Tehnologie
Din moment ce actuala generație a lui Seria 5 satisface chiar și gusturile pretențioase în materie de tehnologie, e de la sine înțeles că M5 Competition preia fără filtru toate elementele de care se pot bucura clienții acestei familii de modele. Ba chiar, în acest caz, multe dintre ele sunt standard, pentru că la un preț de pornire de circa 130.000 de euro nu e greu de anticipat că lista de elemente de bază e foarte generoasă.
Dacă pachetul de sisteme de siguranță e inclus în prețul de bază, nu vă rămâne decât să investiți într-un pachet audio hi-fi creat special pentru Seria 5 de englezii de la Bowers&Wilkins, în controlul sistemului multimedia prin gesturi și în alte sisteme al căror preț va fi publicat de BMW când vom afla și costul exact al mașinii.
Poate să ți se pară că nemții au fost conservatori cu designul, că au marșat pe evoluție în loc de revoluție, că bordul e mai mult sau mai puțin același lucru, însă îți garantez că nu există element tehnologic de ultimă oră în lumea auto care să nu fie prezent într-un fel sau altul în dotarea standard sau opțională a acestei mașini.
La fel ca pe Seria 7, întâlnirea cu tehnologia începe la câțiva metri înainte să urci în mașină, atunci când pui mâna pe cheia care seamănă cu un telefon mobil de dimensiuni mici și care-ți oferă un display pe care verifici statusul mașinii (uși, poziție, autonomie) indiferent de locul în care te afli. Cheia costă 252 de euro.
Seria 5 preia și capabilitățile de parcare automată din telecomandă, element foarte util celor care au locuri de parcare înguste în care e greu să deschizi ușile, de exemplu. Noi ne-am jucat cu sistemul și ni se pare o invenție utilă în cazuri destul de rare. Dar probabil că există parcări și parcări în lumea asta.
De notat faptul că Seria 5 intră în trendul recent al industriei cu dreptul și beneficiază și de rulare semi-autonomă, sistem pe care l-am testat pe autostrada germană. E un cruise control adaptiv inteligent care menține viteza în funcție de trafic, frânează până la oprire dacă e nevoie și repornește când cel din față a luat-o din loc. Mai mult, ține și direcția, deci vei avea mai puțini nervi în traficul aglomerat și nu vei risca niciodată să-l lovești pe cel din fața ta într-un moment de neatenție. Pentru că mașina frânează în locul tău. Nu vă dorim să treceți prin asta, dar e bine să știți că sunteți acoperiți.
Citez ,, Nu ne-a placut - design interior conservator '' Pai cum vreti sa arate ? Ca un Lexus aiuristic si obositor sau ca un Audi cu 3 monitoare strambe la bord ?