Tehnologie

4.5

Tehnologie? Păi cum altfel. Într-un anume fel, BMW a devenit ușor sinonim cu acest termen.

În echiparea standard clienții primesc sistemul de operare BMW 8 și noul BMW iDrive, care acum îmbracă forma BMW Live Cockpit Plus. Acesta este compus din BMW 8, asistentul personal inteligent BMW și grupul de ecrane curbate (cel din fața șoferului are diagonala de 10.25 inch și cel al sistemului multimedia, cu diagonala de 10.7 inch).

Sistemul de infotainment de a 8-a generație este extrem de agreabil. La prima vedere poți fi tentat să-l critici puțin pentru simplul fapt că nu prea mai găsești nimic pe unde erai obișnuit să găsești. Dar, îți permite personalizarea mașinii la un nivel de detaliu fin. Din perspectiva de proprietar, da, poate ai de sacrificat o zi sau două navigând prin meniuri și descoperind ce te bucură cel mai mult, dar apoi ai mașina mult mai aproape de tine. Și îmi mai place și pentru că, dacă împrumuți mașina unui prieten, nu vei găsi haos. Se va lăsa păgubaș înainte de a schimba preferințele tale. 

Ai deja clasicele funcții de supraveghere video a interiorului de la distanță prin intermediul aplicației, BMW Digital Key Plus. Asta înseamnă că, dacă vrei, poți să deschizi mașina cu telefonul. 

Ai faruri LED standard, ai farurile LED adaptive cu faza lungă matrix și semnalizare dinamică, opționale

Poate cel mai mult am fost impresionat de modul cum lucrează tehnologia. Într-un anume fel, Germania este o țară cu mai multă apă caldă decât România. Și de aceea mașinile funcționează altfel acolo.

Citisem despre modul în care un BMW știe să comunice cu sistemul de nevigație, să vadă drumul, să pregătească mașina pentru ce urmează. În Germania am și văzut totul la lucru. Te apropii de o intersecție, de un sens giratoriu, și dacă rulezi liniștit, mașina începe să frâneze regenerativ. De capul ei. Te apropii prea repede de intersecție, mașina îți va emite o alarmă cu ce indicator ai în intersecție: cedează trecerea sau stop. Știe să citească semafoarele și să te avertizeze când urmează să se facă verde.

Când rulezi extraurban și te bucuri de un drum virajat, cu limită de 100 km/h, dar după aceea intri în localitate, unde ai 30 km/h, BMW iX1 reacționează. Uneori, asta însemană chiar o frânare de urgență.

Pentru a preveni acest comportament haotic și care poate genera coliziuni, mașina îți afișează pe bord câți metri mai ai până intri în următoare limitare de viteză. De regulă o face cu 400 metri înainte. Suficient pentru un condus proactiv. 

  • nume, joi, 06.10.2022 11:03

    Platforma comuna cu versiunile ICE, fara frunk si arhitectura la 400V. "Cu un pas în viitor"? Mai degraba "Blocat in trecut".

  • ds, joi, 06.10.2022 11:25

    Interesantă la 54.800. Peste, deja nu mai este la fel de atractivă, mai ales pe la 70.000. Nu înțeleg pentru ce au ajuns cu dimensiunile aproape de un X3, bine ăla e deja altă mâncare de pește, dar, totuși... Poate viitorul iX3 va ajunge la mărimea unui X5. :)) A, să nu uit, modificați și voi tabelul de final, cel cu date tehnice. La număr de motoare, treceți două, pentru că atâtea sunt.

  • tehnicoceanu, joi, 06.10.2022 11:39

    convingator nu doar frumos scris test, sigur nu-mi mai iau Spring. nu-i bai ca in 20 de ani strang malaiu, ma intreb doar daca atunci o mai fi limita de 255 kilovati pe luna sau curent pur si simplu

  • ACE - Craiova, joi, 06.10.2022 14:54

    Arata excelent - are tot ce-i trebuie, dpdv tehnic si al spatiului locuibil, portbagaj - din belsug. Daca ar fi sa-i gasim cautam cu lupa si puncte mai putin pozitive - practic este un BMW ,,baby iX" cu: - un pret ceva mai accesibil (diferenta medie de cca. 25-30.000 Euro); - o autonomie mai mica cu cca. 25-30% fata de acesta. MULT SUCCES BMW!!!

  • BMW, joi, 06.10.2022 15:24

    Multumesc ACE-Craiova, ce m-as face fara tine, apropo ti-ai luat electrica?

  • GT, vineri, 07.10.2022 18:02

    Nu inteleg de ce se face comparatia doar cu modelele cu motoare cu combustie interna. Varianta PHEV (xDrive30e) e la fel de performanta ca si iX1, dar costa cu aprox. 10k euro mai putin. Ai autonomie in regim pur electric de peste 80km dar si un rezervor de 47 l.

  • Y, luni, 10.10.2022 13:08

    Varianta CX-60 PHEV are un consum de energie electrica, in modul pur electric, de cca. 25-27 kW/100 km (deci cu aproximativ 30-40% mai mare decat in cazul unui SUV pur electric de marime similara). Asta datorita greutatii suplimentare a variantei ce include atat motorul termic cat si cel termic precum si bateria de acumulatoare ce asigura o autonomie de 89 km WLTP.

  • Y, luni, 10.10.2022 13:09

    Scuze: Varianta X1xDrive (PHEV)are un consum de energie electrica, in modul pur electric, de cca. 25-27 kW/100 km (deci cu aproximativ 30-40% mai mare decat in cazul unui SUV pur electric de marime similara). Asta datorita greutatii suplimentare a variantei ce include atat motorul termic cat si cel termic precum si bateria de acumulatoare ce asigura o autonomie de 89 km WLTP.

  • GT, miercuri, 12.10.2022 20:01

    @Y: Nu stiu de unde ai scos valorile alea pentru consumul variantei PHEV. In realitate, in mediu urban consumul nu trece de 15 - 16 kWh / 100km in timp ce pe autostrada, chiar si la viteza mare nu ar trebui sa consume peste 21 - 22 kWh / 100km. Tine cont ca varianta PHEV e cu >150kg mai usoara decat varianta full electrica iX1 (se poate verifica usor pe site-ul oficial BMW). Iar pretul pentru xDrive 25e PHEV e chiar putin mai mic decat cel pentru xDrive 23d (diesel) sau xDrive 23i (benzina), in conditiile in care ofera mai multa putere si performante mai bune.

  • Nelu.Pantofaru, joi, 13.10.2022 11:39

    @GT iti dau exemplu de masina folosita de mine, 330e din 2021 in Bucuresti consuma cam 23-25kwh/100km (daca punem media anuala). Vara cu trafic mai lejer si cu AC pornit in oras putea sa consume si 17-18 kwh/100km dar exista si reversul medaliei, iarna lua aproape 30kwh/100km. In medie te bazai macar pe 40km cu un plin de baterie facut. Asadar, cu bateriile marite la PHEV, nu m-ar mira sa faca in realitate vreo 60-70 km in Bucuresti, ceea ce e nemaipomenit daca stai la casa sau ai unde sa o incarci la birou.

  • GT, vineri, 14.10.2022 17:33

    @Nelu.Pantofaru: E foarte corect ce spui, insa te referi la BMW eDrive de generatia 4 (asa cum este acel 330e). Aici vorbim de BMW eDrive de generatia 5, care ofera atat baterie de capacitate mai mare (16,2 kWh in cazul lui X1 PHEV) dar si eficienta sporita. Autonomia reala in mod full electric e undeva intre 80-90km, iar lucrul asta a fost confirmat in viata reala din testele cu noua Seria 2 Active Tourer care foloseste exact aceeasi platforma tehnica si a fost lansata in urma cu cateva luni . O autonomie de 80km (poate chiar spre 100km in conditii ideale in mediu urban) e fantastica chiar si daca nu ai priza acasa. Macar o data pe saptamana tot vei ajunge intr-un supermarket sau mall. Sigur, ar fi perfect sa o poti incarca fie la birou, fie acasa, dar nu vad niciun motiv pentru care cineva si-ar mai lua o motorizare clasica, fie ea si MHEV, daca isi permite sa ajunga in zona respectica de pret (adica 23d/23i fata de 25e). Mult mai ieftin este modelul 18i insa acolo renunti complet la orice fel de pretentie de condus dinamic.

  • Andrei, duminică, 16.10.2022 20:40

    Nu e un BMW adevarat, cum nu sunt nici Serie 1 si 2. I3s consuma 16kw/h in oras, pe temperatura si conditii ideale.

  • Andrei, duminică, 16.10.2022 20:42

    PS 4.4 puncte, sa nu fie 4.3 sau 4.5. Voi nu realizati ca sistemul vostru de notare este eronat, daca aveti mereu aceleasi valori, sau voi nu stiti sa le testati?

  • nsrei, joi, 27.10.2022 16:03

    Voi realizati ca nici 5% din populatia romaniei nu are bani sa dea pe masina asta care costa aproape cat un apartament ? Sau poate s au inmultit bogatii si am ramas eu singurul cititor sarac de pe Automarket. In acest caz nu stiu ce sa zic, eu am ramas cu plafonul maxim alocat achizitionarii unei masini tot pe la vreo 12000 de euro. N as sti cum sa cumpar o masina sa zicem dublu la pret de 24000 de euro , darmite una de 50k.