Bentley Continental GT

6.0 Benzina Biturbo (W12 TSI) 635CP 4x4 Aut8

Motor / Transmisie

5.0

În mod normal nu ar trebui să existe paragrafe întregi care să explice motivul pentru care un motor W12 Twin-Turbo pe benzină este o operă de artă și o uzină de senzații în același timp. Pentru că e destul să citești cifrele pe care le oferă monstrul de sub capota lui Continental GT și vei înțelege imediat despre ce e vorba: 635 CP și 900 Nm (disponibili încă de la 1350 rpm) îți vor fi alături la bine și la greu - în general la bine, evident - atunci când te afli în fața volanului.

În momentul în care apeși pedala de accelerație, intri într-un soi de capsulă temporală care te trimite brusc într-o eră pe care o credeai apusă. Într-o lume auto în care motoarele sunt apreciate pe măsură ce scot cat mai mult din cât mai puțin, sunetul unui W12 îți trezește sentimente uitate. Bolboroseala și apoi răgetul inconfundabil al unui motor pe care Bentley îl denumește "cel mai avansat din lume".

Sunetul este însă, oarecum paradoxal, mai agresiv la exterior decât în interior. Mânați în luptă de dorința de a transforma habitaclul lui Continental GT în același timp într-o sală de concerte, o expoziție de artă și cabina unei mașini, inginerii Bentley au izolat cu sârg pasagerii de sunetele care intră în mașină dinspre exterior, astfel că motorul îți dă impresia că se află într-o cameră acustică și că îți transmite senzații înfășurate în confort auditiv. De exemplu, sticla laminată a geamurilor scade cu nu mai puțin de 9 decibeli sunetele care pătrund dinspre exterior. Apasă însă pedala serios și, la turații de peste 5000 rpm, amestecul de copaci care se lichefiază în lateral și sunetul baritonal care începe să spargă membranele întinse de ingineri te vor duce într-o lume paralelă cu cea a downsizing-ului.

Pentru că trăim însă vremuri în care emoția transmisă direct de un W12 se lovește frontal de emisiile și consumul care strică media Grupului, motorul montat sub capota noului Continental GT se transformă într-un V6 atunci când nu ai nevoie de putere. După ce ajungi la viteze de croazieră pe autostradă și lași pedala să respire, sistemul de dezactivare al cilindrilor reduce la tăcere 6 dintre aceștia și permite astfel rularea în regim "relaxat" și pentru motor, nu doar pentru creier. Operațiunea are loc la sub 3000 rpm și într-un timp îndeajuns de scurt încât să n-ai habar că se întâmplă asta decât dacă inginerii jură cu mâna pe inimă.

Ajutat de noua transmisie cu dublu ambreiaj cu opt trepte dezvoltată cu ajutorul celor de la Porsche, motorul nu are sincope de niciun fel, în niciun moment, la nicio viteză. Pleci de pe loc fulgerător (are și un mod Launch dacă veți ieși de pe hartă și vă atrage circuitul), iar cifrele de pe vitezometrul digital se succed emoționant de repede indiferent dacă îngropi pedala în podea la 50 de kilometri pe oră sau pleci lansat la 150 de kilometri pe oră. Da, testul a avut loc (și) pe autostrăzi care ne-au permis astfel de artificii. Dacă n-ar exista capitolul consum și emisii, motorul W12 ar fi absolut perfect: cu resurse aparent infinite de putere, cu un sunet inspirat din muzica de calitate chiar și în condițiile în care este "amorțit" de izolarea habitaclului și cu un răspuns instantaneu. Și cu 50 de kilograme în minus față de strămoșul său, vechiul W12 de pe Continental GT. Un motor complet diferit, de altfel.

E atât de plăcut și de "cărnos", încât întâmpini cu tristețe momentele în care trebuie să cobori din mașină pentru a-i înmâna volanului celuilalt jurnalist care te însoțește. Din fericire, viitorii posesori ai mașinii ăsteia nu vor avea această problemă. 

  • ~, vineri, 11.05.2018 12:26

    WOW!! Ce interior!! Absolut genial. Lasand la o parte pretul care model vi se pare ca arata mai bine la interior RR Cullinan sau Bentley Continetal GT?

  • vianu, vineri, 11.05.2018 12:33

    nu prea ai cum sa le compari. Proportiile schimba perspectiva pentru ca unul e un Coupe (mai jos, mai lat) si altu e un dulap (si inalt si...lat) dar interiorul GT-ului e mai pe gustul meu. Asa cum toata masina mi se pare, dupa Aston, una dintre cele mai reusite realizari auto. Din toate punctele de vedere. Parerea mea, care nu conteaza.

  • Kirotractor, vineri, 11.05.2018 13:18

    Ciudat - în poze pare micuță/compactă (la modul relativ, fiindcă jantele / roțile-s f. mari - pe 22 probabil.) În rest, subscriu pozitiv apropo de design - dar numai cel exterior, interiorul părîndu-mi prea bling-blingos. Chiar dacă nu peste tot, dar sclipicioșenia excesivă a cîtorva detalii poate afecta ansamblul. Și asta, fără să mai zic de alăturarea dubioasă furnir lăcuit / metal lustruit. ...Tot părerea mea de 2 lei e și asta, normal. N-o luați deci prea-n serios - la fel cum DD-n Direct sau alți caracaleni *ajunși* n-or s-o ia.

  • pipo, vineri, 11.05.2018 13:18

    Ehee..aici pt. mine cuvantul FABULOS ar fi chiar prea mic. Nu pot decat sa tot privesc/admir acele linii si sa citesc oftand ,constient ca probabil nici macar un test nu o sa am ocazia sa fac vreodata cu GT-ul asta. Cam asta ar fi "supremul" in auto dpmdv.

  • Corocsenie Adrian, vineri, 11.05.2018 15:37

    Numai mie mi se pare ca stopurile seamana cu cele de pe Ford Mondeo A 5-a generatie ? Arata mai frumos inainte cel din 2003 prima generatie parerea mea....nu la interior ci la exterior.

  • someone, vineri, 11.05.2018 15:46

    interior exceptional, caci initial bentley era doar pentru lorzi si cei cu sange roial britanic. apoi au aparut rapperii si arabii in clientela fidela a acestui model. in ceea ce priveste exteriorul, mie mi se pare deosebita imaginea din fata: cele 2 faruri mici si usor mai sus aduc un aer aparte intr-o lumea in care toate becurile sant in acelasi bloc de lumini. dar eu as alege v8-ul ca motorizare. asta in caz ca e disponibila

  • c, vineri, 11.05.2018 20:45

    Uite ca se poate bord elegant si cu guri de aerisire rotunde (valabil si la Mercedes), acestea (desi asemanatoare cu cele ale tancului de la Rolls) sunt perfect integrate pe un fond ce denota rafinamentul asteptat de o clientela selecta. O masina din care nu cred ca se vor auzi vreodata manele, cu o forma clasica si totusi adusa la zi, una dintre cele mai apreciate creatii automobilistice britanice (alaturi de Jaguar-Land Rover si Aston Martin-Lagonda - ordinea dupa preferintele fiecaruia). Pretul usor sub al concurentei ar putea sa o fereasca de specimene gen DDD in direct si in reluare.

  • inexorabil, vineri, 11.05.2018 22:56

    Cu toată stima pentru casele italiene de design, niciodată nu mi s-a părut că acestea pot atinge clasa englezilor…După ei vin americanii, pardon, veneau (la sublimul trecut). Probabil că aburii societății de consum le-au ȋnăbușit yankeilor imaginația. Lincoln și Cadillac cu siguranță ar fi trebuit să semnifice “contrabalanța” pentru cele două aristrocrate britanice. Iar dacă tot au folosit preopinenții mei expresia “părerea mea”, nu voi constitui eu excepția. @someone, și eu aș opta pentru V8, dar mă refer la cel tradițional, 6.75 (nu la versiunea 4.0 TFSI de la Audi), care echipează doar un singur model, din fericire “cel mai Bentley” dintre Bentley-urile actuale: Mulsanne. Cuplul este ȋnfiorător…

  • mm, duminică, 13.05.2018 07:45

    cam anacronic testul, o masina adresata unor foarte putini testata de o revista citita de p...ime, ca sa nu mai spun ca a face comparatii si a da note in zona asta de pret este cel putin o profanare, este ca si cum l-ai compara pe Van Gogh cu Gauguin, o buna demonstratie a faptului ca in lumea de astazi tot ghiorlanul se crede gentilom

  • inexorabil, duminică, 13.05.2018 20:04

    Dacă noi, ceilalți, aparținem categoriei “infame” pe care ai descris-o cu aleasă noblețe, tu din ce castă “hiper” a Ȋnțelepților Omegaversului provii, dragă @mm? Parafrazându-te, tot trufașul se crede ȋnger imaculat, privilegiat non-plebeic al sorții și mentor just mustrător.

  • zarnesteanu, duminică, 13.05.2018 22:30

    Ce masina superba! Ce diferenta intre interiorul de la Bentley fata de Rolls Royce. Cu toata prestanta Rolls-ului, sunt mult in urma la design-ul interior. Bentley intotdeauna a fost favorita mea. Probabil una din putinele masini pentru care as renunta la Mercedes. Daca banii ... :) O incantare sa ma uit la pozele astea. Mie imi plac si farurile. Sunt deosebite si unice in interpretare si punerea in realitate. Jos palaria!

  • adi_10, luni, 14.05.2018 10:15

    Nu-mi place pentru ca inspira opulenta. e o masina pentru tarile din Vest, nu pentru Romania.parerea mea, astept dislike-uri de la hotii care isi permit asa ceva ( din munca normala e mai greu)

  • pipo, luni, 14.05.2018 12:09

    Wow ...cum suna asta .."masina pentru tarile din Vest " !!?? Scuzele noastre "Tovarase" adi_10 ca am indraznit sa admiram si sa visam la aceasta realizare "capitalista" !! Ma abtin de la alte comentarii, dar asa ceva chiar nu credeam ca o sa mai aud .

  • Kirotractor, marţi, 15.05.2018 14:11

    Din păcate (sau din fericire?) mașinile de calibrul ăsta nu-s nici măcar *pentru Vest* - prețul mediu plătit de americani pt o mașină nouă fiind de cca. 34.000 $ (și cam la fel în euro la nemți.) ...Bani care-s în mare parte împrumutați (durată medie credit auto în creștere = 5,8 ani în SUA de ex., suma returnată băncilor aproape dublîndu-se.) Ăsta-i consumismul însă, cu laturile lui bune (vs. egalitarismul în sărăcie - experiment mega-social nereușit în mod intenționat zic eu în secolul trecut), dar și cu destule hibe. De unde și disponibilitatea VAG de a oferi la test așa ceva și la noi, unde există totuși cerere (DDD a avut două Bentley și un Rolls, btw.) - chiar dacă nu prea mare, dar nu trebuie uitată marja de profit la fiecare exemplar vîndut Adevăru-i deci cumva la mijloc între *extremele* exprimate de voi (@adi_10 & @pipo), dar nu-i timpul / locul aici s-o punem de analize geopolitice. Sau, și mai și, de ipoteze cu iz SF apropo de adevărații *regizori* ai evoluției umanității prin concurență acerbă (chestie care include și producerea unor mașini aparent inutile, ca asta), legea supraviețuirii celor mai inventivi, dar și a celor mai rapaci etc. Revenind deci la Bentley-ul testat, aș fi absurd să-i neg calitățile - fiind chiar o realizare de excepție per ansamblu - însă tot aș prefera un Aston Martin DB11 (același preț, aceeași clasă GT-lux.) ...Părere la fel de subiectivă ca și ale voastre, clar, fiecare avînd de ex. *detectorul de kitsch* :-) setat la niveluri diferite.

  • Eu, miercuri, 16.05.2018 10:00

    Ca info... Cea mai mare piata a lui Bentley este China :)

  • adi_10, vineri, 15.06.2018 13:29

    @pipo - ti-am zis eu ca nu poti sa o admiri? spuneam ca ne aflam intr-o tara unde salariul mediu pe economie este de 650 de euro iar masina asta costa un sfert de milion de euro. Mie asta imi transmite masina, opulenta. Nu am spus ca nu arata extraordinar, ca nu este o bijuterie.

  • Oglinda marian, duminică, 16.05.2021 16:49

    Mie ieri Mia ajuns acasă 3 bucăți sincer e ieftina masina pentru acest preț eu îl consider chilipir săraci sa nu comenteze sa scumpete caruta cu măgar smecher sunt