BMW Seria 1 facelift

2.0 Diesel Turbo (118d) 150CP 4x4 Man6

Motor / Transmisie

4.0

BMW ne-a pregătit o configurație cât se poate de clasică. Un diesel de 2.0 litri și o cutie manuală. Doar tracțiunea integrală xDrive pare să se infiltreze nefiresc pe un brand care a intrat în istorie alături de propulsia spate.

Sub capotă a mormăit gutural dieselul de 2.0 litri și 150 de cai putere. E un agregat cu patru cilindri care a făcut o carieră impresionantă în gama BMW. E ușor zgomotos după 2500 de rotații și nu a scăpat de vibrații. Ele se transmit până și în levierul schimbătorului atunci când aștepți la semafor, ceea ce ar putea părea ușor deranjant. Vibrații există și la repornirea sistemului start-stop.

Lasând la o parte această ușoară lipsă de rafinament, o să trec la resursele pe care le oferă motorul de 2.0 litri. Având în vedere că vorbim despre numai 150 de cai putere și o mașină care cântărește 1.5 tone, nu vă așteptați la explozia pe care BMW o promite de obicei. Avem un sistem 4x4 care face din Seria 1 o compactă cu greutate.

Cu toate acestea, nu e cazul să vă faceți probleme. Chiar dacă nu există explozia specifică, mașina se simte bine. Pedala de accelerație răspunde prompt și resursele sunt suficiente pentru a face o depășire în siguranță sau pentru mici excese. Ajută mult în acest sens cuplul motor de 320 de Nm, resimțit încă de la 1500 de rotații. Mulțumită lui, Seria 1 rămâne o mașină vioaie și plăcută la condus.

Depinde însă și de modul de rulare pe care îl alegeți. E cât se poate de clar că în EcoPro te simți ca într-o compactă cu 100 de cai. Modul Sport îți oferă cel mai bun răspuns al accelerației și parcă ai vrea să rulezi numai așa. Păcat că la fiecare repornire mașina uită în ce mod ai condus ultima dată și pornești mereu în Confort.

O parte din caracterul dinamic vine și din folosirea cutiei manuale cu șase rapoarte, un detaliu pe care îl găsești rar pe un BMW de ultimă generație. Treptele sunt etajate bine, timoneria este scurtă, dar resimți o ușoară rezistență la introducerea în viteză, tipică transmisiilor manuale BMW. Toate aceste trăsături, care te pun ușor la muncă, îți gâdilă orgoliul masculin. Și e plăcut.

  • tzenu_bmw, joi, 11.01.2018 13:13

    incredibil de scump....daca ai ajuns sa dai pe un 118d 44k euro inseamna ca ai mai multi bani decat creier

  • xsde, joi, 11.01.2018 13:27

    De ce nu intra si Honda Civic in segment? Nu costa suficient de mult?

  • someone, joi, 11.01.2018 13:37

    la bmw romania un 140 I costa 44 cu tva inclus. nu stiu daca e o alegere asa dificila.

  • dan_grc, joi, 11.01.2018 14:57

    Dacă vorbim că lumea este din ce în ce mai comodă, atunci nu are ce să caute tracțiunea integrală în această discuție. Scump, într-adevăr.

  • DanG, joi, 11.01.2018 15:04

    Cum se schimba vremurile, acum 15 ani dadeai banii astia pe un seria 5 bine dotat. Si cand te gandesti ca peste 118d sunt motorizari si mai scumpe :)) La pret de achizitie trebuie o stea.

  • dan_grc, joi, 11.01.2018 17:19

    @DanG Chestiunea este ca germanii de exemplu, au tinut pasul cu scumpirile, inflatie, etc, adica cine isi permitea un seria 5 acum 15 ani, isi permite si acum, la un pret aproape dublu. Romanii isi permit ..vezi stirea cu vanzarile pe 2017 la noi :).

  • intreb si eu ..., joi, 11.01.2018 23:25

    pai, nu era vorba ca in 2020, in UE, se scot diesei-urile ??? :))

  • DanG, vineri, 12.01.2018 21:23

    @ dan_grc Inteleg asta, si inteleg si ca seria 1 de acum e cat un seria 3 mai vechi, si ca toate masinile au crescut si ca sunt mai mult dotari dar God damn!!!

  • Adrian, sâmbătă, 13.01.2018 09:46

    Pret demn de diviza M insa la putere ma asteptam sa vad cel putin 200 CP, pai ce face ? dam peste 40k pe masina si avem puterea unedia de 24k ?? penibil. Aproape pret de seria 5 break de acum 2 ani tot cu motorde 2.0 si 200 cp