BMW Seria 1 facelift

2.0 Diesel Turbo (118d) 150CP 4x4 Man6

Calitate / Pret

3.5

Ajungem și la un capitol sensibil: prețul. Socotelile încep de la 24.600 de euro, însă nu are rost să vă spun că este vorba doar despre un benzinar de 1.5 litri și 109 cai putere. Dacă vă doriți dieselul testat de mine, adică cel de 150 de cai putere, asociat unei tracțiuni integrale, atunci trebuie să vă pregătiți bugetul cu cel puțin 32.000 de euro.

Audi A3 este insesizabil mai ieftin, adică cu vreo 400 de euro mai puțin, în aceeași configurație. Mercedes Clasa A nu este tocmai compatibil, pentru că găsim cu greu ceva atât de apropiat de Seria 1. Am ales o versiune ceva mai modestă, un diesel de 136 de cai putere, care vine de asemenea cu 4x4, dar și cu transmisie automată. În cazul lui, prețurile pornesc de la 32.500 de euro.

Bineînțeles că un Volkswagen Golf cu diesel de 150 de cai și 4x4 este mult mai ieftin. Cam cu 8000 de euro mai ieftin.

În segment ne putem uita și la modele care nu oferă 4x4, dar au un caracter premium. Mă refer la DS4, care pleacă de la aproape 28.000 de euro, alături de un motor de 150 de cai putere, dar fără o tracțiune integrală. În cazul lui Volvo V40, configurat tot cu un diesel de 150 de cai putere, dar fără 4x4, socotelile încep de pe la 27.800 de euro. Prin urmare, dacă acest două ultime modele analizate ar avea în gamă și opțiunea unui 4x4, valoarea lor s-ar apropia foarte mult de cea a lui Seria 1.

Revenind la mașina mea de test, echipată cu sistem multimedia profesional, cu scaune încălzite și cameră de luat vederi, trebuie să vă spun că prețul final a ajuns la 43.790 de euro.

  • tzenu_bmw, joi, 11.01.2018 13:13

    incredibil de scump....daca ai ajuns sa dai pe un 118d 44k euro inseamna ca ai mai multi bani decat creier

  • xsde, joi, 11.01.2018 13:27

    De ce nu intra si Honda Civic in segment? Nu costa suficient de mult?

  • someone, joi, 11.01.2018 13:37

    la bmw romania un 140 I costa 44 cu tva inclus. nu stiu daca e o alegere asa dificila.

  • dan_grc, joi, 11.01.2018 14:57

    Dacă vorbim că lumea este din ce în ce mai comodă, atunci nu are ce să caute tracțiunea integrală în această discuție. Scump, într-adevăr.

  • DanG, joi, 11.01.2018 15:04

    Cum se schimba vremurile, acum 15 ani dadeai banii astia pe un seria 5 bine dotat. Si cand te gandesti ca peste 118d sunt motorizari si mai scumpe :)) La pret de achizitie trebuie o stea.

  • dan_grc, joi, 11.01.2018 17:19

    @DanG Chestiunea este ca germanii de exemplu, au tinut pasul cu scumpirile, inflatie, etc, adica cine isi permitea un seria 5 acum 15 ani, isi permite si acum, la un pret aproape dublu. Romanii isi permit ..vezi stirea cu vanzarile pe 2017 la noi :).

  • intreb si eu ..., joi, 11.01.2018 23:25

    pai, nu era vorba ca in 2020, in UE, se scot diesei-urile ??? :))

  • DanG, vineri, 12.01.2018 21:23

    @ dan_grc Inteleg asta, si inteleg si ca seria 1 de acum e cat un seria 3 mai vechi, si ca toate masinile au crescut si ca sunt mai mult dotari dar God damn!!!

  • Adrian, sâmbătă, 13.01.2018 09:46

    Pret demn de diviza M insa la putere ma asteptam sa vad cel putin 200 CP, pai ce face ? dam peste 40k pe masina si avem puterea unedia de 24k ?? penibil. Aproape pret de seria 5 break de acum 2 ani tot cu motorde 2.0 si 200 cp