Tehnologie
Tehnologie? Păi cum altfel. Într-un anume fel, BMW a devenit ușor sinonim cu acest termen.
În echiparea standard clienții primesc sistemul de operare BMW 8 și noul BMW iDrive, care acum îmbracă forma BMW Live Cockpit Plus. Acesta este compus din BMW 8, asistentul personal inteligent BMW și grupul de ecrane curbate (cel din fața șoferului are diagonala de 10.25 inch și cel al sistemului multimedia, cu diagonala de 10.7 inch).
Sistemul de infotainment de a 8-a generație este extrem de agreabil. La prima vedere poți fi tentat să-l critici puțin pentru simplul fapt că nu prea mai găsești nimic pe unde erai obișnuit să găsești. Dar, îți permite personalizarea mașinii la un nivel de detaliu fin. Din perspectiva de proprietar, da, poate ai de sacrificat o zi sau două navigând prin meniuri și descoperind ce te bucură cel mai mult, dar apoi ai mașina mult mai aproape de tine. Și îmi mai place și pentru că, dacă împrumuți mașina unui prieten, nu vei găsi haos. Se va lăsa păgubaș înainte de a schimba preferințele tale.
Ai deja clasicele funcții de supraveghere video a interiorului de la distanță prin intermediul aplicației, BMW Digital Key Plus. Asta înseamnă că, dacă vrei, poți să deschizi mașina cu telefonul.
Ai faruri LED standard, ai farurile LED adaptive cu faza lungă matrix și semnalizare dinamică, opționale
Poate cel mai mult am fost impresionat de modul cum lucrează tehnologia. Într-un anume fel, Germania este o țară cu mai multă apă caldă decât România. Și de aceea mașinile funcționează altfel acolo.
Citisem despre modul în care un BMW știe să comunice cu sistemul de nevigație, să vadă drumul, să pregătească mașina pentru ce urmează. În Germania am și văzut totul la lucru. Te apropii de o intersecție, de un sens giratoriu, și dacă rulezi liniștit, mașina începe să frâneze regenerativ. De capul ei. Te apropii prea repede de intersecție, mașina îți va emite o alarmă cu ce indicator ai în intersecție: cedează trecerea sau stop. Știe să citească semafoarele și să te avertizeze când urmează să se facă verde.
Când rulezi extraurban și te bucuri de un drum virajat, cu limită de 100 km/h, dar după aceea intri în localitate, unde ai 30 km/h, BMW iX1 reacționează. Uneori, asta însemană chiar o frânare de urgență.
Pentru a preveni acest comportament haotic și care poate genera coliziuni, mașina îți afișează pe bord câți metri mai ai până intri în următoare limitare de viteză. De regulă o face cu 400 metri înainte. Suficient pentru un condus proactiv.
Platforma comuna cu versiunile ICE, fara frunk si arhitectura la 400V. "Cu un pas în viitor"? Mai degraba "Blocat in trecut".