BMW Seria 3 facelift

2.0 Benzina Turbo + Electric (330e) 252CP Aut8

Interior

4.5

Interiorul lui Seria 3 în versiunea sa facelift este în mare același pentru toate versiunile, implicit pentru hibrid. Asta înseamnă că nu vei găsi modificări substanțiale față de cele pe care BMW le-a realizat odată cu schimbările mai degrabă subtile puse în aplicare în 2015, când modelul german a trecut printr-un refresh estetic.

Practic, cea mai notabilă apariție este cea a butonului eDrive, așezat la baza levierului cutiei automate, cu ajutorul căruia schimbi între modurile de rulare despre care am scris un roman și jumătate la anterioarele capitole ale acestui test: Save, Auto eDrive și Max eDrive. În rest, vei găsi același interior familiar al gamei BMW, Seria 3 fiind un soi de punct de confluență la nivel de design între interioarele ceva mai luxoase ale modelelor mari ale gamei (Seria 7, X5) și habitaclul compact și mai simplist al zonei Seria 1, Seria 2 și X1.

Mai mult, chiar dacă vorbim de un hibrid, BMW te lasă să-ți comanzi pe 330e pachetul de accesorii M, ceea ce înseamnă că vei putea să-ți dotezi interiorul modelului tău eco cu scaune, pedalier și volan pe care răsare pe ici, pe colo litera performanței în gama BMW. Iar scaunele din pachetul M pe care le-am experimentat noi fac toți banii.

Notăm și faptul că, față de versiunile cu motoare convenționale, hibridul BMW oferă un portbagaj cu aproape 110 de litri mai mic, contracția fiind cauzată de faptul că sub podeaua portbagajului își face loc pachetul de baterii. Rămân 370 de litri utili, valoare aproximativ egală cu cea a lui Seria 1, dar mai mare decât cea a rivalului direct din curtea celor de la Mercedes, care oferă doar 335 de litri.

  • cristim, joi, 09.06.2016 08:49

    Probabil primita cadou am vrea multi masina asta, in rest ,sa dam 60 mii pe ea??! Ce gluma buna !

  • Bum, joi, 09.06.2016 10:23

    Pai si in testul vostru prin Bucuresti, daca ai bateria la 100%, cati km poti face doar in electric (utilizare normala cu radio, AC etc)?

  • Sergiu.Andrei, joi, 09.06.2016 10:33

    Pret mare pt un hybrid cand exista Lexus IS300H etalon in segmentul lui. La sub 50.000 euro . Am avut onoarea sa conduc hybrid 3 pre-face in Olanda de la un RENT A CAR de la aeroport pana la punctul de destinatie la vreo 360km . La intoarcere am inchiriat tot de la ei un Lexus IS300H chiar F Sport , BMW-ul nici macar nu se compara ca autonomie si rafinament precum IS hybrid. Iar pretul asa cum am zis, best buy ca toate modelele lor.

  • mircea, joi, 09.06.2016 10:40

    @Bum Două răspunsuri în text la întrebarea ta: "Cum vei înțelege cel mai bine o astfel de mașină? În două moduri: unul este să rulezi cu ea prin oraș electric, apoi hibrid și apoi doar pe benzină pentru a vedea cât consumă și ce poate. Al doilea este s-o scoți la drum lung cu rezervorul și cu bateria pline pentru a înțelege foarte clar ce înseamnă un hibrid plug-in de acest tip și cum se comportă. Am încercat a doua variantă, iar rezultatul e interesant, pentru că mi s-a părut că am testat o mașină cu mult creier. Care știe singură când e cazul să meargă electric și când trebuie să se încarce pentru ca la nivel de consum să ajungă la cifre cât mai mici." Dar, pentru că am încercat electric prin Bistrița, nu prin București, avem 20, maxim 25 de kilometri autonomie electrică. @Sergiu.Andrei Consideră că ăsta este un avertisment pentru flaming. În cazul în care îl vei încălca, nici tu, nici alter ego-urile tale nu vor mai comenta niciodată pe Automarket. Mulțumesc.

  • ~, joi, 09.06.2016 11:11

    @automarket F bun articolul, pe care il asteptam de ceva vreme. O singura precizare am: eu stiu ca motorul pe benzina nu este Twin-Turbo, ci Twin Power Turbo, adica o singura turbina Twin Scroll. Imi cer scuze daca informatia mea nu este corecta, dar va rog totusi sa verificati!

  • Kirotractor, joi, 09.06.2016 11:14

    OK masina fiindca realmente "inteligenta", dar, repet, optionale de +18.000 la un pret de baza de 44.000, adica >>40% ?! - aberanta politica BMW (si nu doar a lor).

  • Bum, joi, 09.06.2016 11:22

    @mircea Scuze nu am vazut cifra de 20-30 km. Sar peste introduceri :), trec direct la motor, consum etc

  • mircea, joi, 09.06.2016 11:28

    @~ Corect, s-a rezolvat, mulțumesc pentru tragerea de mânecă. E nebunie la BMW cu Twin Power Turbo, Twin Turbo, Bi-Turbo, Turbo și Twin Scroll. God help us all.

  • mowgli, joi, 09.06.2016 12:50

    @Mircea, am spus ca nu mai comentez si chiar incerc sa nu mai intru pe AM, dar e un test drive BMW si nu ma pot abtine. In fine, nu de asta comentez acum, ci ca sa felicit reactia voastra in fata lui Sergiu & Co. Ma bucur ca, in sfarsit, se ia atitudine. Pana una alta, eu reintru in modul stand-by.

  • zarnesteanu, joi, 09.06.2016 12:56

    Foarte bun si informativ articolul :) Referitor la Mercedes, desi este mai scump cu 7500, care nu-s bani putini, totusi, mi se pare primejdios pentru BMW sa fie un picut mai lent pana la 100km/h iar la viteza maxima sa atinga doar 220 km/h. Asta in contextul in care concurenta directa merge pana la 250km/h. Stiu, diferentele astea de zecimi de secunda sunt triviale, si le poti pierde foarte usor in viata reala, din varii motive. Probabil ca modelul urmator va remedia aceste mici inconveniente care sunt mai mult pe hartie. @kirotractor, optionalele la o masina premium, pot sa-i dubleze valoarea foarte usor. La Mercedes doar faptul ca pleci de la versiunea de baza si ajungi la AMG S pretul este fix dublu, fara nici un fel de optionale adaugate. (Vorbesc de C Class). Deci este o practica pe care o intalnim la toti, fara exceptie. Adevarul este ca tehnologia costa. Si daca vrei top of the line, scoti banul fara sa clipesti :) In rest, BMW mi se pare ca vine cu o politica de preturi excelenta pentru hibrid. Sa-l pui pe piata la o diferenta de doar 400 de Euro fata de echivalentul pe benzina, mi se pare fantastic. Diferenta asta o scoti din consum doar in cateva luni. Plus ca atunci cand folosesti masina in oras pe distante scurte mergi aproape gratis. Incarcatul la priza este infim comparativ cu pretul benzinei. Cat despre lecsus, il pomenesc doar in treacat sa spun doar ca are "performante" rizibile (de tot rasul) fata de competitie. E un dinozaur care n-a venit cu nimic nou pe piata de ani de zile si asta s-a vazut foarte clar in clipa in care concurenta a intrat cu produse proaspete si net superioare lui taiota cu p'ele. @mircea, ma bucur foarte mult ca ai inceput sa ne intelegi si pe noi, astia care a trebuit sa-l suportam ani de zile pe @serghei (ma rog, dupa ultimul nick pe care si l-a luat). E uimitor cate lecsusuri a condus el si cat de mult sunt peste orice e pe piata, dar mai mult decat hartia de la poze n-a mirosit vreodata la ele.

  • zarnesteanu, joi, 09.06.2016 13:01

    Faorte interesant ! Mi-am citit postarea de mai sus, s-o verific de greseli si cand am dat refresh, WOW. Patru voturi negative :):):) @securitatea, ooops, adica @serghei nu doarme.

  • zarnesteanu, joi, 09.06.2016 13:05

    Se pare ca @mowgli are si el parte de acelasi tratament :):):) As usually, it's on the house man :):):) @mowgli, si eu am avut aceeasi reactie de cateva ori, dar sincer, daca e ceva ce-mi place, de ce sa nu intru aici, sa citesc si sa comentez. E pacat sa plecam noi care chiar apreciem site-ul asta din cauza unui debusolat.

  • hans, joi, 09.06.2016 13:08

    Ce apreciez cel mai mult la BMW este ca se axeaza pe plug-in si nu pe hibride simple. 330e este destul de sus pentru mine dar 225e este foarte serios in planurile mele pentru anul viitor.

  • zarnesteanu, joi, 09.06.2016 13:14

    ok @mowgli, 10 voturi si 5 minute din viata ca sa restabilim egalitatea. Cel putin termporar :):):) Tipul chiar daca are mai multe calculatoare sau telefon, whatever, mai mult de 10 voturi nu poate sa dea dintr-o data. Asa ca pentru o ora suntem vizibili :) Poate intra in vreo sedinta a antreprenorilor si avem si noi pace o bucata de vreme :):):)

  • @mircea, joi, 09.06.2016 13:59

    "Comportament ciudat al frânelor la viteze mici" Aici ai sistemul de recuperare al energiei la franare.... multe masini au asa ceva mai ales alea cu start/stop cred ca nu ati mai testat asa ceva.

  • Scorpionul.negru, joi, 09.06.2016 22:09

    @Sergiu.Andrei Cam da. Nu ma omor dupa seria 3. Ultimul seria 3 adevarat a fost e46. Lexus in principiu e sub BMW cu mult. Dar la clasa asta medie, IS recunosc e superior seriei 3....

  • Sergiu.Andrei, vineri, 10.06.2016 15:56

    @Scorpionul.negru La IS mai ramane de imbunatatit calitatea interoara, care-i inferioara modelului Mercedes C class. Probabil C-ul e mai nou aparut de asta exceleaza atat de bine. In rest, celelalte modele Lexus de la GS in sus, inclusiv SUVs sunt superioare calitativ concurentei inca din varianta entry-level. Dar cum am spus si la o stire, nu as cumpara nici o masina de la ei. De fapt sunt absolut ''certat'' daca ma intrebi pe mine, cu achizitia unei masini premium. Se depreciaza consistent de mult dupa primii 4-5 ani, iar la revanzare ai de pierdut mai mult decat la o marca de volum mai ieftina la cumparare fata de una premium.

  • Sergiu.Andrei, vineri, 10.06.2016 16:03

    PS: Ma tenta achizitia noului Lexus RX varianta entry-level, care cred eu e cel mai accesibil SUV premium din segmentului lui, iar calitatea interioara foarte buna pt varianta BASE ( in speta pretul de 48.000 euro ) . Cu contravaloarea primei de casare + reducerea comerciala pe care mi-o efectuase dealerul din Pipera pt un astfel de RX , cobora pretul la 44.600 euro cu TVA , in urma negocierilor care au avut loc pe traseul de Drive Test. Un pret bun, dar care probabil peste 5 ani va ajunge sa valoreze precum RX-ul anterior , atat de putin. Motorizarea cu care venea era chiar noul 2.0Turbo cu care au intrat pe piata. Probabil si acest minus ca ar avea o motorizare turbi fata de una aspirata a facut sa spun NU in alegerea modelului, dar si deprecierea masiva de care se loveste marca Lexus. De aceea m-a facut sa ma gandesc mai degraba la noul Kia Sorento la 33.000 euuro 2.4 benzina 200 CP echipat chiar mai bine.

  • zarnesteanu, sâmbătă, 11.06.2016 00:40

    Bai @serghei, hai pe bune. Tu achizitionezi un lecsus mah? Ia zi baiatu' dar taiota caruola aia veche de cins'pe mii de ani pe care vroiai s-o restaurezi ieri - alaltaieri, cum ramane? Bai, io zic sa te apuci de scris SF-uri. Poate te publica vreun prost si scapam si noi de tine. Ce zici?

  • Scorpionul.negru, sâmbătă, 11.06.2016 01:19

    @Sergiu.Andrei parca mai acum cateva zile ma salutai din toyota. acum ma saluti din sorento. maine poimaine parca vad ca ma saluti din viitorul lexus ls 600h :))))

  • Sergiu.Andrei, sâmbătă, 11.06.2016 10:22

    Salut zarnesteanu. Nu, eu achizitionez un Mertzan mah . Ferice de tine acum ? Ti-l fac cadou tie daca vrei, de pomana, scoate cam mult fum dar nu-i bai, ca doar e ''german cualiti'' nene precum........... DAS SMEN HAIZ AUTO. @Scorpionul.negru Cum am zis. Detin o Toyota Auris pe benzina cu doar 187.000 KM la bord ( nu imi mai aduc aminte si ultimele 3 cifre ) . Nici o interventie la partea mecanica pana acum. Masina se comporta foarte bine, este dinamica si foarte manevrabila. Deocamndata sunt in procesul de restaurare al unei piese rare de muzeu : Toyota E20 . Doar ca aceasta nu va fii o masina folosita zi de zi, de aceea am nevoie de o noua masina, chiar de un SUV . Kia Sorento face toti banii.

  • zarnesteanu, sâmbătă, 11.06.2016 13:44

    @serghei, lasa gargara cu mertzanul si raspunde la intrebare. Ce intrebare, cand de fapt tu nu ai bani nici de o masinuta teleghidata. Dar deh, tu restaurezi, esti antreprenor, lucrezi si juma' de norma la VW etc etc. Pe langa toate astea stai pe internet cat e ziua de lunga si ai timp sa-ti dai voturi cu sutele. Tu iti dai seama de dimensiunea nebuniei din capul tau?

  • Sergiu.Andrei, duminică, 12.06.2016 00:08

    De acord, nu prea am o situatie familiara roz, nici macar netul nu am cu ce sa-l achit.......... Acum eu postez din lumea celor fara net. Domnul cu tine fiule !