BMW M2

3.0 Benzina Turbo (M2) 370CP Aut7

Tinuta de drum

5.0

Am ajuns și la capitolul în care voi fi prea sărac în cuvinte, oricât de mult m-aș strădui să descriu experiența cu M2 pe circuit. Inginerii diviziei M și-au dorit o mașină creată în jurul șoferului și le-a ieșit.

BMW M2 e acea mașină care te face să te simți pilot în fiecare viraj abordat, cu o ușoară glisare a punții spate. Un derapaj excitant, permis de modul de rulare Sport+, în care sistemul DSC este ușor mai permisiv. Dacă vrei doze nesfârșite de nebunie, trebuie să-ți aduci aminte că ai un DSC care se poate decupla și un diferențial blocabil.

Pentru momentele din afara circuitului există modul Sport și Comfort. Acesta din urmă poate fi folosit zi de zi, pentru o rulare calmă, cu ruperi de ritm ocazionate de apariția sindromului Tourette de fiecare dată când prinzi o bucată de drum liber.

Spre deosebire de vechiul BMW Seria 1 M, noul M2 este o mașină care nu îți zdruncină organele interne la fiecare denivelare a asfaltului. Suspensia este una echilibrată, fără zgomote, chiar dacă este mult mai rigidă decât a unui Seria 2.

Cât privește direcția, e ca și cum cineva ți-a pus în mână o pușcă Holland & Holland, iar tu te-ai transformat pe loc într-un lunetist antrenat în trupele speciale. Nimerești traiectoria ideală cu ochii închiși.

Vor fi mulți dintre voi care se vor întreba de ce n-ar fi mai potrivit un M235i decât un M2. Fără să intru în detalii tehnice o să spun doar atât: de ce să te mulțumești doar cu felul principal când poți primi și cel mai bun desert din lume. Dacă ești un gurmand adevărat îți vei dori o experiență culinară completă.

  • hazard, marţi, 28.06.2016 10:47

    N-am stat sa citesc, masina este impresionanta. Am vizionat niste teste. Poate ca din cauza performantelor deosebite sunt omise (voit?) cateva neajunsuri. Unul dintre ele ar fi pozitia la volan este usor stramba, volanul si pedalierul nu sunt aliniate cu soferul :) Dar, deh. Se mai intapla si la altii (Audi)

  • Florian.Anghelescu, marţi, 28.06.2016 11:26

    Fantastica masina din toate unghiurile. Performanta este punctul forte al BMW Gruoup.

  • Scorpionul.negru, marţi, 28.06.2016 12:51

    Nu va placut ,,Designul interior monoton''? Dar spatele ala oribil va placut ? Interiorul e chiar frumos. Spatele o strica !

  • roco, marţi, 28.06.2016 13:16

    @hazard cred ca pozitia usor stramba la voland e valabil doar pt versiunea cu voland pe dreapta.Cel mai probabil ai vazut teste auto din UK

  • Scorpionul.negru, marţi, 28.06.2016 14:46

    Masinile legendare au valoare chiar daca sunt in stare execarbila. Daca era ca nou, probabil vb acum de multe milioane de euro !

  • Scorpionul.negru, marţi, 28.06.2016 14:47

    Stergeti ultimul meu coment....era vb de Aston-ul ala

  • Alin, vineri, 01.07.2016 13:09

    @roco: Si pentru versiunea cu volanul pe stanga este la fel. A fost o masura de taiat costurile: in loc sa proiecteze masina mai rezistenta pentru impactul lateral, au mutat scaunele mai in interior, dar volanul l-au lasat unde era. Pentru a nu fi diferenta chiar asa mare, doar au orientat scaunul mai spre stanga (spre volan). Au vorbit despre asta si cei de la MotorTrend aici: https://www.youtube.com/watch?v=wP5z2cJ5aqk