Consum

5.0

Un atribut esențial pentru această nouă generație de motoare este eficiența. BMW a reușit să reducă dramatic consumul modelelor sale. Spre exemplu, în cazul lui i5 eDrive40, bavarezii anunță o valoare de consum de 19 kWh/100 de kilometri.

În testul nostru din Portugalia, valoarea de consum înregistrată, pe un mix de drumuri extraurbane (autostradă, drum național, șosele de munte), a fost de 23 de kWh/100 de kilometri. Deci nu e o diferență așa de mare, însă, am avut și o vreme excelentă în termometre. Autonomia promisă de BMW, cuprinsă între 477 și 582 de kilometri, este una optimistă, dar poate fi atinsă, mai ales dacă o să folosești și funcția de recuperare sau cea MAX Range, despre care vă povestesc eu imediat.

Rămânem la cifre, pentru că vreau să vă vorbim despre baterie, care anunță o capacitate netă de 81.2 kWh. Este o valoare suficient de mare pentru a promite aproape 400 de kilometri în trafic real. După cum vă spuneam există o funcție MAX Range care anesteziază funcțiile mașinii, limitează viteza la 90 de km/h și reduce funcțiile de confort (climatizarea, scaunele ventilate). Ea se dezactivează cu un kick-down sănătos.

Chiar dacă nu vorbim despre o mașină dezvoltată pe o platformă de 800V, așa cum se întâmplă deja la Porsche sau Hyundai, BMW a reușit să ducă puterea de încărcare aproape de valorile acestor mașini rivale. Mai exact, de la o priză rapidă, BMW i5 poate trage maxim 205 kW. Asta poate face ca bateria să se încarce pentru 150 de kilometri autonomie în doar 10 minute. Cât o pauză la benzinărie.

De la o priză AC, BMW i5 poate trage 11 kW, în standard, sau 22 de kW, opțional. Și mai avem o noutate: BMW i5 este disponibil cu funcția PLug&Charge, care nu mai presupune aplicații sau carduri pentru încărcare. Poți salva maxim 5 contracte cu furnizori și mașina va fi recunoscută de prize. Astfel, plătești cât ai consumat la final de lună.

Dacă ne uităm în segment, vedem că un Mercedes EQE 350+, care promite o putere comparabilă, consumă 17 kWh/100 km în fișa oficială. Are, însă, o baterie mai mare cu aproximativ 10 kWh, deci o autonomie ceva mai mare.

  • Eu, miercuri, 04.10.2023 12:39

    Este urat cu spyme. Urat cu crengi, cu gropi, urat cu paduchi. Urat ca noaptea, ca dracu. Urat ca o groapa jegoasa.

  • PMC, miercuri, 04.10.2023 16:08

    Deci, s-o luam usor, pe rand, sa nu ne obosim: 1. Are 2.1 T la gol. Cu incarcatura poate ajunge la 2.5? Are nevoie de cauciucuri speciale, scumpe ca dracu, care se vor roade urgent. Intrebati un posesor de SUV de categorie mare, sa vedeti cum mananca la cauciucuri, chiar fara sa fortezi. 2. Managerii o sa ofere o lectie de mediu generatiilor viitoare incepand de la 70k Eur. Great stuff! 3. Are o autonomie de 400 de km pe vreme buna. Probabil sub 300 in conditii vitrege pentru electrice. Ca pentru masinile normale iarna e ca vara. 4. Nici sportiva nu mai e, in traditia BMW. Nu are cum la tonajul ala... 5. Unde sunt inovatiile in incarcarea masinilor electrice? Chiar si acum e nevoie de cresterea tensiunii, la fel cu autonomia, prin incarcarea de mai multe baterii pe masina. Unde-s miile de inovatii in domeniul bateriilor? Ca saptamanal auzim de noi si noi progrese. Asta e un BMW model 2024, I mean... :) Traim decenii de impliniri marete! :))) 6. E ecologic consumul unui apartament/luna in 400 de km pe vreme buna? Si ar mai fi de spus, dar nu cred ca are niciun rost... Designul imi place.

  • @pmc, miercuri, 04.10.2023 16:47

    degeaba se poate incarca o masina la +100 kwh dar nu ai unde sa o incarci atat de rapid. Cate statii sunt in Romania care sa incarce atat de rapid? Cate statii de incarcare rapida sunt de la Constanta la Craiova? Dar de la Bucuresti la Iasi? si eu am masina electrica, stiu ce spun (mentiunea este pentru toti, nu pentru pmc)

  • dan_grc, miercuri, 04.10.2023 17:08

    @PMC Din fericire încă va exista 520d, sau 530i, tot ce-ai enumerat ca dezavantaje dispare ca prin magie .

  • spaclu lu manole, miercuri, 04.10.2023 17:26

    Masina e perfecta. Iar sangereaza doamnele pe site, dar viata merge inainte. O sa le treaca in 3-4 zile. Masina e facuta pentru oras si distante medii. In tarile cu apa calda, ai retele de incarcare, si distantele lungi nu mai sunt o problema. Oricum, trebuie sa faci pauze la 300-400 km. Astazi e liber la lacrimi pentru gasca diesel, fumuri si tutunuri. Automarket ar trebui sa va dea gratis si un paharel de trascau, la cat circ faceti in comentarii. In Rumunskia n-ai ce face cu electrica. Abia incap doua masini una pe langa alta pe 90% din sosele. Tehnologiile astea sunt pentru Spatiul Schengen si Commonwealth.

  • @PMC, miercuri, 04.10.2023 18:38

    De fapt pneurile speciale sunt mai tari decât cele normale, și deci se vor uza mai lent, nu mai repede. EV-urile folosesc pneuri mai tari nu doar pentru ca au masa mai mare dar și pentru a reduce frecarea la rostogolire. Ai învățat la fizică în clasa a 9-a, dacă nu erai ocupat cu taximetria.

  • Kap, miercuri, 04.10.2023 19:26

    Dacă pneurile alea sunt mai tari, cum e cu aderența? Mai oprești alea 2,5 tone, sau te duci sanie la prima urgență? Evident că se ciupește la maxim profilul anvelopelor pentru electrice, nu cumva frecarea să subțieze și mai mult autonomia aia deja șubredă, dar tare mi-e că nu se joacă și amprenta permite totuși o frânare decentă. Și nu-mi veniți cu argumente de Edică (că nu e nevoie de anvelope late, folosește regenerativa). Da, frânarea regenerativă scutește bateriile alea sleite să moară mai repede în oraș, dar pentru frânarea de urgență anvelopele trebuie să permită oprirea în siguranță, deci PMC are dreptate, costul cauciucurilor de electrică vă-ndoaie bugetul suplimentar. A, și să spui că sedanul ăsta de 5m și 2,2 tone ar fi ”mașină de oraș” nu mai e exagerare e de-a dreptul nesimțire. Electrollii ăștia se cred amuzanți dar repetă aceleași jumătăți de minciună scremute.

  • @dan_grc, miercuri, 04.10.2023 20:16

    Ai uitat sa mentionezi ca la dieseluri si benzinare magia aia dispare, dar apare alta: se numesc problemele cu ZF8 si stergatoarele:)) Deci in state deja dealerii au fost informati sa nu mai vanda modelele pana nu le repara. Magie: https://www.bmwblog.com/2023/10/01/bmw-stop-deliveries-certain-2023-models-transmission-issue/ La Seria 7 sunt probleme cu stergatoarele:)) Vai de premiumul german:)) In 2023 sa vinzi masini si sa le pice cutia de viteze. Mai bine ar face astia biciclete, ca la masini stim bine cum stau prin santuri pomi si parapeti:)) Si pentru fani grile luminoase si semnalizari, aveti aici o prezentare ca sa le vedeti noaptea cum functioneaza: https://youtu.be/YboaJWON51k?si=gYcLcAHtFFSDomDc Fac furori sigur si in Romania la fel. In curand le vedem le fel.

  • @dan_grc, miercuri, 04.10.2023 20:24

    https://www.drive.com.au/news/2022-bmw-740i-i7-recall-wiper-failure/ Magie!

  • @kup, miercuri, 04.10.2023 21:41

    Tati... Cred ca are 5 stele NCAP. Vezi cum stă la frânare în loc sa emiți presupuneri.

  • @taximetrist ghiolban, miercuri, 04.10.2023 21:44

    "Are nevoie de cauciucuri speciale, scumpe ca dracu, care se vor roade urgent" Au uitat ca publicul țintă sunt cocalarii către n-au bani de "cauciucuri".

  • Vali, joi, 05.10.2023 00:40

    Nu conteaza pneurile la BMW-uri. Poti merge cu anvelopele de iarna pe timpul verii si cu cele de vara pe timpul iernii pe partiile de schi. Important e sa fie BMW boss! Cand vad ca se mentioneaza ca Seria 5 e masina de manageri ma bufneste rasul. Managerii dau spaga la ITP ca sa treaca troacele? Sau se duc ei la un baiat care stie sa le repare si sa le scoata din limp mode? Halal manageri si masini de firma. Politia din Anglia a avut Seria 5...au luat foc, a murit un politist si au renuntat la aceste mizerii.

  • @Vali, joi, 05.10.2023 01:23

    Da, e bună ironia, dar să fim serioși, nu din cauza asta au renunțat, ci pentru că s-a cam golit pușculița cu bani publici. In plus și Opel, pardon, Vauxhall Astra (pe poate sa ardă.

  • Nsrei, joi, 05.10.2023 07:00

    Buna asta cu pneurile tari. Am avut acum vreo 15 ani niste turanza t005 pe un Opel Astra. Venind de pe Logan, m am bucurat și eu că am cauciucuri de "firma' .bridgestone astea erau aspectuoase așa, dar parca erau de plastic. Au ținut 80 de mii de km dar la frânare erau dezastru. Doar montana alea de pe Dacie erau mai praștie. Dunlop iară sunt varza. Michelin așa și așa. Continental n am incercat mi se par scumpe. Acuma am niste hankook k127 care au avut un raport preț calitate f bun. Inca sunt in stare f buna după 2 ani

  • Seriff, joi, 05.10.2023 09:40

    ''Masina e facuta pentru oras si distante medii. '' A ajuns o masina imensa in valoare de 70.000 euro sa fie de oras, genial.

  • Kap, joi, 05.10.2023 09:50

    Da, are 5 stele-NCAP-ul vostru. D-alea verzi. În primul rând, organizația care le face pantofii șmecherilor face teste de impact, nu de frânare. Doi, stelele verzi pe care le interpretează fiecare habarnist cum vrea nu țin loc de siguranță activă. Deci poate să aibă și 7 stele, dacă are cu anvelope tari ca piatra și canale late să ajute autonomia cu 3 km, tot crește distanța de frânare, cu toată mama ABS-ului.

  • @kap, joi, 05.10.2023 10:58

    Teoria conspirației :))

  • alex_cu_a_mic, joi, 05.10.2023 11:49

    De la spate arata ca un Camry. ~10k euro diferenta intre electrica si termica e binisor. N-au sarit calul aici.

  • spaclu lu manole, joi, 05.10.2023 14:58

    @serifa insangerata: masina de oras e mica pentru plebe. daca ai unsoare pe tine, un seria 5 ti se asorteaza foarte bine si in oras. Sarmanii buricusteni, la ce inghesuiala e acolo, au toti numai de la golf in jos. hai, mai baga o fisa.

  • Seriff, joi, 05.10.2023 16:50

    @14:58, eram ironic geniule, doar am citat ce scrie mai sus, ia-ti tu seria 5 electric daca ai bani, e o tara libera, poti sa iti iei doua chiar.

  • spaclu lu manole, joi, 05.10.2023 17:25

    @serifa pe hormoni: nu erai ironic, erai doar capoasa. La ora actuala, masina electrica are sens in oras + periferie pana la 100-150 km. De cate ori pe an iesi la drumuri lungi, indiferent unde locuiesti in romanica? Aici iti faci probleme de retea, dar in afara nu ai greturi. O electrica merita, mai ales ca a doua masina. Daca ar fi sa ai numai una, poti inchira oricand o benzinara daca te arde sa faci 2000 km pe saptamana. Totusi, redactia ar trebuie sa va dea cate-un paharel la fiecare articol cu electrice, sa treceti mai usor peste moment.

  • @spaclu lu manole, joi, 05.10.2023 23:26

    Pe site-ul ăsta e plin de taximetriști și tiriști care au nevoie de 1000km autonomie și 5 minute încărcare. Sunt obișnuiți să conducă zi și noapte și să facă pipi în pet-ul de bere 2l.

  • Seriff, vineri, 06.10.2023 09:41

    @Spaclu lu manole, o electrica nu merita ca a doua masina, decat daca nu ai ce face cu banii, dar tinand cont ca in catergoria asta sunt multi, sa fie sanatosi.

  • Andrei, vineri, 06.10.2023 11:13

    Eu am ce face cu banii și electricele (două) merită ca a doua și a treia mașină. De fapt, ca prima și a doua pentru ca le folosim mult mai mult decât masina de familie ICE. Toate drumurile la birou, supermarket, vizite în oraș sau împrejurimi sunt făcute cu ele. Au autonomie relativ mica dar mai mult decât suficienta pentru asta. Sunt încărcate acasă, peste noapte, și în fiecare dimineață au bateria plina (80% în cazul uneia, 100% la cealaltă). Extrem de rar trebuie încărcate altundeva. În timp, ne costa mai puțin decât dacă ar fi ICE, pentru că e foarte ieftin curentul noaptea (o treime). În plus, nu plătim taxe pentru ele (mașinile ICE au taxe, aici). Găsim mereu parcare, uneori gratis. În oasele mari, în centru, sunt taxe suplimentare pentru vehiculele poluante. Și asta e valabil pentru multă lume care nu face regulat drumuri lungi. Nu uita că exista și tren pentru asta, nu e musai sa te deplasezi cu mașina la drum lung. Eu prefer sa citesc și sa ascult muzica relaxat câteva ore, decât sa conduc pe autostradă.

  • Kap, vineri, 06.10.2023 13:54

    E un exemplu reprezentativ cu 3 mașini și casă la curte, nu? Ca și taxele alea pe termice, numai că ambele au aproape zero relevanță în România. Folosind zilnic fiecare mașina proprie, nu vă plângeți de traficul aglomerat tot de voi și cei ca voi? Culmea tupeului, spui că vă petreceți viața de zi cu zi în mașini prin oraș, dar recomandați altora să ia trenul pentru distanțe lungi! Păi luați voi autobuzul sau trenul din suburbie zilnic, și de costul a două electrice aveți de ales dintre multe termice spațioase să vă bucurați de momentele libere în afara orașelor sau nu! Și-n drum spre/dinspre job citești relaxat cât vrei, poate te luminezi și constați că per total ieși mai convenabil ca timp și bani cu o termică! PS: Asta e una din mostrele de propagandism electrocutat cu exemple traduse din țări foarte diferite, dar repetate până la saturație poate poate se mai înhamă vreun guguștiuc la rate pentru vreun ”EV” de cîteva zeci de mii de euro.

  • Seriff, vineri, 06.10.2023 14:00

    @Andrei, tu ori esti orb, ori ai ochelari de cal. Tu nu intelegi ca nu toti oamenii sunt ca tine, poate unii fac naveta, poate unii stau la bloc, poate unii vor in weekend sa faca un Bucuresti - Vama Veche dus intors in aceeasi zi doar ca sa se plimbe, dar sa fie acasa seara, sau au chef sa plece cu masina la Piatra Neamt si inapoi in aceeasi zi, nu toti oamenii sunt la fel, gandeste-te in cazul tau daca ai fi stat la bloc si ai fi lucrat in afara orasului si nu iti permiteai 3 masini, iti mai luai electrica? Nu, iti luai o termica si aia era. Mie imi convine ca sunt si electrice in oferta, normal e sa ii dai clientului optiuni, nu sa ii bagi pe gat un singur tip de mobilitate. E ca si cum te duci tu la restaurant si acolo au doar cartofi prajiti, poate tie nu iti plac, dar esti fortat sa mananci ca altfel faci foamea, cum e?

  • Andrei, vineri, 06.10.2023 14:54

    Seriff, eu nu am spus ca situația mea e reprezentativa. Din contra, tu ai generalizat: " o electrica nu merita ca a doua masina, decat daca nu ai ce face cu banii" Ți-am spus doar ca nu e asa și sunt multe alte situații. Sunt mulți care iau EV ca singura masina. "poate unii vor in weekend sa faca un Bucuresti - Vama Veche dus intors in aceeasi zi doar ca sa se plimbe, dar sa fie acasa seara, sau au chef sa plece cu masina la Piatra Neamt si inapoi in aceeasi zi" In primul rand din București la Piatra Neamț faci cel puțin 5h30, 11h dus-întors. Crezi ca e ceva ce multă lumea e interesata sa facă? Eu nu cred. Oricum, pana și Renault Zoe poate sa facă asta. Un plin te duce la Piatra Neamț. Presupun ca nu te întorci direct, nu? Te oprești 1h, 2h? Ca doar nu mergi doar ca să te întorci. Înțelege ca partea cu statul la bloc și lipsa soluțiilor de încărcare e mai degrabă o situație specifica estului Europei. În vest (chiar și în Ungaria sau Polonia) blocurile au parcări subterane unde se pot instala încărcătoare. În alte locuri (Londra de exemplu) sunt deja încărcătoare la stâlpul de iluminat public și poți încarca când parchezi pe strada, în fața blocului. KAP "Culmea tupeului, spui că vă petreceți viața de zi cu zi în mașini prin oraș, dar recomandați altora să ia trenul pentru distanțe lungi" Exagerezi grosolan. Mersul la birou și cumpărături e departe de a petrece viata în trafic. E cam 1h pe zi. "Păi luați voi autobuzul sau trenul din suburbie zilnic" Mulțumesc de sugestie, m-am gândit și eu la asta, dar ce sa fac dacă autobuzul vine o data pe ora și face 1h30 pana în centru? Și e diesel. Cum unora nu le place sa aștepte sa se încarce electrica, nici mie nu îmi place sa stau 3h în autobuz. Pe distante lungi e altceva: trenul e mai rapid și mai ieftin decât ICE. Apropo, cum sunt conexiunile din suburbii în oraș, în România? Tot cu rata, de 2 ori pe zi? "Asta e una din mostrele de propagandism electrocutat cu exemple traduse din țări foarte diferite" Tarile sunt foarte asemănătoare, România e diferita, în special la mentalitatea păguboasă "trăiesc în România și asta îmi ocupa tot timpul".

  • Kap, vineri, 06.10.2023 19:36

    Legăturile cu orașele în general nu sunt așa bune, mai ales în România. Cred că este un coșmar naveta de zi cu zi de la periferie către oraș, mai ales la București. Dar cine și-a ales locuința la sat probabil a luat în considerare costul unei mașini de navetă sau timpul cu un mijloc în comun. Iar segmentul ăsta nu e reprezentativ în România. Și n-ar trebui să fie, dacă fiecare gospodărie ar scoate o mașină (nu două) pe stradă zilnic ne-am bloca garantat. Așa este, traiul în România ne ocupă tot timpul, dar soluția e să adoptăm lucrurile potrivite pentru noi, nu să înghițim pe nemestecate idei de la alții care au alte condiții. Și prin asta mă refer la exemplul tău cu 2 electrice și cu concedii planificate pe unde ai tren. Eu prefer ca mașina să-mi dea libertatea să descopăr locuri noi în vacanțe, nu să mă relaxez în tren și să mă înghesui într-o ”destinație” accesibilă și aglomerată. Ca exemplu, cât crezi că durează drumul spre o vacanță în Bulgaria sau Grecia cu trenul sau autocarul? Și iar, să nu aud replica ipocrită cu avionul de la ”ecologiști” electrici.

  • Andrei, vineri, 06.10.2023 20:50

    Nu e deloc ipocrită. Pentru un individ, da, avionul poluează mult mai mult. Dar pentru 400 de indivizi nu e asa de sigur :) "Și prin asta mă refer la exemplul tău cu 2 electrice și cu concedii planificate pe unde ai tren." Îmi pare rău dar ești teribil de limitat în gândire. Întâmplarea face ca am călătorit peste tot în europa și pe toate continentele mai puțin Antarctica. Sunt multe soluții, nu mai insist. S-a inventat și închiriarea de mașini când ajungi la destinație. Ca nu te duci nici cu trenul nici cu mașina pe alt continent. Oricum, impresia ta că electrica te limitează sa mergi în concediu e complet falsă, și crede-mă, că am și am fost. În Europa. Da, în unele tari e mai greu cu incarcatul, dar în resmare e ok și din ce în ce mai ok. Eu în concediu nu fac 500+ km/zi că ala nu mai e concediu. Fiecare cu plăcerile lui.

  • Andrei, vineri, 06.10.2023 20:54

    Ca sa nu mai spun ca un om obișnuit merge de 1-3 ori pe an, în concediu. Din păcate unii nici atât. Mi se pare absurd ca asta sa primeze când folosești masina 300 zile/an.

  • Kap, sâmbătă, 07.10.2023 11:54

    Doamne dumnezeule, păi asta e una din probleme, folosește-o în timpul liber dacă stai în oraș, altfel congestia vă ia tuturor ore din viață. Nu mai încercați să dați impresia că toți ar face așa, navetă motorizată la serviciu și concedii rare. Altă idee falsă: ieșirile de week-end nu se pun? Sau trebuie exagerat doar ca să iasă teoria? Și pe rând: recomandarea avionului de la persoane care laudă electrica și prin prisma poluării reduse este MEGAipocrită. Dacă vrem reducerea poluării atunci să facem ce ai zis tu: vacanțe locale cu mașina, trenul sau autocarul. Nu zice nimeni că nu poți merge unde vrei, dar dacă vrei să te lauzi cu destinații exotice, lași deoparte și discursul ”nepoluant” prin care vrei să le schimbi viața de zi cu zi celor mai mulți, care n-au nici un motiv economic să-și dea termica pe o electrică scumpă. Nu sunt deloc limitat în gândire, unii ați ales un drum și n-am eu o problemă cu asta, dar mă irită teribil că încercați să acreditați și să impuneți tuturor un modus vivendi pe care voi îl adoptați de plăcere sau de snobi (foarte mulți) dar care în România (și nu numai, aș zice și de Grecia și de alte țări) este nepotrivit, ineficient, mult mai scump și poate nici măcar ecologic. Pe scurt, vă bucurați că încărcați ”gratis” să frecați mașina în împrejurimi, trecând convenabil peste casa, panourile, mașina mai scumpă și inconvenientele greu de digerat la drum mai lung. PS Mea culpa pentru tonul ridicat de la început, sunt multe așa zise ”opinii reale” care de fapt sunt doar fărâme de propagandă.

  • Andrei, sâmbătă, 07.10.2023 14:23

    "Pe scurt, vă bucurați că încărcați ”gratis” să frecați mașina în împrejurimi, trecând convenabil peste casa, panourile, mașina mai scumpă și inconvenientele greu de digerat la drum mai lung." Îți urez din suflet sa depășești preconcepțiile astea. Ai putea începe prin a-ți pune întrebarea dacă cei care au electrica sunt un fel de sado-maso sau poate îți scăpa ție ceva. " asta e una din probleme, folosește-o în timpul liber dacă stai în oraș, altfel congestia vă ia tuturor ore din viață." Nu stau la oraș, păreai că ai înțeles asta mai devreme. Cât despre congestie: pe cuvântul tău de pionier că n-ai loc în trafic de electrice? Spune aici, pentru posteritate.

  • Kap, sâmbătă, 07.10.2023 21:42

    Am zis mai sus, cred că posesorii de electrică acum sunt majoritar pasionați sau figuranți snobi. Alții poate le folosesc la afacerea lor mică și doar lor le e cu adevărat utilă. Am înțeles că stați în suburbie, am zis oraș pentru că naveta la serviciu ar trebui făcută de oricine are transport public decent, n-aș putea să vă cert eu de ce aveți mașini dacă n-aveți transport, deși nu cred că v-a forțat cineva să mergeți acolo. Întrebarea pe care o pui te califică nu ca pasionat, ci obsedat de electrică. N-are nimeni nimic cu voi, din partea mea contorsionați-vă viața fericiți după prize și priviți cât vreți stelele cât timp beți cafea după cafea în așteptarea încărcării la drumuri mai lungi. Dar fiți și conștienți că e alegerea voastră, și pentru marea majoritate e mai scump și nu e convenabil acum. Pe vânzări nu pe vorbe.

  • Matei, sâmbătă, 07.10.2023 21:55

    "contorsionați-vă viața fericiți după prize și priviți cât vreți stelele cât timp beți cafea după cafea în așteptarea încărcării la drumuri mai lungi" Ți s-a defectat o rotiță și suni ca o flașnetă stricată. Mai ai și o imaginație bogat de negativă. Ți-a explicat de vreo 5 ori cum face încărcarea.

  • Andrei, sâmbătă, 07.10.2023 22:49

    Da, e blocat în preconcepțiile lui. Asta e.

  • Kap, duminică, 08.10.2023 10:59

    Un troll întreabă altul răspunde. Prejudecăți da, de fapt sunt date seci și verificabile de oricine, pe care le omiteți ”convenabil”. M-am uitat și eu pe plugshare pe unde am fost fost, ca referință, m-am îngrozit cum trebuia să-mi sucesc ruta să ocolesc pe la stații. Asta considerând că vor funcționa și nu vor fi ocupate, să nu mai vorbesc de alte cazuri: https://electromobilitate.com/emotii-cu-peugeot-e208-la-drum-lung/ Când argumentele se topesc precum autonomia de la baterie, noi ăștia care avem referințe de mașini adevărate devenim ”nepregătiți pentru electrice”.

  • Inexplicabilu, luni, 09.10.2023 08:42

    @Andrei, Cand vine vorba de preconceptii si incapatanare, esti exemplul clasic pentru care putem folosi expresia copiilor:" cine zice, ala este....". Faptul ca tu " ai ce face cu banii si 2 electrice" este nerelevant pentru aceasta tara ( si nu numai), unde 99% din populatie nu isi permite 3 masini si casa in suburbii. Asta nu anuleaza motivele tale, doar le face nerealiste .Ca atare, ele sunt nerelevante pentru acest subiect/ articol. Care este despre un seria 5 electric si cat de util poate fi acesta in Ro. Nu ne spui, dar banuiesc ca nu ai 2 electrice de € 80-100 mii bucata, ca masina din articol, ca sa te duci la supermarket. Financiar vorbind, nu se justifica sa dai atatia bani pentru un 5ar ca sa-l folosesti in oras. De banii astia (+ consum, parcare,service,asigurare) poti face 2-3 curse zilnic cu un uber/bolt electric si dupa 5-6ani constati ca ai ramas cu bani in buzunar. Daca ai putea cobori privirea spre lumea in care traim, ai intelege ca aceasta desconsiderare a electricelor nu are legatura cu argumentele tale sau cu cititorii " blocati in preconceptii", ci cu viata reala. Cand majoritatea populatiei- valabil pentru toate tarile, nu doar la noi-o sa aiba bani de casa in suburbii, 3 masini si 3 vacante pe an, retea de transport public eficienta, oamenii o sa gandeasca ca tine. Un singur lucru mai am de spus: oamenii nu folosesc avionul pentru ca este mai putin poluant, ci pentru ca este mai rapid.O garnitura de tren este mult mai putin poluanta si poate transporta mai multi oameni decat un avion, dar te duce la viena sau paris in 24-48 de h. Cand trenurile de mare viteza vor merge constant cu 6-800km/h, oamenii le vor prefera avioanelor pentru o deplasare continentala.

  • PMC, luni, 09.10.2023 14:03

    Nu are rost sa incerci sa insufli realism si luciditate intr-un progresist electrificat. Creaturi precum Andrei nu au tratament. Pana atunci, o poanta care e funny pentru ca e adevarata: Care e asemanarea dintre unu cu diaree si un sofer de electrica? Amandoi spera sa ajunga la timp acasa. :))

  • Kap, marţi, 10.10.2023 10:18

    Da :) Și probabil ambii nu apucă, dar ajung să-și rezolve problema undeva pe traseu, în timp îndelungat și cu scremete :)

  • @fanii termici, joi, 12.10.2023 14:56

    marele merit al electricelor in oras, chiar si in conditii de congestie (in cazul in care soferii lor isi asuma timpul irosit aiurea), e reducerea poluarii urbane, ca aia ne termina zilnic pe toti cei care locuim in oras, nu avioanele care trec pe la km distanta de noi, ok alea au ceva impact asupra incalzirii globale in general, ca emit mult CO2, dar poluarea lor nu ne afecteaza direct. si-n plus, CO2 nu e poluare. aaaa, daca lumea ar face cum zice @kap (eu unul chiar asa fac, cu un diesel euro 5), sa lase masina termica in parcare si sa foloseasca in timpul saptamanii transportul in comun, iar in weekend sa se duca cu termica la drum extraurban si in oras doar ocazional, gen pt aprovizionarea saptamanala de la supermarket, daa, ar fi perfect si toata lumea multumita, garantat n-ar mai exista valul asta de ura impotriva termicelor. dar na, unora (multora, de fapt) le place sa frece aiurea termica in oras, sa piarda zilnic ore in sir blocati in trafic in zgaltaituri si aroma de 2.0 TDI si sa maltrateze pe restul locuitorilor orasului cu zgomot, fum, noxe si alte otravuri. parca ne-am tampit de tot la cap in ultima vreme, vad parinti care isi duc copilul la scoala cu suv diesel, scoala lor fiind la circa 750 m de bloc si apoi se intorc acasa, ca lucreaza remote, culmea cretinismului deci, in conditiile in care traseul se face mult mai rapid si mai placut pe jos pe aleile secundare. nu pentru asta a fost conceput dieselul. in cele 15 minute de utilizare pe nici 2 km, mai mult stand pe loc la semafoare, nu se ridica acul de temperatura a motorului nici macar o gradatie. la mine, dieselul odata pornit dimineata, se mai opreste abia seara, dupa ce face minim cateva sute bune de km, in concedii ma apropii si de 900-1000 pe zi.

  • Seriff, joi, 12.10.2023 15:28

    @14:56 fani electrice, ia tu autobuzul, poate altii nu vor sa stea la gramada ca sardinele in autobuz ci vor sa stea in propria masina linisiti la aer conditionat in conditii decente, din moment ce oricum stau in trafic, in timp ce noi ne certam degeaba aici se construiesc blocuri peste blocuri langa blocuri, e plin de praf in orice oras din cauza dezvoltatorilor imobiliari, plus poluare grava de la utilajele folosite pe santiere, aia nu mai e poluare? Aia nu deranjeaza pe nimeni, sau faptul ca noaptea daca deschizi geamul miroase grav a sulf de la rafinariile din jurul oraselor care merg non stop si polueaza de rup, iarasi, de alea nu zice nimeni, problema principala a poluarii e 2.0 tdi, aia era problema, dupa ce o rezolvam pe aia putem sa respiram linisiti praf de la santiere, sulf de la rafinarii, jeg etc.

  • @Seriff, vineri, 13.10.2023 12:02

    cu tine e greu, se vede ca ai chiulit de la orele de logica in liceu. tu refuzi autobuzul pe motiv ca "oricum" sta in trafic. pai nu "oricum" sta in trafic, acel "oricum" nu este o cauza sau ceva implicit, este un efect. cauza ca sta in trafic esti tu impreuna cu alte cateva sute/mii de lenesi care n-ati face nici 2 pasi pe jos si blocati soselele cu cotetele voastre fumegatoare in loc sa le lasati libere pentru mijloacele de transport in comun. daca strazile ar fi mai libere, cu totul alta ar fi cadenta de succedare si gradul de incarcare cu calatori, n-ai mai sta ca sardina, dar na, ce sa priceapa ignorantii ?! orice altceva si oricine altcineva sunt mereu de vina (constructiile, rafinariile, vapoarele si avioanele, dumnezeu si sfintii lui), voi niciodata nu va asumati nimic si nu pricepeti ca actiunea fiecaruia dintr-o comunitate transmite inapoi in comunitate un anumit efect. o dai in whataboutisme ieftine in lipsa argumetelor, tipic. te laudai c-ai fost in nu stiu cate tari prin vest. ai fost legat la ochi acolo de n-ai vazut cum au aia organizat traficul?

  • PMC, vineri, 13.10.2023 12:30

    @Electroll 12:02: las ca incet-incet o sa aveti ce va doriti. Asa numitele orase de 15 minute, FEZO zone fara emisii, masini scumpe pentru cei putini cu posbilitati si control al statului pana in cele mai mici detalii, cu camere video peste tot, deja se implementeaza la greu, fara tranzactii cash (deja Ciolacu ii da inainte cu asta), taxe aberante, viata scumpa, servicii proaste, taxe aberante pe proprietate, n-o sa poti face nimic fara ca mana lunga a statului sa te poate ajunge in orice cotlon. In cele din urma "nu o sa mai ai nimic si o sa fii fericit". Si atunci o sa-ti aduci aminte tu si cei ca tine de PMC si Seriff si altii care aveau ceea ce se numeste "intuitie", noi cei care simtim foarte bine in ce directie se indreapta lucrurile, intelegem tendintele, suntem lucizi si vedem spre ce ne intreptam. O sa va dati seama prea tarziu ca lucrurile nu se mai pot desface. Naivitatea nu e o scuza la varsta ta. Sa ai incredere in buna-intentie a statului, in "masuri" abuzive "pentru binele tuturor", mai ales dupa episodul pandemic, sa nu vezi cum ti se rastrang libertatile de la an la an, asta deja nu mai e o scapare, ci e un soi de autism. Era o vreme cand as fi incheiat cu "sper sa n-am dreptate". Acum stiu ca am dreptate.

  • @PMC, vineri, 13.10.2023 13:36

    daca asa oprimat te simti in zona asta de lume, sunt destule alte locuri pe pamantul asta unde ai putea merge sa duci o viata incomparabil mai buna, pe placul tau, unde sa nu te ajunga mana lunga a unui stat abuzator. asa ca daca intelegi atat de bine tendintele, foloseste-te de intuitia si luciditatea de care dispui si pleaca acum cat inca mai exista o farama de libertate, ca apoi o sa ne calcam toti in picioare sa fugim de aici si poate tu nu mai prinzi. sa stii ca locurile cele mai bune si momentan libere (proaspat eliberate de naivii aia care nu-si dau seama ce paradis lasa in urma venind in gonflabile pe mediterana in eurodiktatura) se vor ocupa rapid. gata, nu mai dau ponturi, ca poate citeste si serif sau inexopixu si fura startul.

  • PMC, vineri, 13.10.2023 14:03

    Hotul striga "hotul!". Eu ma simt oprimat? Sau tu nu incapi de neanderthalii cu cazane TDI? Eu incap de tine, tu nu incapi de mine, pentru ca esti spalat pe creier de o propaganda proasta si mincinoasa. Iar cand iti pun oglinda in fata tot ce reusesti e sa dai cu tifla. Si sa intaresti ce am spus eu. Ceea ce pana mai ieri era o realitate unanim acceptata, inclusiv de tine, acum dintr-o data nu mai e acceptabil. Te apuca lupta ecologica si ai tot felul de spaime insuflate de diversi cu varii interese. Si nu te prinzi, dar te simti destept. Si mandru. Cum era aia cu Prostul nu-i prost destul.... nu mai tin minte exact... :)

  • @PMC, vineri, 13.10.2023 15:31

    da mestere, nu incap de neanderthalii cu TDI (te consideri si tu unul de zici ca nu incap de tine?), dar nu pentru ca mi-ar fi insuflat careva vreo spaima, stai linistit, ci doar fiindca efectiv pute dupa ei de nu se mai poate respira, atat. daca ar fi doar cativa neanderthali cu TDI ca odinioara, n-ar fi o problema, dar cand sunt mii, zeci de mii care misuna zilnic prin oras(!!!), deja e o foarte mare problema. astfel ca, pana mai ieri era o realitate unanim acceptata, recunosc, inclusiv de mine, dar astazi, cand v-ati inmultit peste masura, deja s-a trecut de limita suportabilului. si eu nu sunt cum crezi, atat de usor de spalat pe creier ca voi astia oprimati de state, urmariti de servicii si slugi la oculta. dar sunt increzator ca usor usor problema mea cu neanderthalii cu TDI se va rezolva, sansele sunt mari fiindca suntem totusi parte a lumii civilizate de la care emana progresul. dar ce te faci tu, cu problema ta?

  • PMC, vineri, 13.10.2023 17:24

    Baietzash, n-am spus ca ti-e frica. Ca ai vreo angoasa. Esti doar teleghidat si nici nu realizezi. "Odinioara" asa cum poetic spui erau masini foarte multe si mai puturoase. Dar nu te deranjau. Acum te dernajeaza, pentru ca asa ti s-a spus si ai fost educat, sa ai numai drepturi si pretentii, si sa lasi obligatiile si responsabilitatile in mana statului. Care esti destul de inept sa crezi ca-ti vrea binele. In ciuda evidentei, in ciuda a N dovezi. Crezi ca "lumea civilizata" la care te uiti plin de speranta vine la pachet cu bucurii, drepturi si nicio grija. Nu a devenit nimic insuportabil. Din cauza guralivilor isterici ca tine s-au implementat masuri peste masuri de reducere a noxelor, bine-nteles prin taxare absurda si scumpiri (=saracirea prostilor care platesc). Probabil ca ai vreo 15 ani, bun de gura si de nimic altceva, dar atunci cand te-ai nascut tu, aerul era mult mai pututros. Cauta, o sa ai surprize. Nu e nicio oculta. E doar o armata de stangisti infecti care fac totul praf in jurul lor. Si apoi tot noi, cei de dreapta trebuie sa maturam dupa voi.

  • @PMC, sâmbătă, 14.10.2023 13:01

    n-ai inteles nimic, dai ca surdu-n toba in continuare. ba chiar am impresia ca vorbesc cu un analfabet functional. pai tu ai neobrazarea sa-mi spui mie de obligatii si sa-mi rastalmacesti vorbele, cand voi predicati pentru anarhie totala, da, voi fosilo-talibanii. eu cred ca am fost primul pe acest site cand am vorbit si de partea de obligatii a posesorilor de masini, in special la cele termice. voi fosilarii sunteti cei care viseaza doar drepturi si nu-si asuma niciodata obligatiile care reies din utilizarea unei masini poluante, acele externalitati cu impact asupra comunitatii, despre care am tot vorbit, externalitati care trebuie acoperite intr-un fel sau altul, fie prin eliminarea fizica din orase a fumigenelor fie printr-o taxare drastica asa incat utilizarea lor in orase sa devina prohibitiva in fine, mi-ai confirmat ca ai aceeasi capacitate de intelegere a unui bolovan, asa ca nu mai reiau toate detaliile, le cauti in arhiva site-ului daca esti interesat de ceea ce urmeaza sa ai parte in viitorul apropiat. asta daca nu cumva te hotarasti intre timp si emigrezi intr-o tara "libera".