va fi oferită standard pe toate versiunile. Deci, adio cutie manuală pe Seria 2 Active Tourer.

Cutia schimbă bine, liniar, ușor molcom în modul de rulare mai relaxat. Odată ce ai trecut în Sport, schimbarea treptelor e mai alertă și motorul livrează tot ce poate. Tot în acest mod vei auzi ceva mai mult și agregatul de 1.5 litri, care devine guraliv după 3500 de rotații. El este bine echilibrat, însă, la pornire, mai apar vibrații.

  • @Edikk, duminică, 27.02.2022 21:15

    *Nu o fac!

  • ds, luni, 28.02.2022 09:54

    Cred că este cel mai "cuminte" design al bmw. De fapt, cred că este reușit și echilibrat cam din toate punctele de vedere.

  • Andrei, luni, 28.02.2022 17:16

    Motorul e destul de slab si consuma mult.

  • LUCCI LUCIANO, luni, 28.02.2022 17:28

    Nu credeam vreodata ca marca BMW se va orienta vreodata spre domeniul monovolumelor dar chiar au scos un produs foooarte competitiv. Si ma refer la prima generatie. Piata auto de la noi confirma faptul ca romanii, mai putin potenti financiar, au descoperit in varianta sh, o masina foarte buna. Modelul Acrive Tourer este din ce in ce mai vizibil , proband astfel faptul ca si-a gasit locul in peisajul urban. Iar faptul ca deja avem o noua generatie, ne confirma succeul modelului. Daca la VW, fenomenul Sportsvan s-a oprit dupa doar o generatie( si nu inteleg dece!?!?!!?) se pare ca bavarezii au preluat stafeta su acest segment si au continuat productia. Stiam ca modelul A Tourer este scump, ca orice BMW , devenind prohibit pe piata masinilor noi din Romania, dar pe piata sh chiar sunt cautate. AutoBavaria a mai facut si reduceri astfel ca , o cunostinta, a cumparat un model 218d, echipare de top, in august 2020, cu doar 25.600 euro, redus de la ....cca 36.000 !!! Care , pana acum , merge - ceas ! La scurt timp am cumparat si eu , sh, din Germania, un Sportsvan 1.6 TDI, si le-am putut compara: Golful pare mai mic la exterior dar sigur, da senzatie de spatiu mai mare la interior, avand si portbagajul mai mare si mai modulabil. BMW-ul este mai puternic si cu materiale mai moderne dar cred ca VAG nu pierdea nimic daca scoteau o noua generatie sau daca ar fi fcut un facelift mai amplu masinii sale al carui an de debut , 2014, se vede la capitolul design, cel putin. Noul ATourer, cu noile sisteme de propulsie cred ca va da o replica si mai viguroasa in segmentul sau, mai ales ca este un compromis intre utilitate si....figuri ( iti iei un BMW- deh !!!), dar mai ales pt ca nu are multi contracandidati in gama.Poate mai rotunjesc preturile, in jos, dar nu cred, atata timp cat in timpurile actuale, un Polo full a ajuns sa coste cat acest BMW entry....cca 31-32.000. Astea sunt timpurile...! Acum 8-9 ani, la banii astia, luai Evoque nou.....