Tinuta de drum
Am ajuns și la capitolul în care voi fi prea sărac în cuvinte, oricât de mult m-aș strădui să descriu experiența cu M2 pe circuit. Inginerii diviziei M și-au dorit o mașină creată în jurul șoferului și le-a ieșit.
BMW M2 e acea mașină care te face să te simți pilot în fiecare viraj abordat, cu o ușoară glisare a punții spate. Un derapaj excitant, permis de modul de rulare Sport+, în care sistemul DSC este ușor mai permisiv. Dacă vrei doze nesfârșite de nebunie, trebuie să-ți aduci aminte că ai un DSC care se poate decupla și un diferențial blocabil.
Pentru momentele din afara circuitului există modul Sport și Comfort. Acesta din urmă poate fi folosit zi de zi, pentru o rulare calmă, cu ruperi de ritm ocazionate de apariția sindromului Tourette de fiecare dată când prinzi o bucată de drum liber.
Spre deosebire de vechiul BMW Seria 1 M, noul M2 este o mașină care nu îți zdruncină organele interne la fiecare denivelare a asfaltului. Suspensia este una echilibrată, fără zgomote, chiar dacă este mult mai rigidă decât a unui Seria 2.
Cât privește direcția, e ca și cum cineva ți-a pus în mână o pușcă Holland & Holland, iar tu te-ai transformat pe loc într-un lunetist antrenat în trupele speciale. Nimerești traiectoria ideală cu ochii închiși.
Vor fi mulți dintre voi care se vor întreba de ce n-ar fi mai potrivit un M235i decât un M2. Fără să intru în detalii tehnice o să spun doar atât: de ce să te mulțumești doar cu felul principal când poți primi și cel mai bun desert din lume. Dacă ești un gurmand adevărat îți vei dori o experiență culinară completă.
N-am stat sa citesc, masina este impresionanta. Am vizionat niste teste. Poate ca din cauza performantelor deosebite sunt omise (voit?) cateva neajunsuri. Unul dintre ele ar fi pozitia la volan este usor stramba, volanul si pedalierul nu sunt aliniate cu soferul :) Dar, deh. Se mai intapla si la altii (Audi)