Interior
În primul rând, mașina asta a crescut serios, comparativ cu vechea generație. Este la nivelul în care aproape îți face cu ochiul în locul unui BMW X3. Un model mai lung cu 53 mm, mai lat cu 24 mm și mai înalt cu 44 mm, iar la toate acestea mai adăugăm și un ampatament mai mare cu 22 mm. În mod evident, toate acestea se reflectă la interior. S-a evaporat în bună măsură senzația de garsonieră. La interior, povestea este în linii mari identică cu cea deja întâlnită la BMW Seria 2 Active Tourer. Pachetul M Sport, într-un mod surprinzător, aduce un plus de eleganță prin contrastul de ornamente cu texturi și culori metalice și negrul tapițeriei. Un plus pentru faptul că materialele au aceeași nuanță de negru, am mai întâlnit interioare cu 18 nuanțe de negru care erau mai colorate decât ce ar fi reușit într-un configurator un copil de 7 ani.
Câteva detalii care m-au obligat, pentru prima dată de multă vreme, să îmi rezerv o mică perioadă de acomodare cu interiorul unui BMW. Că planșa de bord este dominată de cele două display-uri curbate, orientate spre șofer, care au în spate sistemul de operare BMW 8... nu, aici nu am avut dificultăți. M-am obișnuit repede cu ele.
În schimb, îmi lipsește accesul rapid la jurnalier via butonul de pe maneta din stânga. Acum trebuie să intru într-un meniu din care să selectez afișarea jurnalierului sau a altor informații. Îmi lipsește „pupitrul de comandă” pentru iDrive, care s-a evaporat și el de pe tunelul median, chiar dacă în cazul lui iX1 acest tunel median este o punte care plutește și care găzduiește sub ea un spațiu generos de depozitare.
Excelent spațiul de încărcare wireless pentru telefon: este gândit să ții telefonul în modul portret, și într-o poziție aproape verticală, ceea ce îți permite să arunci un ochi pe ecran în cazul primirii unor notificări care nu sunt afișate pe display-ul central, via Apple CarPlay sau Android Auto. Suportul de telefon este prevăzut și cu niște mici fante. Din cât am investigat, nu mi-am dat seama dacă permit o ventilație a telefonului.
Plusul la nivelul ampatamentului a permis adoptarea unei banchete spate care poate culisa înainte/înapoi. De asemenea, poate fi reglată și înclinarea spătarului. Portbagajul are un volum minim de 490 litri și poate ajunge la 1.495 litri prin rabatarea banchetelor. Sub planșeul portbagajului mai există un spațiu de depozitare compatimentat, care găzduiește cablurile de încărcare. mai rămâne loc și pentru alte obiecte pe care proprietarul dorește să le ”ascundă” acolo.
Valori bune pentru un model compact. Aici, Audi oferă 520 sau 1.490 litri, Mercedes-Benz oferă 495 sau 1.710 litri, iar Volvo 419 sau 1.295 litri. Cum am spus, Volvo își asumă rolul de supercar, deci oferă cel mai mic volum al portbagajului. Însă, mai are un spațiu de depozitare sub capota față, de aproximativ 80 de litri, deci, cumva, e și el tot pe acolo.
La nivel pur personal, nu agreez ideea de a regla temperatura prin display-ul central și modul în care este distribuit fluxul de aer. Cred că într-o oarecare măsura s-a pierdut puțin la capitolul ergonomie.
Mașina a câștigat în schimb enorm la capitolul spațiu interior. Sunt o persoană înaltă, și la cei 1.88 m înălțime, nu m-am simțit înghesuit la volanul lui iX1 sau pe bacheta spate.
Platforma comuna cu versiunile ICE, fara frunk si arhitectura la 400V. "Cu un pas în viitor"? Mai degraba "Blocat in trecut".