Tehnologie

5.0

În mod tradițional, o navă amiral aduce cu ea și cea mai avansată tehnologie a momentului, fie că vorbim despre nave de război sau de automobile.

De-a lungul a șase generații, Seria 7 a fost un adevărat deschizător de drumuri în acest sens, numai că în ultimii ani definiția tehnologiei s-a schimbat. Dacă vechile modele se concentrau pe tehnologia pentru motoare sau șasiu/suspensie, acum se pare că tot ce vor clienții sunt tot felul de trucuri care să îți facă viața mai ușoară. Nu că mă plâng, doar că uneori pare că ne concentrăm pe lucrurile greșite.

De exemplu, cât de greu poate fi să îți deschizi și închizi ușa singur? Se pare că nu mai e la modă să tragi de portiere, iar acum, noile modele Seria 7 pot fi echipate cu uși care se pot deschide automat. Ai la dispoziție 5 moduri în care poți face asta: din cheia mașinii, folosind butoanele de pe uși, folosind aplicația de pe telefon, folosind asistentul inteligent de la bordul mașinii sau prin intermediul unei comenzi vocale, din afara acesteia. Pentru că, da, acum poți da comenzi vocale mașinii și din afara acesteia.

Tot prin intermediul asistentului inteligent de la bord poți face și o multitudine de alte acțiuni. Acum acesta știe cine îi dă comanda vocală, fiecare loc din mașină având un microfon dedicat. Noul asistent înțelege mai multe comenzi, dar încă nu știe limba română, așa că interacțiunea ta cu el va depinde de cât de bine vorbești limba engleză.

Tot noul Seria 7 vine și cu realitate augmentată proiectată în instrumentarul de bord digital al mașinii. În spatele volanului o să vezi proiectată imaginea camerei de 8MP din parbriz. Realitatea augmentată poate proiecta diferite semne pe drum, care să te avertizeze de eventuale pericole sau de poziția celorlalte mașini de pe drum. Bineînțeles, apar săgeți pentru a-ți indica direcția de mers.

Practic, noul Seria 7 este pregătit pentru nivelul 3 de condus autonom, dar acesta poate fi folosit doar în anumite țări. Chiar și în România, mașina te poate ajuta la schimbarea benzii, dacă ai sistemul activat, dar în continuare trebuie să păstrezi mâinile pe volan.

Alte tehnologii care permit noului i7 să se conducă singur sunt, practic, evoluții ale unor elemente prezente și pe vechiul Seria 7. De Reversing Assistant probabil știți deja, o tehnologie care permitea mașinilor să parcurgă singure, cu spatele, ultimii 50 de metri. Ei bine, noul i7 poate acum să meargă cu spatele până la 200 de metri, singur, ocolind chiar și anumite obstacole dacă devierea de la traseul inițial e de aproximativ 30 de centimetri. Pe scurt, o să meargă singură cu spatele.

Sistemul îți permite și să înregistrezi un traseu de până la 200 de metri, parcurs cu fața, pe care mașina să se conducă singură. Odată memorată poziția de start, noul i7 va trimite o notificare către șofer în momentul în care ajunge în punctul predefinit, pentru a prelua controlul automat. Aceasta poate fi activată și din aplicația telefonului, fără ca șoferul să fie la bord, dar nici la o distanță mai mare de 6 metri de mașină, în timp ce ea se manevrează singură.

Altă tehnologie care ne-a captat atenția este BMW Digital Key. Aceasta funcționează acum cu telefoane care sunt compatibile cu standardul UWB (iPhone și Samsung Ultra momentan) și pot transforma dispozitivul tău într-o cheie pentru mașină. Astfel, poți chiar transfera cheia către altcineva, atât timp cât au un telefon compatibil.

  • Andrei, miercuri, 17.05.2023 14:06

    "nava amiral" mă lași? N-ai cum să te afișezi în așa o urâțenie dacă te respecți cât de cât. Asta e mașină pentru maneliști.

  • Tim, miercuri, 17.05.2023 14:48

    @Andrei: Asta e masina pentru piata din China. BMW i7 acum, dupa 2 ani: O Tannenbaum. Are multa tehnologie inutila.

  • ds, miercuri, 17.05.2023 14:52

    "...achiziționat cu un interior vegan. Practic, tapițeria oferită în standard este vegană"... DEX-ul zice că ați ales o exprimare anapoda și vă contrazice.

  • Fast_and_Curious, miercuri, 17.05.2023 16:46

    Eu nu inteleg modul de evaluare/punctare. Iau exemplu "Interior" evaluat la 5*. In schimb, in descriere sunt enuntate neajunsuri mari in ceea ce priveste ergonomia. Totusi, evaluarea este maxima. Ar putea sa ne explice autorul articolului de ce totusi punctaj maxim? A ajuns ergonomia ceva ce "trecem peste"? A ajuns bling-blingul mai important decat eficienta? In materie de design, unul dintre principiile de baza este "form follows function". Atunci cand aceste roluri se inverseaza, rezultatele sigur nu sunt de 5*.

  • Andrei, miercuri, 17.05.2023 18:17

    O masina pentru cocalari. Ce conteaza, daca se vinde. Urata, cu spume.

  • nume, miercuri, 17.05.2023 20:54

    @Fast_and_Curious, Doar nu oi avea asteptari de la Automarket, care a punctat siguranta modelului Dacia Spring Extreme cu 2.5 stele.