Motor / Transmisie

5.0

BMW iX este unul dintre primele modele bavareze dezvoltate de la zero, pentru a fi oferite în versiuni pur electrice. Astfel, spre deosebire de BMW iX3, de exemplu, care e construit pe aceeași platformă ca veteranul X3, iX beneficiază de propria sa arhitectură. Asta îi permite să facă lucruri ce ar fi altfel imposibile unei mașini „convenționale”.

Indiferent ce versiune de BMW iX alegi, vei avea la dispoziție un model cu două motoare electrice, unul pentru fiecare punte. Versiunea pe care am avut-o noi la dispoziție a fost cea de top, numită xDrive50. Ea poate livra piciorului tău drept până la 523 CP și 765 Nm de cuplu. La cea mai fină atingere. Și chiar vorbesc serios când spun asta. Livrarea resurselor mașinii se face instantaneu, aproape telepatic, mai ales în modul Sport.

Pasagerii din BMW iX xDrive50 vor fi luați prin surprindere, iar modul de livrare a puterii, instantaneu și brutal pe alocuri, poate duce la lovituri puternice a capului de tetierele moi. Din fericire pentru cei mai slabi de înger, BMW iX xDrive50 mai are două moduri de condus, mult mai confortabile.

Modul Eco Pro a fost eliminat, iar în locul său vom găsi opțiunea Efficient. Practic, totul în jurul tău devine de un albastru difuz în momentul în care treci în acest mod, culorile instrumentarului de bord, ale ecranului multimedia sau luminilor ambientale modificându-se corespunzător. Pedala de accelerație va deveni mult mai docilă, iar livrarea resurselor va necesita un pic mai multă muncă de convingere din partea piciorului tău drept.

Fix între aceste două moduri vei mai găsi o variantă, cea care îți va permite să modifici comportamentul și designul interior al mașinii, după bunul plac: Personal. Aici poți configura răspunsul pedalei de accelerație, modul în care funcționează frânarea regenerativă sau cât de confortabilă să fie suspensia pneumatică. După mine, modul Personal va fi cel mai folosit, fără îndoială, fix din aceste motive.

Fiind vorba de un model complet electric, cu tracțiune integrală, livrarea resurselor celor două motoare este făcută liniar și, cum spuneam, pe alocuri, brutal. De la volanul lui BMW iX ai impresia că nu vei rămâne niciodată fără proverbiala „pedală”, chiar și atunci când ajungi la viteze mari.

În niciun moment nu am considerat că ar fi fost necesară mai multă putere. Ba chiar din contră. Pe alocuri, poți fi luat prin surprindere de modul în care se mișcă cifrele vitezometrului digital.

  • Kirotractor, miercuri, 03.11.2021 10:59

    Dacă așa arată viitorul bavarezilor, eu cel puțin nu-l văd prea bine. Și nu doar din p.d.v. vizual -- capitol la care mă așteptam ca banalitatea siluetei de Dacie Lodgy să fie compensată de un interior mai de doamne-ajută. Dar până și scaunele ”sustenabile” te-ndeamnă s-o iei la fugă. :-). Hiba de bază constă însă-n anti-ecologia celor 2,5 t la gol (pardon, 2,6 tone de fapt), din care peste un sfert trebuie să fie bateriile. Mai clar, consumul specific de aproape 30 kWh/100 km confirmă cercul vicios în care se intră inevitabil dacă se doresc BEV-autonomii acceptabile. F. interesantă-n sensul ăsta e recenta decizie a semizeului Elon de a trece toate Tezlele ”entry-level” pe baterii LifePo4 (sau LFP, cu catod litiu-fier-fosfat) în loc de alea nichel-cobalt-oxid de aluminiu (NCA pentru specialiști ca Edikkk :-P). Adio deci așteptatei ușurări a e-mastodonților. ...De ce ? Sfântu Profit să trăiască -- astea-s mai ieftine, deși sunt mai grele.

  • adi_10, miercuri, 03.11.2021 11:05

    inca imi dau cu virgula masinile electrice desi stiu clar ca asta e viitorul. deci dau 100.000 euro pe o masina pentru care dupaia voi plati asigurare + CASCO de o sa ma usuce din nou de bani, iar masina are o autonomie reala de aproximativ 450 km pe timp de toamna. Stiu direct de la posesor de masina electrica faptul ca iarna autonomia scade cu inca MINIM 30% daca afara sunt mai putin de 0 grade. Asta inseamna ca din 450 km imi mai raman undeva la 300km autonomie reala. Dupa care, daca am garaj acesta fiind cel mai optimist scenariu, incarc masina la o priza obisnuita in "doar" 33 de ore. Mie mi se pare ca o buna parte din energia si timpul tau (si din bugetul tau de asemenea) trebuie sa il dedici masinii asteia. atat in viata de zi cu zi cat si la drumuri lungi, concedii etc. Ori nu pentru asta isi cumpara oamenii masini, zic eu, mai ales in ziua de azi cand cea mai importanta resursa este timpul, nimic altceva.

  • Gabriel.Nica, miercuri, 03.11.2021 11:09

    @adi_10 timpul de incarcare de 33 de ore este pentru un plin. Ori tu daca o folosesti zilnic, pentru rutina ta, probabil o sa parcurgi 20-50 de kilometri, deci sa zicem 10% din baterie. Asadar, o sa ai nevoie de 3 ore de incarcare acasa, sa o readuci la plin, nu o sa stai sa o incarci 33 de ore de fiecare data. Cat despre autonomie, temperaturile au fost scazute si cauciucurile de iarna. Nu mai tai 150 km din cei 450, ci mai degraba 50.

  • Seriff, miercuri, 03.11.2021 11:16

    ''Totul a fost simplificat și o mare parte din butoanele clasice au dispărut. Pe planșa de bord, locul lor a fost luat de un display uriaș, curbat, care e de fapt alcătuit din două ecrane individuale, de dimensiuni diferite''. Pai ce e simplifcat? Au renuntat la butoanele clasice ca sa puna televizorul ala acolo, nu e nimic simplu, daca bate soarele in el nu vezi nimic, stai in mers sa butonezi la el, autonomia ca la restul e jenanta, iar pretul gigantic.

  • ds, miercuri, 03.11.2021 11:33

    Ce o fi în sufletul designerului care s-a chinuit să facă grila aia, bine, oricum nu-i văd rostul, pentru ca mai apoi să trântească proprietarul ditamai plăcuța de înmatriculare ca să-ți strice tot fengșuiu de la mască. În rest, la 115.000 de euroi cam ce ar mai fi de comentat? Poate despre bord, care este jenant de urât. Presupunând prin absurd că aș avea banii aștia disponibili pentru o mașină, iX în niciun caz nu s-ar găsi pe listă.

  • dan_grc, miercuri, 03.11.2021 11:56

    Nu cred că prețul ar fi principala problemă, X5 sare de 100.000 euro de multe ori și se vinde foarte bine, cred că problema rămâne stilul destul de greu de digerat.

  • nume, miercuri, 03.11.2021 11:59

    Ma asteptam ca urmatoarea generatie sa fie pe 800V. Poate urmatoarea urmatoare generatie?

  • raz, miercuri, 03.11.2021 12:37

    din fata este de-a dreptul hidoasa. interiorul vrea sa fie desprins din StarTrek dar in realitate pare un amalgam de gadgeturi cu muchii ascutite si patratoase puse unul langa altul.

  • curentatu, miercuri, 03.11.2021 13:13

    Și cât costă halatu-n State dă cu virgulă adică 83,200 $ xDrive50 înainte de e-pomana lor = 7,500 $. Ok fără taxe dar prețul european fără TVA e echivalent cu vreo 98.000 $ deci beamve cred că nu pierde ci tipărește bani la trecerea peste Marea Băltoacă.

  • adi_10, miercuri, 03.11.2021 13:14

    @Gabriel Nica Cand am spus 33 de ore ma refeream la un plin fiind cu bateria spre 0, ca doar nu o sa pun la incarcat non stop in fiecare zi. Legat de autonomie, 10 grade celsius pentru o baterie nu inseamna temperatura scazuta, temperatura scazuta inseamna 0 grade si mai jos de atat. in ianuarie cand vor fi minus 5 grade afara autonomia aia de 400 si ceva de km o sa fie un vis frumos.

  • DanG, miercuri, 03.11.2021 13:49

    Nici eu nu vad sensul acestei masini, din punctul meu de vedere nu o ajuta absolut nimic sa castige clienti: nici performantele, nici design-ul si mai ales nici pretul. Costa cat un autobus care duce 50 de oameni prin oras, si cred ca are si aceeasi greutate :) Asta da ecologie.

  • Mihai, miercuri, 03.11.2021 16:48

    O masina inutila si hidoasa. A fost facuta doar ca sa zica si BMW ca ii pasa de mediul inconjurator si sa nu mai ia amenzi de la UE.

  • Andy, miercuri, 03.11.2021 17:47

    Tare ce urata-i......

  • Jan, miercuri, 03.11.2021 20:51

    Lasati electricele ca vine Blackout :))).

  • joe, miercuri, 03.11.2021 22:49

    Care i diferenta la tastarea telefonului in timpul conducerii si ``butonat`` la ecrane?Primul se lasa cu amenda si la ecrane nu!

  • Demis, joi, 04.11.2021 14:47

    Superba mașină ! Îmi place foarte mult acest design , mi se pare mașina electrică ideală , doar ca nu este pentru oricine când te uiți la preț . Bravo BMW !

  • Nsrei, joi, 04.11.2021 18:52

    Mă uit la volanul ăla și ... as scrie multe despre volan dar nu îmi veți publica comentariul. O sa scriu doar atât. Un volan de Mercedes din 1988 e mai mișto decât asta de BMW electric 2021. Da o n ... De treabă. Hai că cu priza umbli odată pe săptămână dar volanul ăla îl ai tot timpul in fața ochilor. Dureros. Nasol. Varza. Nota 2. De o suta cinșpe mii de euro, iau un teren, fac o casa, un garaj și iau o mașină normala electrica de douaj de mii . Zic și eu

  • Driver 01, marţi, 07.12.2021 16:56

    Mie imi place ca toate publicatiile si toti vloggerii care au testat iX lauda bordul ala, care arata ca la TV-urile vechi (masina, desigur). Toti sunt extaziati, dar cred ca BMW a sarit vreo 10 etape din design, facand ceva pentru anul 2032, cand...poate cineva va intelege acel design :D Doamne fereste sa ai vreo sticla de apa cazuta pe jos in fata si la o curba sa o gasesti sub pedala de frana.... In rest, probabil ca este o masina electrica foarte bine facuta. Cand vor aparea altfel de baterii, va creste mai mult si autonomia.