Tinuta de drum

5.0

Și a venit momentul să revin la M140i. Cam tot ce am degustat până acum, și a avut litera M pe spate, a început cu un fior, și asta cu mult înainte de a urca la volanul acelui model. Tot timpul era un cocktail de nerăbdare, entuziasm, pofta de a adulmeca puțin parfumul hoonigan. Dar întotdeauna a existat un procent masiv de respect, de teamă vizavi de temperamentul unui astfel de model. Iar toate cele de mai sus au culminat cu istericul M140i, care nici măcar un M veritabil nu era. Așa că, am pășit spre acest M2 cu mult respect. Faptul că era echipat cu Michelin Pilot Sport 4S mi-a conferit un plus de încredere.

Pe puntea faţă avem suspensie cu dublu braţ transversal, iar pe puntea spate suspensie multibraţ. Au o cinematică specifică M. Lista de echipamente standard pentru noul BMW M2 include suspensie M adaptivă cu amortizoare controlate electronic, direcţie M Servotronic cu raport variabil, DSC (control dinamic al stabilităţii) - inclusiv M Dynamic Mode - şi frâne M Compound - cu etrier fix, cu şase pistoane, pe puntea faţă şi frâne cu etrier flotant, cu un singur piston, pe cea spate.

Sistemul de frânare integrat oferă conducătorului două setări de control al pedalei. Personal, nu am înțeles treaba asta cu două setări pentru pedala de frână. Distanța de frânare nu se schimbă, este aceeași, doar dozarea pedalei. Dar cum nu vorbim despre un model de competiție, consider ușor gratuit acest plus.

Direcția este precisă, mașina dovedește o poftă plăcută de a se înscrie pe viraje. O atitudine neutră la limită, cu un feedback bun de la trenul de rulare și pneuri care îți dau acel plus de încredere și te ajută să citești mult mai fidel când te apropii de limitele aderenței.

Recunosc, am fost, să-i zicem, comod, și nu prea am mutat suspensia din modul Comfort, fie că am rulat pe circuit sau pe drumurile publice. Da, prefer o suspensie care să permită ceva mișcare în caroserie, pentru un plus de comunicare a mașinii cu mine. Privind cadrele de pe circuit, da, am fost surprins să văd cât ruliu există, de la volan nu pot spune că l-am simțit atât de amplu.

La rularea pe drumurile publice, confortul este ușor penalizat de ampatament. Am descoperit acest lucru extrem de simplu: după M2 am sărit în M3 Touring, adică am adăugat 10 cm la ampatament. Și am avut impresia că sunt într-o limuzină de lux.

Pentru a trage o concluzie, ai senzația că tânărul s-a lăsat de arte marțiale, pe undeva din cauza vârstei și s-a refugiat în box. Cam așa l-am simțit pe M2. Și, totuși, să nu uităm că de acum urmează versiunile picante. Dar un lucru este cert, nu mergeți la acest M2 ca la pomul lăudat pentru că mușcă. Dacă nu-l respecți, vei regreta.

  • Musk, vineri, 12.01.2024 15:31

    Daca nu e tesla, e degeaba. Pentru IT-stul roman, bogat dar in acelasi timp sarac fara bani de curent, nu conteaza decat tesla. De preferat si incarcare gratuita pe viata, ca deh, e mai cu mot.

  • Small is Better, vineri, 12.01.2024 16:33

    https://youtu.be/UpGLjStrQes?si=RwP9L8kf2KlFfpnu

  • Musk, vineri, 12.01.2024 16:39

    Pana acum, 3 it-isti imi dau dreptate

  • Andrei, vineri, 12.01.2024 19:49

    Pacat, M2-ul original (dar si Comp si CS) au fost niste masini frumoase. Asta nou e urat si prea greu. Iti iei cutie manuala si niste Michelin Cup si poti trece de la groaza rularii pe anvelope reci la o stabilitate excelenta. Am condus doua din modelele M anterioare, sunt delicioase, dar comparatia cu Cayman-ul e ca una dintre un topor si o Katana.

  • Banditos, sâmbătă, 13.01.2024 10:01

    Ne-a placut "Designul exterior" E genul de masina pe care daca ar vedea-o ma-sa (daca ar avea una) ar ascunde-o de ochii lumii si ar ramane nemaritata. Stie sa faca o sumedenie de lucruri de la bine in sus, dar ideea e ca e urata acum si urata va ramane si la batranete. Ne auzim peste 30 de ani.

  • ConstantinCiobanu, luni, 15.01.2024 10:01

    @Andrei Noroc, Andrei! Plăcut surprins să găsesc un cititor care a condus ambele modele - M2 și Cayman GTS și poate veni cu o părere avizată. Așa că te rog să detaliezi care e treaba cu toporul și katana... bănuiesc că vorbești în cunoștință de cauză!

  • Andrei, luni, 15.01.2024 19:28

    Am condus variantele de top de la vechiul M2 si actualul Cayman. M2 (manual) este brutal, violent pe acceleratie si greu de stapanit (automata il face mult mai usor de condus). Trebuie sa ai foarte mare grija cu apasarea acceleratiei si pozitionarea rotilor. Te implica si e nevoie sa fii foarte atent. Cayman, este mult mai precis, mai liniar, motorul aspirat este demential, cutia scoate tot felul de zgomote, sunetul motorului este foarte puternic si fenomenal. Sunt doua masini foarte diferite, atat prin arhitectura cat si prin finete.

  • ConstantinCiobanu, marţi, 16.01.2024 11:12

    @Andrei Iti respect punctul de vedere, din pacate, am dificultati mari in a crede ca ce ai scris acolo este rezultatul interactiunii tale cu acele modele. Asa ca, daca mai aduci “acuze” vis-a-vis de unele alegeri din textele mele, cum ar fi alegerea lui GTS ca rival ptr M2, ar fi bine sa ai temele facute cu grija. Parerea mea… Andrei.

  • Andrei, miercuri, 17.01.2024 21:34

    Eu vorbesc despre comparatia dintre F87 si 718 GT4 RS (aka variantele de top). Modelele sunt foarte diferite din multe puncte de vedere, chiar daca sunt concurente. Cayman-ul este un instrument de precizie, iar M2-ul o bruta. Nu am condus M2-ul actual, am scris doar ca e greu si urat. Nu stiu unde ai vazut tu acele ''acuze'', probabil nu ai inteles ce am scris. E clar, acum?