Motor / Transmisie

4.5

Înainte, toate aceste versiuni M, dar care nu sunt M pur-sânge, aveau și sufixul "i". De exemplu, M235i. Nu mai este cazul, pentru că BMW a ales să păstreze această literă numai pentru modelele pur electrice. Așadar, de aici numele M235.

Cea mai puternică versiune a Seriei 2 Gran Coupe este printre ultimele care nu integrează nicio formă de electrificare. Nici măcar un sistem mild-hybrid.

Sub capotă ai un motor de 2.0 litri turbo, pe benzină, care oferă 300 de cai putere între 5.750 și 6.500 de rotații pe minut, și un cuplu maxim de 400 Nm între 2.000 și 4.500 rpm.

Motorul are resurse suficiente și destul zvâc, iar livrarea puterii este mai mult decât decentă pentru un model compact, dar pentru că nu avem nicio formă de electrificare și pentru că motorul începe să tragă, cu adevărat, după ce acul turometrului depășește 2.000 de rotații pe minut, există o mică plajă de turații afectată de fenomenul de turbo lag.

Acest lucru se întâmplă în modul de rulare Comfort. Pentru că dacă schimbi în modul Sport, turațiile sunt păstrate la un nivel mai înalt. Cu alte cuvinte, turbina este tot timpul încărcată, iar fenomenul de turbo lag nu mai este atât de prezent.

Dacă vrei ca toate sistemele relevante să treacă rapid în modul Sport, ai la dispoziție funcția Boost. Tragi de padela din stânga volanului, iar pentru următoarele 10 secunde totul (motorul, transmisia etc.) trece în modul Sport.

Tot acum, prin boxele sistemului audio va fi injectat un sunet artificial de motor. Deși este echipat cu patru terminații reale pentru sistemul de evacuare, M235 este neașteptat de silențios de afară. Știm deja pe cine să dăm vina.

Că tot veni vorba de zgomot, unitatea cu patru cilindri nu emite, neaparat, o capodoperă acustică, dar am apreciat, totuși, zgomotul pe care îl face turbina atunci când descarcă.

Transmisia este una automată cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj. Trece rapid și lin prin toate treptele de viteză, pentru un consum de combustibil cât mai redus. Uneori chiar prea rapid și ai impresia că motorul este subturat, mai ales când circuli în oraș. La viteze mici este indecisă și are mici întârzieri. 

Are și un mod Sport care menține mai mult treapta de viteză. De preferat ar fi să utilizezi această funcție la drum lung, sau pe circuit, pentru că în oraș va menține motorul mult prea turat. La o adică, poți trece cutia de viteze în modul "manual" și te ajuți de padelele montate în spatele volanului.

  • MarS, vineri, 24.10.2025 12:15

    deci de ce ai da 64k pe asa ceva cand noul ix3 e tot cam atata??? sau S3 cum zice si articolul ... + e si cam urata

  • dan_grc, vineri, 24.10.2025 12:50

    Un mare NU pentru acest model, în orice variantă, aspect de sedan cu tracțiune față, la preț de seria 3 aproape, sper sa renunțe în viitor la modelul ăsta.

  • Matei_cel_nou, vineri, 24.10.2025 13:26

    Mă mir că n-au primit un telefon de la avocații Ford, că prea s-au inspirat de la Focus. Serie 1, și prin extensie, Serie 2 au trecut la tracțiune pentru ca numai așa puteau concura cu modelele care oferă mult mai mult spațiu interior, de exemplu A3. Propulsia are avantajele ei dat și un dezavantaj major: motorul plasat longitudinal și tunel de transmisie, ceea ce e un compromis major la o compactă care mai trebuie să aibă și portbagaj încăpător. Din fericire electricele rezolvă și problema asta.

  • Andrei, vineri, 24.10.2025 16:06

    Un BMW doar cu numele, nu are nici o legatura cu vechia Serie 2, unul din modelele cele mai reusite si care pastra greutatea la un nivel scazut, fata de restul modelelor. Decat un BMW cu tractiune fata, mai bine un Golf, fac acelasi lucru. In plus, Golf-ul nu este urat.