Tinuta de drum
Sunt atât de multe de spus despre modul în care se comportă pe șosea și pe circuit noul BMW M5 Competition, încât simt că legile nescrise ale internetului care spun că textele lungi nu sunt citite trebuie să treacă printr-o ușoară reconfigurare. Până la urmă, dacă ai ajuns aici cu lectura e clar că nu ne-am zgârcit la povești.
Începem cu niște cifre: suspensiile lui M5 Competition sunt cu 10% mai rigide decât cele ale lui M5, care oricum erau deja setate pentru a rulare dinamică. În același timp, șasiul lui M5 Competition a fost coborât cu 7 milimetri pentru ca mașina să fie și mai "așezată" pe șosea.
Adăugați la asta faptul că punctele de prindere ale suspensiilor au fost și ele rigidizate, amortizoarele recalibrate, barele anti-ruliu de pe spate schimbate complet și veți înțelege că personalitatea lui M5 Competition începe să se simtă evident diferită față de cea a fratelui M5 clasic încă de la primele viraje abordate pe circuit. Până și prinderile motorului au fost modificate pentru eliminarea oricărei tentative de inerție suplimentară.
Cumva, printr-o minune tehnologică ale cărei secrete rămân secrete, oamenii care s-au ocupat de suspensiile lui M5 Competition au reușit însă să păstreze un feeling ferm, dar echilibrat al suspensiilor. Este evident încă de la primele mișcări ale volanului că vorbim de o mașină construită pentru a fi și a se simți sportivă, însă trecerea peste denivelări construite de om sau de natură nu se face cu extirparea rinichilor, ci este întâmpinată cu brațele deschise. Bineînțeles că suprafața preferată de această mașină este însă asfaltul perfect.
La nivelul direcției electromecanice, M5 Competition este o mașină cât se poate de normală pe modul Comfort, dar devine bisturiu pe Sport și Sport+. Apropo de modurile de rulare, cele două butoane roșii M1 și M2 de pe volan îți personalizează experiența conform nevoilor de moment, transformând mașina dintr-un sedan performant într-un monstru care se zbate să scape de lesă.
Nu trecem peste acest capitol fără a aminti faptul că M5 Competition preia de la fratele său M5 sistemul de tracțiune integrală care păstrează mașina pe șine implicit pe virajele rapide de pe circuitul Ascari. Împins pe trasă de mașina din față, pilotată de Bruno Spengler, am avut ocazia de a înțelege în cele 5 tururi de circuit faptul că, atunci când ai impresia că atingi limitele dinamice ale lui M5 Competition, mașina plusează. Ca la o masă de poker în care fisele sunt nelimitate.
Acolo unde exagerezi crunt și mașina intră în evidentă subvirare din cauza vitezei prea ridicate de intrare în viraj, sistemele și o pereche de mâini rapide te vor ajuta să rămâi pe asfalt. Evident că temerarii pot să dezactiveze complet integrala și să ruleze pe propulsie pură (modul 2WD), moment în care M5 Competition se transformă dintr-o uzină monstruoasă de putere într-un sedan care-ți satisface dorințele de joacă pe virajele circuitului. Nu vă recomandăm însă dezactivarea completă a sistemelor de siguranță, pentru că cei 625 de cai putere și cuplul imens au șanse să vă dea rapid și pe nepregătite peste cap impresiile de pilot.
Citez ,, Nu ne-a placut - design interior conservator '' Pai cum vreti sa arate ? Ca un Lexus aiuristic si obositor sau ca un Audi cu 3 monitoare strambe la bord ?